Wandcontactdoos aansluiting tele 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snellie123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-08 19:02
Beste tweakers,

afgelopen vrijdag ben ik verhuisd en ik ontvang aankomende maandag mijn tele2 internetaansluiting. Vandaag heb ik het installatiepakket ontvangen dus zat al even te bekijken hoe deze geïnstalleerd dient te worden. Nou heb ik een wandcontactdoos aansluiting in de woonkamer, ik heb redelijk wat ervaring met UTP kabels en aangezien ik al 2 weken geen vaste internetverbinding heb controleerde ik de aansluiting om er zeker van te zijn dat dit werkt maandag. Nou trof ik het volgende aan (zie foto) Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/Pv02YHe

Is dit correct aangesloten? toen ik het kapje losmaakte vielen er meteen twee kortere draadjes uit (rood en blauw) welke volgensmij nog wat andere verbinden binnen de doos.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via snellie123 op 20-03-2019 12:19)

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Beekforel schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:40:
Dit is niet je AOP/hoofdaansluiting lijkt het. Verstandig is om die op te zoeken en op basis daarvan aan te sluiten.
Hier zou ik pas aan beginnen op het moment dat je problemen met je verbinding ervaart zoals een wegvallende verbinding of lagere snelheid dan je voor betaalt. Het doortrekken van een ISRA is in principe niks mis mee zolang de kabel die ervoor gebruikt wordt het kwaliteitsverlies maar voldoende beperkt dat je er geen negatieve gevolgen van krijgt. Mocht dit wel zo zijn kun je het alsnog opzoeken.

In 9/10 gevallen van klanten die ik tegenkom wordt een slechte verbinding veroorzaakt door een doorgetrokken ISRA maar 9/10 klanten met een doorgetrokken ISRA hebben geen problemen met de verbinding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snellie123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rood en blauw zijn inderdaad normaal de kleuren van een adsl/vdsl aansluiting die gebruikt worden voor het primaire aderpaar. Als ik het me goed herinner zit het zo goed aangesloten. Het makkelijkste is denk ik om met een 'telefoonstekker' een rj11 kabel aan te sluiten op je modem straks. Mogelijk zit dit in je installatiepakket.
Afbeeldingslocatie: https://www.voipzeker.nl/images/imgcache/uploads_downloads_vzkr_1460723413_aTX5LhPwkK.png

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 19-03-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dit is niet je AOP/hoofdaansluiting lijkt het. Verstandig is om die op te zoeken en op basis daarvan aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vYaR83n.jpg

(bij imgur kun je altijd de Share links kopiëren. Kies daar voor de BBCode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snellie123
Ik woon zelf op de derde verdieping in een appartement, in de meterkast zit verder geen aansluiting. Ik weet dus niet waar deze verder nog zou kunnen zitten? De kabel die naar het punt in de foto loopt komt trouwens wel uit direct uit de meterkast (halve meter)

[ Voor 11% gewijzigd door snellie123 op 19-03-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
snellie123 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:53:
[...]

Ik woon zelf op de derde verdieping in een appartement, in de meterkast zit verder geen aansluiting. Ik weet dus niet waar deze verder nog zou kunnen zitten? De kabel die naar het punt in de foto loopt komt trouwens wel uit direct uit de meterkast (halve meter)
Ik zou het eerst gewoon in het appartement proberen gezien dit het makkelijkste is. In het verleden heb ik het wel eens gedaan om een hogere snelheid te halen (in de meterkast van het complex trainde m'n modem hoger in). Ik heb toen die 4 aderige kabel aangepast met RJ45 stekkers om er een 4 aderige 100 Mbit ethernet kabel van te maken. Als je echter een fatsoenlijke snelheid/stabiliteit haalt met het modem in je appartement dan zou ik het niet doen. Het is namelijk wel even een klusje (inclusief aanpassing aan het waarschijnlijk oude ISRA) en je moet dan namelijk ook weer een switch/accesspoint kopen voor je appartement.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
Hier zou ik pas aan beginnen op het moment dat je problemen met je verbinding ervaart zoals een wegvallende verbinding of lagere snelheid dan je voor betaalt. Het doortrekken van een ISRA is in principe niks mis mee zolang de kabel die ervoor gebruikt wordt het kwaliteitsverlies maar voldoende beperkt dat je er geen negatieve gevolgen van krijgt. Mocht dit wel zo zijn kun je het alsnog opzoeken.

In 9/10 gevallen van klanten die ik tegenkom wordt een slechte verbinding veroorzaakt door een doorgetrokken ISRA maar 9/10 klanten met een doorgetrokken ISRA hebben geen problemen met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snellie123
Bedankt voor de reacties!

De aansluiting zou dus gewoon moeten werken zoals deze is aangesloten op de afbeelding? mocht ik een slechte of onstabiele verbinding hebben kan ik dus altijd nog kijken om dit anders te gaan inrichten vanaf de hoofdaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
snellie123 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:57:
Bedankt voor de reacties!

De aansluiting zou dus gewoon moeten werken zoals deze is aangesloten op de afbeelding? mocht ik een slechte of onstabiele verbinding hebben kan ik dus altijd nog kijken om dit anders te gaan inrichten vanaf de hoofdaansluiting.
Zeker. :) Mocht je nou na zelf een paar dingen geprobeerd te hebben geen verbetering merken bel dan even naar Tele2. Zij kunnen snel genoeg een monteur sturen die precies kan kijken waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snellie123
Kreeg vanmiddag een smsje van tele2 dat ik hem al kon insluiten ipv te wachten tot maandag. Het internet werkt uitstekend! dank voor de hulp!
Pagina: 1