verzonden DM/privebericht kunnen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
Ik heb een paar priveberichten op het forum die ik wil verwijderen, omdat ze niet meer relevant zijn.
Echter, het lijkt erop dat deze tot het einde der tijden op de servers van Tweakers.net zullen blijven staan.
Tenzij ik specifiek verzoek zou indienen waarna een mens (moderator, admin) mijn priveberichten handmatig verwijderd (eventueel na lezen)

Wens: verwijderknop.

Gevolg na klikken verwijderknop: Bericht wordt verwijderd uit mijn Uitbox, maar ook uit de Inbox van de ontvanger (oftewel: echt weg)
Dus ook niet een IsDeleted=TRUE vlaggetje zetten en dan verbergen, maar echt weg :-)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:56
Waarom zou jij de mogelijkheid moeten hebben om berichten bij een ander te verwijderen?
Ook al heb je ze misschien zelf verstuurd, ze kunnen wel degelijk van belang voor de ontvanger, denk aan garantiegegevens en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lijkt me nogal fraudegevoelig aangezien DM hier ook gebruikt wordt om overeenkomsten te sluiten voor Vraag & Aanbod. Dus als een bericht als "Ik ga akkoord" dan opeens verwijderd wordt, hoe bewijs je dan dat de overeenkomst wel gesloten was?

Een 'undo' knop voor 10 seconden kan ik me nog voorstellen, maar de DM wordt dan ook pas na die 10 seconden verstuurt.

Het vlaggetje IsDeleted=$true (als in: verberg deze DM) zou wel kunnen. Waarom wil je dat niet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Room42 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:13:
Een 'undo' knop voor 10 seconden kan ik me nog voorstellen, maar de DM wordt dan ook pas na die 10 seconden verstuurt.
Volgens mij is er ook al een request voor een edit feature binnen x tijd. Deze undo feature zou dan redelijk zinloos zijn, je kunt er immers ook voor kiezen om je post gewoon leeg te halen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:29:
[...]

Volgens mij is er ook al een request voor een edit feature binnen x tijd. Deze undo feature zou dan redelijk zinloos zijn, je kunt er immers ook voor kiezen om je post gewoon leeg te halen :)
Met de undo-feature is de DM nog niet eens verzonden en geeft dan dus ook geen (onnodige) notificatie bij de ontvanger. En blijkbaar is die andere MF nog niet door, dus dan is dit misschien een eenvoudiger alternatief.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Persoonlijk vind ik 10s te kort (eerder een minuut ofzo), maar bij een langere tijd wil je het versturen van de notificatie ook niet uitstellen. En is het nou echt een enorm probleem dat je een notificatie krijgt voor een bericht wat *heel soms* al verwijderd kan zijn (en waarschijnlijk alweer opnieuw wordt gepost voor je de notificatie leest)

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2019 21:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Een minuut delay voordat je bericht eindelijk bezorgd wordt? Niet handig, nee :)
Maar goed, dit was niet het verzoek van TS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Buiten het stukje onderhandeling waarvan de historie kan verdwijnen opent het ook een deur om frustratie naar mede Tweakers op niet al te diplomatieke wijze te uiten en dan later toch maar weer te verwijderen. Dat lijkt mij minder gewenst.

