Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Mijn vader stuurt me zojuist 2 foto's: Van zijn kWh teller gisteren en zijn kWh teller vandaar (Ferraris).

Hij heeft vandaag 7 kWh verbruikt. Maar zijn Omvormer geeft aan ruim 20 kWh te hebben opgewekt.

Kan het zijn dat de meter niet terug loopt? Hij kan nooit ruim 27 kWh verbruikt hebben zijn gas gestookte tussenwoning, zonder airco/warmtepomp/Elektrische auto..

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:45
BasvanS schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:50:
Mijn vader stuurt me zojuist 2 foto's: Van zijn kWh teller gisteren en zijn kWh teller vandaar (Ferraris).

Hij heeft vandaag 7 kWh verbruikt. Maar zijn Omvormer geeft aan ruim 20 kWh te hebben opgewekt.

Kan het zijn dat de meter niet terug loopt? Hij kan nooit ruim 27 kWh verbruikt hebben zijn gas gestookte tussenwoning, zonder airco/warmtepomp/Elektrische auto..
Dan moet ie tijdens foto maken even twee min kijken of hij achteruit draait

1 PVoutput . Dongen NB

• BasvanS
reneeke1970 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:53:
[...]

Dan moet ie tijdens foto maken even twee min kijken of hij achteruit draait
Ogh ogh.. Nooit aanemen wat iemand je verteld, zelfs niet als het je vader is ;)! Het is dus blijkbaar geen feraris, foto's druppelen net binnen. Maar een Landis & Gyr Puls meter uit 2004.

Heeft deze teruglever tellers? Kan er zo snel niks over vinden.

Gaat blijkbaar om een: ZMD120ASdr53

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EtPhtp0WeXGq7dVGbcZq4aIq/full.jpg

Iemand ervaring mee, hoe werkt zo'n ding?

[ Voor 51% gewijzigd door BasvanS op 19-03-2019 21:18 ]

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

BasvanS schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:54:
[...]

Ogh ogh.. Nooit aanemen wat iemand je verteld, zelfs niet als het je vader is ;)! Het is dus blijkbaar geen feraris, foto's druppelen net binnen. Maar een Landis & Gyr Puls meter uit 2004.

[Afbeelding]

Kan niet zo gauw iets vinden, wel dat ie afgekeurd is en in 2020 wordt vervangen.
https://www.agentschaptel...+elektriciteitsmeters.pdf
stegen in "Duurzame Energie deel 17"

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:57
Alle digitale meters die ik ken hebben of continue 4 meterstanden in beeld dan wel een knopje om deze 4 1 voor 1 te bekijken.

Is de installatie aangemeld bij de netbeheerder? Zo ja dan had die het moeten laten weten.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• BasvanS
busscherski schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:33:
Alle digitale meters die ik ken hebben of continue 4 meterstanden in beeld dan wel een knopje om deze 4 1 voor 1 te bekijken.

Is de installatie aangemeld bij de netbeheerder? Zo ja dan had die het moeten laten weten.
Aanschouw hier de eerste die dat niet heeft.Geen knop! Installatie is aangemeld na plaatsing maandag. Installateur heeft verder niet gezegd over de meter. 2 tarieven die elkaar afwisselen en een pijl die aangeeft of je afneemt of terug levert. Zal vandaag eens kijken of de pijl ook daadwerkelijk naar links staat als de zon begint de schijnen.

@JoKo ik zie de ZMD120ASD niet staan?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Als hij maandag is aangemeld ga je waarschijnlijk nog bericht krijgen. Daar kun je op reageren en dan komen ze een nieuwe plaatsen. Dat zou ik ook maar doen als hij toch afgekeurd is... Je kan ook zelf even contact opnemen op de boel te versnellen, zeker als je zegt dat je een ''slimme'' wilt n.a.v. plaatsing PV staan ze vaak erg snel voor de deur. Type is volgens mij ZMD120AS, dat dr53 zie ik nergens staan bij L&G.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Hij leek hier op, dus dat is m niet.

ZMD120AS (Z.D100AS)

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

BasvanS schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:54:
[...]

[Afbeelding]

2002
Pagina 24 regel 8 van onder.
https://zonnepaneelkiezen.nl/doc/kwu-meters-metercodes.pdf

Leveren / terugleveren staat geen kruisje.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1