Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Mijn vrouw heeft deze laptop, Asus VivoBook R540LA-DM624T, op zich tevreden mee, maar sinds een week of zo doet de WiFi module het steeds slechter. En vreemder. Situatie is nu dat er wel een DHCP exchange is, maar verder geen netwerk.

Dus, het notebook heeft een IP, een gateway en een DNS server via DHCP gehad, zoals verwacht. Maar kan niet routeren via die interface lijkt het. Kan de gateway niet pingen, kan internet niet op. Ik heb de notebook gewiped, verschillende drivers geprobeerd een voor een terug tot 2016 of zo, maar geen succes. Geld voor de alle verschillende hotspots en Wifi routers waar ik op heb getest. Andere apparaten krijgen wel gewoon netwerk toegang. Als ik een kabel in de notebook prik, die op dezelfde router zit, dat werkt het allemaal wel.

Het enige dat ik nog kan bedenken, is een hardware defect. Daarom ook een postje hier en niet in netwerken. De laptop heeft een Atheros ar956x kaartje erin zitten als ik het goed heb, iemand de ervaring dat die op die manier stuk gaan? Dus wel netwerken zien, wel kunnen verbinden, maar verder geen verkeer.

Code, justify, code - Pitr Dubovich