Oude xbox 360 games downloaden om met kapotte disk te gebrui

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
De discs van mijn oude xbox 360 zijn het aan het begeven. Krijg leesfouten tijdens spelen vd game. Ik weet dat het mogelijk is om je games op een usb stick te installeren maar vrees dat het daar inmiddels te laat voor is. Kan ik zo’n oude game ook van een externe bron op de usb stick zetten zodat ik die samen met mijn defecte disc nog wel kan gebruiken of moet ik op zoek naar 2e hands exemplaren om de game nogmaals aan te schaffen?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Je snapt dat dit zo dicht tegen piracy aan schurkt dat je tegen de TOS van tweakers aan het schoppen bent? Wij hebben natuurlijk geen enkele manier om te zien of jij echt een kapotte schijf hebt, maar desalniettemin maakt het niet uit - schijfimages gaan niet werken op je 360. Daar is die installatie nou juist voor.

Als MS het mogelijk zou maken schijfimages op USB te mounten, wat let jou dan om die eerste stap (het aanschaffen van de game) over te slaan?

Je kunt hooguit nog contact opnemen met MS. Er zijn soms wel mogelijkheden om een kapotte schijf op te sturen en tegen kostprijs te vervangen, maar of dat hier ook gaat werken, daar kom je maar op één manier achter.
Buiten dat zijn je opties al duidelijk - een nieuwe (of tweedehandse) schijf aanschaffen, of wellicht kijken of je die game ook digitaal kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Samen met mijn defecte disk gebruiken. Net als een spel op de hd zetten en dan nog samen met je disk op kunnen starten. Je disk wel in de speler moeten doen waarbij alleen de aanwezigeid wordt gecontroleerd en niet alle data. Ik snap je probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
HanslH schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:39:
Samen met mijn defecte disk gebruiken. Net als een spel op de hd zetten en dan nog samen met je disk op kunnen starten. Je disk wel in de speler moeten doen waarbij alleen de aanwezigeid wordt gecontroleerd en niet alle data. Ik snap je probleem niet.
Hij snapt je probleem wel en wat je bedoelt. Het enige probleem is dat wij niet kunnen controleren of je het ook daadwerkelijk legaal gaat gebruiken.

Maar los daarvan en door naar je vraag. Bij de xbox 360 games op de xbox 360 zelf download hij het daadwerkelijk van de disc zelf af. Het is dus wel mogelijk het spel te installeren, maar dan alleen met de gegevens van de disc. Misschien dat er nog een online controle opzit voor eventuele beschadigingen, maar dit zul je toch zelf even moeten uittesten. Als de licentie nog leesbaar is en de games zijn BC dan kan een goedkope xbox one ook een mogelijkheid zijn. Hiervoor worden de games namelijk wel van het internet geplukt.

Het korte antwoord is als volgt: Je kan niet met de disc de game ergens anders downloaden en op een usb zetten. Of je zult een nieuwe disc moeten kopen of je moet de game digitaal kopen.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het gros van je discs backwards compatible zijn op de Xbox One is dat wellicht nog een (toekomstige) optie. Deze valideert je disc en download daarna de content. Check bij het starten is eenmaal van disc dus beschadigingen doen er dan (veel) minder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Helaas gaat het mij vooral om de project gotham racing games waarvan geen xbox one compatibiliteit omdat de hele planeet behalve ik vind dat de forza games de pgr games obsoleet maken.

Pagina: 1