Mocht het gaan om dingen als persoonlijke gegevens die je graag weg wilt hebben dan zijn daar de middelen voor aanwezig toch? Alleen is de drempel wat hoger dan een knopje. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij outlook kun je een ongelezen bericht gewoon intrekken. Met de nadruk op ongelezen. Dat moet wel relatief makkelijk te realiseren zijn lijkt me. Kan tevens de functionaliteit van edit dienen; als het een klein bericht was trek je in en stuur je een nieuwe. Zo niet stuur je een additioneel bericht, en heeft de ontvnger het eenmaal gelezen kan het niet meer weg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:41:
Bij outlook kun je een ongelezen bericht gewoon intrekken. Met de nadruk op ongelezen. Dat moet wel relatief makkelijk te realiseren zijn lijkt me. Kan tevens de functionaliteit van edit dienen; als het een klein bericht was trek je in en stuur je een nieuwe. Zo niet stuur je een additioneel bericht, en heeft de ontvanger het eenmaal gelezen kan het niet meer weg.
offtopic:
Je bedoelt met Exchange, want zodra de mail de Exchange-omgeving verlaten heeft, krijgt de ontvanger gewoon de mail te zien. In het beste geval komt er nog een tweede mail achteraan met het verzoek om de mail terug te trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:41:
Bij outlook kun je een ongelezen bericht gewoon intrekken. Met de nadruk op ongelezen. Dat moet wel relatief makkelijk te realiseren zijn lijkt me. Kan tevens de functionaliteit van edit dienen; als het een klein bericht was trek je in en stuur je een nieuwe. Zo niet stuur je een additioneel bericht, en heeft de ontvnger het eenmaal gelezen kan het niet meer weg.
Die functie werkt leuk als je met alléén MS Exchange / Outlook clients op PC's werkt. Ik maak 't hier regelmatig mee dat er berichten door collega's "ingetrokken" worden terwijl ik ze al-lang volledig gelezen heb op m'n iPhone met native App (géén Office/Outlook op dat ding) én die berichten blijven daar daarna ook gewoon beschikbaar zodat ik ze vervolgens ook kan gaan forwarden >:)

Hoe moeilijk is 't om éérst even na te denken over dát wat je wilt gaan mailen en vervolgens pas op "send" te gaan drukken? En als dat té laat is: Er is nog nooit iemand aan een excuus overleden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ik denk dat het wel van belang is om oude pb's te kunnen verwijderen, zeker met de AVG van mei 2018 in gedachte. ?@terabyte

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Hackus Maar dat kan al. Alleen kun je het niet zelf doen. De AVG zegt ook niet dat je dat makkelijk met een druk op de knop moet kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

.oisyn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:08:
@Hackus Maar dat kan al. Alleen kun je het niet zelf doen. De AVG zegt ook niet dat je dat makkelijk met een druk op de knop moet kunnen doen.
Het gaat er om dat het kan, niet op welke wijze. (al is het gewenst dat iemand het zelf kan verwijderen)
Bij deze een verzoek om alle berichten van voor 1mrt 2019 te wissen uit mijn berichten box.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
offtopic:
De AVG schrijft voor dat je een beschreven procedure moet hebben voor het geval iemand dat wil, over de inhoud wordt niets gezegd. Doorlooptijd twijfel ik nog over, maar dat terzijde.

De vorm waarin een dergelijk verzoek ingediend kan worden is vrij om te kiezen, als deze maar realistisch bereikbaar is. Een knop is dus prima, maar ook een richtlijn dat je het verzoek naar een bepaald adres moet mailen is acceptabel.

Je kunt overigens nog discussiëren of PM's onder de persoonlijke gegevens en daarmee het recht om vergeten te worden vallen, dat zal afhankelijk zijn van de inhoud.
Daarbij betwijfel ik ook ten zeerste of het recht om vergeten te worden gebruikt kan worden slechts enkele delen te laten verwijderen, een eis voor alles of niets vanuit Tweakers zou in zo'n geval helemaal niet vreemd zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

Hackus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Het gaat er om dat het kan, niet op welke wijze. (al is het gewenst dat iemand het zelf kan verwijderen)
Bij deze een verzoek om alle berichten van voor 1mrt 2019 te wissen uit mijn berichten box.
offtopic:
In aanvulling op @Gonadan hierboven kan dat inderdaad alleen bij een verzoek om je account volledig te anonimiseren. Uiteraard zijn wij best bereid om in voorkomende gevallen berichten voor je aan te passen waar het bijvoorbeeld gaat om persoonlijke gegevens die binnen de context van de DM niet meer relevant zijn, maar je zal dat dan zelf heel specifiek moeten aangeven in een officieel verzoek (dat kan dan denk ik het best via onze community manager @Ginz).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:54:
[...]

