Vraag

• Dr.Boom
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 09:01
Hoi Tweakers!

Ik heb onwijs veel zin in de release van Mario Kart op de smartphone en verwacht dat dit de grootste mobile game ooit wordt. Mijn eerste vraag/discussiepunt is dan ook: Hoe denken jullie hierover?

Als voorbereiding ben ik tevens op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb momenteel een iphone 6s en die wil ik al een poosje vervangen en dit lijkt me een mooi moment. De casus voor de zoektocht naar een nieuwe telefoon is als volgt:

Mijn budget is maximaal 500 euro, en echt liever nog wel wat goedkoper. Ik ben voornamelijk op zoek op de vraag en aanbod pagina van tweakers. Hiervoor wil ik een telefoon met een groot scherm en dunne bezels. Zelfs tweedehands hoef ik hiervoor niet bij Apple te zijn. Ik gebruik al ruim 7 jaar alleen maar Iphones maar ik ik wil android wel eens een kans geven. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Van IOS naar Android?

Als laatste ben ik eigenlijk helemaal niet bekend met Android telefoons. Een vriend van mij heeft een OnePlus oneT 8gb ram en van dat toestel ben ik erg onder de indruk geraakt en kan ik wel voor 500 euro ergens op de kop tikken. Maar voor bijvoorbeeld 300 euro kun je een samsung galaxy s8+ krijgen.

Dus als laatste vraag: ik zoek telefoon onder de 500 euro met een mooi scherm en dunne bezels om razendsnel Mario Kart mee te gaan spelen. De hoeveelheid opslag van een telefoon vindt ik niet belangrijk en ook de camera is voor mij totaal niet belangrijk en de telefoon hoeft ook geen aux aansluiting te hebben. Ik vind het wel belangrijk dat de Android software nog wel een hele poos up-to-date blijft. Wat raden jullie aan?

Beste antwoord (via Dr.Boom op 26-03-2019 11:14)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:11

Zerora

Ik Henk 'm!

Je kunt er wel vanuit gaan dat Nintendo een zo groot mogelijk bereik wil halen met Mario Kart Tour. Hierdoor zullen de eisen waaraan een telefoon moet voldoen niet bijster hoog liggen. Ik verwacht dat elk toestel, mits dit iOS of Android is, dat je nu kiest sowieso geschikt is voor Mario Kart Tour.

Mijn advies: Kies een nieuw toestel waar jij je prettig bij voelt -> Mario Kart gaat er toch wel op draaien. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Alle reacties

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats je topic even naar het aankoop advies deel van het forum, daar hoort deze thuis :)

Edit: Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuw toestel, zelfde budget en kijk naar de nieuwe product: Xiaomi Mi 9 (6GB ram)
Is een mid range geprijsd toestel met diverse high end specs. Er zijn ook diverse reviews over te vinden (ook hier product: Xiaomi Mi 9 (6GB ram)) en op Youtube waar ze ook spellen testen. En gewoon in Nederland te koop.

[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 20-03-2019 11:35 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Dr.Boom
@janvanduschoten Is er iets mis met mijn vraag? omdat er niemand reageren wil? Bedankt voor je advies over de Xiaomi en dat ziet er inderdaad heel intessant uit.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Dr.Boom schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:14:
@janvanduschoten Is er iets mis met mijn vraag? omdat er niemand reageren wil? Bedankt voor je advies over de Xiaomi en dat ziet er inderdaad heel intessant uit.
Een deel komt omdat je twee vragen stelt in één topic die niet veel met elkaar te maken hebben :P

Ook is het lastig om een advies te geven over een telefoon op basis van een spel dat nog niet uit gekomen is. Het is hierdoor niet bekend op welke telefoons dit spel wel of niet goed draait.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • Beste antwoord

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Je kunt er wel vanuit gaan dat Nintendo een zo groot mogelijk bereik wil halen met Mario Kart Tour. Hierdoor zullen de eisen waaraan een telefoon moet voldoen niet bijster hoog liggen. Ik verwacht dat elk toestel, mits dit iOS of Android is, dat je nu kiest sowieso geschikt is voor Mario Kart Tour.

Mijn advies: Kies een nieuw toestel waar jij je prettig bij voelt -> Mario Kart gaat er toch wel op draaien. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-10 19:19
Ik zou voor de Mi A2 of Nokia 8.1 gaan. Beide prima hardware en snelle updates.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Waarom ga je niet voor de real deal met een Nintendo Switch? Past in je budget en ik kan me niet voorstellen dat deze mobile game Mario Kart 8 overtreft.

Tenzij je al een switch hebt. Dan ben je echt hardcore Mario Kart fan. :P (wat ik wel snap haha)

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Er van uit gaande dat Mario Kart Tour op elke moderne smartphone draait (en dat hoop ik zelf ook want ik hoef geen andere telefoon), kan ik de Oneplus 6T en de Mi 9 aanraden.

Beide hele goede telefoons, de Mi 9 iets nieuwer en volgens mij ook goedkoper.
De OnePlus draait op (bijna) stock Android dus dat is weer een voordeel van die. Ik heb wel vaak meegemaakt dat oud- iOS gebruikers MIUI (wat op de Mi 9 staat) fijner vinden werken.

Performance van beide telefoons is gelijk en de Mi 9 heeft een betere camera als je dat belangrijk vind.

• Dr.Boom
Bedankt voor jullie antwoorden! ik heb een Pocophone F1 aangeschaft. Laat Mario Kart maar komen!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Mooie keuze. d:)b
Veel plezier met je nieuwe telefoon (en straks Mario Kart Tour).

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mario Kart Tour is nu uit in de Appstore van Apple!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Momenteel staat bij mij nog op voorbestelling. Zal wel later vandaag zij denk.

Edit: dit is niet het Mario Kart tour topic btw.. Geen discussie hier dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Zerora op 25-09-2019 08:59 ]

Pagina: 1