Titels relevante nieuwsberichten niet volledig zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• sbruggeman
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05-2024
Browsend op mijn iPhone SE krijg ik onderaan een nieuwsbericht twee relevante nieuwsitems te zien. De titels van deze berichten worden niet in zijn geheel getoond, wat soms vreemde titels geeft.

Voorbeeld bij het artikel over Google Stadia. Twee relevante artikelen met als titel:

Gerucht: Google gaat komende maand
&
Google komt met aankondiging tijdens Game

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het stomme is dat ze ook op Desktop geen 'title'-tag meekrijgen met de volledige titel. Dus dan moet je de URL lezen om te weten wat de hele titel had moeten zijn. Mobiel lijkt me dat al helemaal lastig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Bedoel je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vbHdTSt5MycwKVVNV3g9T2Ya/full.png

De titel wordt daar inderdaad na 2 regels afgekapt, maar dit is ook wel de allersmalste resolutie voor een mobiele telefoon. Volgens mij is de iPhone SE tegenwoordig een van de weinige toestellen met zo'n klein scherm.

Intentionally left blank

• Room42
  • Niet online
@crisp Op desktop zie ik het zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E1Qhl82.png

(Ik kan het specifieke artikel van TS niet direct vinden) Gevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VhIDL59.png

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 19-03-2019 22:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Daar zou inderdaad wel een tooltip op mogen, alleen heb je daar op een mobieltje nog steeds niets aan... :(

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:51
crisp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:49:
Bedoel je dit:

[Afbeelding]

De titel wordt daar inderdaad na 2 regels afgekapt, maar dit is ook wel de allersmalste resolutie voor een mobiele telefoon. Volgens mij is de iPhone SE tegenwoordig een van de weinige toestellen met zo'n klein scherm.
Het zou natuurlijk wel helpen als er een indicatie is dat de titel langer is dan getoond wordt (ellipsis bijvoorbeeld).

The devil is in the details.

• Room42
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:55:
Daar zou inderdaad wel een tooltip op mogen, alleen heb je daar op een mobieltje nog steeds niets aan... :(
Het enige pluspunt, in Firefox op Android dan, is dat als je dan lang op de link drukt, je de titel in de pop-up kunt lezen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:55:
[...]

Het zou natuurlijk wel helpen als er een indicatie is dat de titel langer is dan getoond wordt (ellipsis bijvoorbeeld).
Ellipsis werkt helaas niet met multiline text...

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:51
crisp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:59:
[...]

Er zijn wel manieren om het voor elkaar te krijgen, maar heel makkelijk is het niet.

The devil is in the details.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Er zijn wel manieren om het voor elkaar te krijgen, maar heel makkelijk is het niet.
Die manieren vallen ook wel onder de noemer 'hacks' en zijn allemaal ranzig :P Ik heb dan nog liever dat we ze op de smalste resolutie gewoon helemaal niet afkappen.

Intentionally left blank

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
crisp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:59:
[...]

In meerdere browser kan dit ondertussen wel, enkel Firefox en verschillende mobiele browsers ondersteunen dit niet helemaal. Zie: https://caniuse.com/#search=line-clamp

Edit: oh, en Internet Explorer, maar die browser neem ik niet meer serieus ;p

[ Voor 11% gewijzigd door Toxic_Dreams op 19-03-2019 23:17 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Toxic_Dreams schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:16:
[...]

In meerdere browser kan dit ondertussen wel, enkel Firefox en verschillende mobiele browsers ondersteunen dit niet helemaal. Zie: https://caniuse.com/#search=line-clamp

Edit: oh, en Internet Explorer, maar die browser neem ik niet meer serieus ;p
Ja, die had ik ook gevonden, maar dat blijft een non-standards oplossing, dus hacky :P

Maar ik zal eens kijken of we dat met een fatsoenlijke fallback kunnen gebruiken. Het lost het probleem van de TS echter niet op...

Intentionally left blank

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
crisp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:28:
Ja, die had ik ook gevonden, maar dat blijft een non-standards oplossing, dus hacky :P

Maar ik zal eens kijken of we dat met een fatsoenlijke fallback kunnen gebruiken. Het lost het probleem van de TS echter niet op...
Hmm..

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.ellipsis_text-two_lines {
    display: block;
    display: -webkit-box;
    display: -mox-box;
    display: box;
    min-height: calc(2 * 1.2em); /* Zorgt ervoor dat elke element dezelfde hoogte heeft. */
    max-height: calc(2 * 1.2em); /* Maximale hoogte = 2 regels. Dus line-height keer 2. */
    overflow: hidden;
    white-space: normal;
    line-height: 1.2em;
    -mox-box-orient: vertical;
    -webkit-box-orient: vertical;
    box-orient: vertical;
    -webkit-line-clamp: 2;
}

Dit zou moeten werken, enkel in bovengenoemde browsers gebeurt er dan simpelweg niks. Dat het het probleem van de TS niet oplost ben ik met je eens, echter is het wel duidelijker dat er nog wat bij de titel hoort.

Het probleem van de TS is ook een beetje een lastige, je wilt namelijk zo veel mogelijk items tonen, en dat gaat nu eenmaal lastig op zulke kleine schermen. Er kan altijd nog een oplossing worden bedacht met custom CSS, mocht hij graag altijd de gehele titel zien..

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Toxic_Dreams schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:48:
[...]

Hmm..

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.ellipsis_text-two_lines {
    display: block;
    display: -webkit-box;
    display: -mox-box;
    display: box;
    min-height: calc(2 * 1.2em); /* Zorgt ervoor dat elke element dezelfde hoogte heeft. */
    max-height: calc(2 * 1.2em); /* Maximale hoogte = 2 regels. Dus line-height keer 2. */
    overflow: hidden;
    white-space: normal;
    line-height: 1.2em;
    -mox-box-orient: vertical;
    -webkit-box-orient: vertical;
    box-orient: vertical;
    -webkit-line-clamp: 2;
}
Inderdaad, hmm... Ik denk niet dat je dat zo zou moeten willen 8)7

Intentionally left blank

• sbruggeman
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05-2024
crisp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:49:
Bedoel je dit:

[Afbeelding]

Dit is inderdaad wat ik bedoel.
Ik zie vooral veel ingewikkelde oplossingen die voorgesteld worden. Mijn mening is dat het simpel op te lossen is door:
  • lettertype iets verkleinen
  • meer ruimte reserveren voor een derde regel, zodat je de titel volledig kan tonen

[ Voor 5% gewijzigd door sbruggeman op 20-03-2019 10:12 . Reden: tweede bulletpoint verduidelijkt ]

Pagina: 1