Die functie werkt leuk als je met alléén MS Exchange / Outlook clients op PC's werkt. Ik maak 't hier regelmatig mee dat er berichten door collega's "ingetrokken" worden terwijl ik ze al-lang volledig gelezen heb op m'n iPhone met native App (géén Office/Outlook op dat ding) én die berichten blijven daar daarna ook gewoon beschikbaar zodat ik ze vervolgens ook kan gaan forwarden >:)

Hoe moeilijk is 't om éérst even na te denken over dát wat je wilt gaan mailen en vervolgens pas op "send" te gaan drukken? En als dat té laat is: Er is nog nooit iemand aan een excuus overleden.
Maakt me niet uit waar het op werk, maar het werkt. Men vraagt om een functie, die zou gebouwd moeten worden, ik geef aan hoe het zou kunnen werken met een voorbeeld.
En Novell Groupwise kon het in 19kruik ook al ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

crisp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:31:
[...]

offtopic:
In aanvulling op @Gonadan hierboven kan dat inderdaad alleen bij een verzoek om je account volledig te anonimiseren. Uiteraard zijn wij best bereid om in voorkomende gevallen berichten voor je aan te passen waar het bijvoorbeeld gaat om persoonlijke gegevens die binnen de context van de DM niet meer relevant zijn, maar je zal dat dan zelf heel specifiek moeten aangeven in een officieel verzoek (dat kan dan denk ik het best via onze community manager @Ginz).
Jep, dat mag bij mij :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
Mijn verzoek was ingegeven vanuit persoonlijke privacy.

Hier een aantal reacties:
Waarom zou jij de mogelijkheid moeten hebben om berichten bij een ander te verwijderen?
omdat als je dit niet doet, het hele punt van het verzoek (verwijderen bericht vanuit privacy oogpunt) geen enkel zin heeft. Want het bericht bestaat immers nog, ook al kun je het zelf niet zien
Een cool down periode van x seconden lost het privacy-probleem niet op voor reeds verstuurde berichten.
Handig als je een foutje maakt en deze nog snel wil herstellen, maar dat is een andere feature.
Cool down/delay is dan ook niet wat ik verzocht.
Het vlaggetje IsDeleted=$true (als in: verberg deze DM) zou wel kunnen. Waarom wil je dat niet?
Dit zou kunnen werken mits het bericht ook bij de ontvangende partij verborgen wordt.
Maarja, wat is dan het bezwaar tegen het daadwerkelijk verwijderen van het bericht?
[over deels vs volledig verwijderen van profiel] een eis voor alles of niets vanuit Tweakers zou in zo'n geval helemaal niet vreemd zijn
alles verwijderen omdat ik van een paar privacy-gevoelige DMs af wil, is op zich een best extreme oplossing.
Dat doe ik wellicht wel als Tweakers.net overgenomen gaat worden door een Google of een Facebook. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

terabyte schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:04:
alles verwijderen omdat ik van een paar privacy-gevoelige DMs af wil, is op zich een best extreme oplossing.
Daarom dat crisp ook zegt:
crisp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Uiteraard zijn wij best bereid om in voorkomende gevallen berichten voor je aan te passen waar het bijvoorbeeld gaat om persoonlijke gegevens die binnen de context van de DM niet meer relevant zijn, maar je zal dat dan zelf heel specifiek moeten aangeven in een officieel verzoek (dat kan dan denk ik het best via onze community manager @Ginz).

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 20-03-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 17:02
En de ontvangende kant? Zo kan je bv bij een V&A DM je gegevens wissen terwijl je koper jouw gegevens nodig heeft voor bv garantie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een DM heeft maar 1 kant voor berichten en 2 of meerdere leden in het gesprek. Dat is ook de reden waarom zoiets als dit niet automatisch gedaan moet worden, maar door een persoon gevalideerd of het ook een geldig verzoek is. Om idd zoiets als bovenstaand te voorkomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1