Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11 15:29
Hallo iedereen,

Graag wil ik het volgende met jullie delen en ben nieuwsgierig of dit bij jullie ook herkenbaar is. Het is niet echt een probleem; wel vaag!

Wij hebben thuis KPN glas (alles-in-1), inclusief een Netflix abonnement. Hiervoor gebruiken wij de Arris TV-ontvanger. Deze ontvanger ondersteund ook Netflix. Op onze iPad (Air) hebben wij eveneens Netflix geïnstalleerd en gebruiken hiervoor uiteraard dezelfde accountgegevens.

Nu is het volgende het geval. Op het moment dat wij Netflix starten op de iPad, de TV ontvanger automatisch Netflix activeert. Met andere woorden; de reguliere TV uitzending wordt onderbroken en springt op Netflix.

De TV ontvanger is bedraad aangesloten op hetzelfde netwerk waarop de iPad ook is aangesloten (WiFi). Hetzelfde Netflix account dus.

Wie weet waardoor dit komt? Het lijkt niet op een feature, meer op een bug.

Alvast bedankt.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 00:49
Hier even getest met een Galaxy s10, en hier doet ie dat niet. Is het niet een instelling van Netflix op de iPad? Heb je het ook met andere apparaten of alleen die iPad?

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11 15:29
Dank voor het meedenken en testen.

Op iPad staan geen instellingen die zouden kunnen leiden tot de bediening van de TV-ontvanger. Evenmin is de iPad ‘gekoppeld’ aan de ontvanger (via een app oid) waartoe een bediening tot stand kan worden gebracht.

Ik zal eens kijken of ik een video-opname kan maken, zodat je een idee krijgt wat er gebeurd. Lukt nu even niet.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 00:49
Probeer het eens met YouTube. Als je een filmpje opent, kun je 'm dan casten naar een scherm? Tegenwoordig kun je Netflix en YouTube casten naar de tuner alsof t een chromecast is. Ik weet echter niet of dit ook werkt met Apple.

Verwijderd

Hokkie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:14:
Dank voor het meedenken en testen.

Op iPad staan geen instellingen die zouden kunnen leiden tot de bediening van de TV-ontvanger. Evenmin is de iPad ‘gekoppeld’ aan de ontvanger (via een app oid) waartoe een bediening tot stand kan worden gebracht.

Ik zal eens kijken of ik een video-opname kan maken, zodat je een idee krijgt wat er gebeurd. Lukt nu even niet.
Heel apart hier exact dezelfde combinatie zoals jij omschreven hebt maar totaal niet herkenbaar. Niet toevallig een chromecast of iets dergelijks aan de tv hangen waar die naar overschakelt of als het een smart tv is daar de netflix app die opstart?

Verwijderd

Toevallig al gevonden waar het aan ligt?
Pagina: 1