Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 12:36
Beste Tweakers,

Situatie:
Klein appartement van 70m2, redelijk goed geïsoleerd.
Vaillant ThermoCOMPACT VCW 255/4 E VR ZONDER Open-therm.

De wens is om in het gehele appartement ongeveer dezelfde temperatuur te hebben. Dit heb ik nu goed kunnen reguleren met de domme thermostaat. Redelijk lage aanvoertemperatuur en de draaiknoppen op de radiatoren. Hiermee heb ik een stabiele en lekkere temperatuur in huis.

De enige wens is dat de thermostaat uit gaat als ik weg gaat en aan gaat (even) voordat ik thuis kom. Ik heb een (zeer) onregelmatig leven. Mijn vriendin heeft een iets meer regulair leven.

Het belangrijkste is dat de kachel uit gaat als wij weg zijn. Ik vergeet dat nu soms gewoon en staat die nog lekker 21 graden lucht warm te houden.

Wat ik al gevonden heb.
Ik zat te denken aan de eerste of de 2de generatie NEST thermostaat. Deze heeft ook geen Open-therm protocol. Deze op marktplaats te zoeken en te kopen.
Ik wil er dus ook niet te veel geld aan uitgeven, helemaal niet als het niet nodig is.

Graag hoor ik of ik wat keuzes over het hoofd heb gezien.
De wens is dus een goedkope en een eenvoudige oplossing voor temperatuurregulatie.

[ Voor 3% gewijzigd door DJustin op 20-03-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

tado

Bedrijfsaccount tado
Zit er nu een Vaillant Thermostaat aan ? (zo ja, welk typenummer ?)

Het kan zijn dat uw ketel nu met Vaillant eBUS modulerend gestuurd is. Om dan een aan/uit thermostaat te plaatsen is vrij zonde omdat de ketel dan niet meer zal moduleren.

Alle tado thermostaten ondersteunen de Vailliant eBUS sturing, dus als u de modulerende werking wilt behouden zou dat misschien iets zijn om naar te kijken.

Daarnaast bieden we ook de Vaillant 789 Analoge sturing (ook modulerend) aan.

Zelfs als het een hele oude "124" analoge sturing is (die ook modulerend is), kan een tado thermostaat die sturing overnemen en ook uw ketel modulerend aansturen.

Meer informatie kunt u hier vinden:
https://support.tado.com/...erfaces-ondersteunt-tado-
https://support.tado.com/...elais-aan-uit-aansturing-

[ Voor 14% gewijzigd door tado op 20-03-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Vaillant ThermoCOMPACT VCW 255/4 E VR Combiketel 12,8 - 24,4 kW CW3 gesloten
Dit is de volledige tekst van de ketelnaam. Ik heb eerlijk gezegd geen idee over het hoe en wat.

Ondertussen zie ik dat je ook een abonnement nodig hebt voor de Tado, dat is echt een non-go voor mij.

[ Voor 23% gewijzigd door DJustin op 20-03-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door DJustin op 20-03-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

tado

Bedrijfsaccount tado
DJustin schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:58:
Vaillant ThermoCOMPACT VCW 255/4 E VR Combiketel 12,8 - 24,4 kW CW3 gesloten
Dit is de volledige tekst van de ketelnaam. Ik heb eerlijk gezegd geen idee over het hoe en wat.

Ondertussen zie ik dat je ook een abonnement nodig hebt voor de Tado, dat is echt een non-go voor mij.
U kunt online een V2 of V3 tado slimme thermostaat kopen (of eventueel op marktplaats). Daar zit geen abonnement bij.

tado kan uw ketel in ieder geval modulerend sturen via eBUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DJustin schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:41:
Beste Tweakers,

Situatie:
Klein appartement van 70m2, redelijk goed geïsoleerd.
Vaillant ThermoCOMPACT VCW 255/4 E VR ZONDER Open-therm.

De wens is om in het gehele appartement ongeveer dezelfde temperatuur te hebben. Dit heb ik nu goed kunnen reguleren met de domme thermostaat. Redelijk lage aanvoertemperatuur en de draaiknoppen op de radiatoren. Hiermee heb ik een stabiele en lekkere temperatuur in huis.

De enige wens is dat de thermostaat uit gaat als ik weg gaat en aan gaat (even) voordat ik thuis kom. Ik heb een (zeer) onregelmatig leven. Mijn vriendin heeft een iets meer regulair leven.

Het belangrijkste is dat de kachel uit gaat als wij weg zijn. Ik vergeet dat nu soms gewoon en staat die nog lekker 21 graden lucht warm te houden.

Wat ik al gevonden heb.
Ik zat te denken aan de eerste of de 2de generatie NEST thermostaat. Deze heeft ook geen Open-therm protocol. Deze op marktplaats te zoeken en te kopen.
Ik wil er dus ook niet te veel geld aan uitgeven, helemaal niet als het niet nodig is.

Graag hoor ik of ik wat keuzes over het hoofd heb gezien.
De wens is dus een goedkope en een eenvoudige oplossing voor temperatuurregulatie.
Zo'n klein appartement hoef je toch helemaal niet voor te verwarmen? Ik woon ook op 70m2 (bovenwoning, jaren 30, hoek) en het is in 5-10 min warm van 18 naar 20 graden. Uitzetten als je weggaat is een kwestie van aanleren (jezelf, niet de thermostaat).

Dat is een goedkope en eenvoudige oplossing. :+
Pagina: 1