Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renebakker3
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-06 20:30
Wat ga je met je laptop doen?
Met deze laptop wil ik voornamelijk werken(lichte office werkzaamheden). Verder wil ik er fatsoenlijk world of warcraft op kunnen draaien. Verder mag hij ook iets toekomstgericht zijn in de zin van 4k beeld kunnen genereren naar de TV. Hij wordt verder niet gebruikt voor videobewerking.

Wat is je budget?
+/- 1250 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij is voornamelijk voor thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Beste Tweakers,

Zoals de bovenstaande vragen al weergeven ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Om mijn inmiddels 5-6? jaar oude BTO laptop met een intel HD4000 te vervangen. Ik doe verder hier alleen lichte office werkzaamheden op. Maar wil op mijn nieuwe ook wel wat Games kunnen draaien (voornamelijk World of warcraft )., ik speel verder geen shooters zoals Call of duty. Verder zou ik het fijn vinden als hij wat toekomstgericht is. Zodat ik niet over 2 jaar het idee heb dat ik al weer een nieuwe aan moet schaffen.

Nu heb ik zelf al wat onderzoek uitgevoerd en heb ik 2 modellen gevonden die mij wel aanspreken.

Model 1: HP Omen 15 dc0096nd

pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd
(144 HZ, GTX 1060 G-SYNC)

Model 2: BTO X•BOOK 15X884

https://bto.eu/product/bto-x-book-15x884-rtx/
(60hz met een RTX 2060, Intel i5 -8300H Processor en 8gb geheugen, eigenlijk de onaangepaste standaardversie up hun site.) Bij deze build kan ik misschien nog overwegen om de processor te upgraden naar een i7-8750H, dezelfde als in de HP omen zit. Echter kost dit mij 100 euro meer en ik weet niet of dit het waard zal zijn.

Nu is mijn vraag. Doe ik er verstandiger aan om een laptop met een nieuwere GPU te halen? in dit geval de RTX 2060 (60% sneller als een GTX 1060 volgens userbenchmark). En laat ik G-sync links liggen. Of is het verschil van G-sync zo enorm groot, dat ik beter voor optie 1 kan kiezen ?

Mochten jullie nog andere aanraders / tips hebben. Ik hoor het heel graag.

Groeten,

René

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1194486

Hallo Rene,

Als advies zou ik de hp omen aanraden. Als je alleen wat lichtere games zoals world of War craft speelt dan is deze laptop al meer als genoeg. Echter zal het totaalplaatje tijdens het spelen van world of war craft beter zijn bij de hp als bij de bto, dat komt omdat het scherm 144hertz is en g sync heeft. Ik ben persoonlijk van geen g sync naar g sync gegaan. Toch wel een flink verschil. Daarintegen is de hp ook beter voor andere dingen zoals bijvoorbeeld office omdat er een snellere processor inzit (tenzij u nog besluit 100 euro uit te geven aan dezelfde processor bij de bto) en door de 16gb ram hoef je nooit op te letten of je wel even een tabblad moet sluiten. De hp is in preciepe in elk aspect beter dan de bto op de videokaart na. Maar jij zal geen 2060 nodig hebben tenzij je echt de allernieuwste games wil spelen in de hoogste settings. Ik heb zelf nu een 1060 en ik kan er alle spelen mee spelen. Soms moet ik wel wat settings naar medium zetten als ik rond de 100fps wil zitten maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Hopelijk heb je iets aan deze review,

Groetjes van Auke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1194486

Nog een kleine toevoeging. Mijn advies kwam er opneer dat als je waarschijnlijk in de toekomst alle nieuwste topgames op hogere fps wil spelen je beter de bto kan pakken. Je moet dan denken aan een bepaald percentage hoger fps. En wil je daar cpu, ram en scherm kwaliteit voor inleveren. Of heb je liever een betere cpu, meer ram, een beter scherm met hogere refresh rate en g sync. Dan zou ik voor de hp gaan. Allebei hebben ze zo z'n voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Van een HD4000 naar een GTX 1060 of RTX 2060 is nogal een sprong :) Ik zou de nieuwere generatie graphics nemen aangezien je duidelijk lang met een laptop doet. Het is aannemelijk dat Nvidia betere drivers voor de 2060 gaat uitbrengen komende jaren.

De verschillen tussen een i5 en i7 in de praktijk lijken me te klein om 100 euro te rechtvaardigen.

Dell heeft trouwens ook laptops in de G5 serie waarop je kunt gamen met je budget.