Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevay
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-06-2021
Mijn vraag
Ik heb een Intel Core i5 -7400 CPU en ik wil nu mijn CPU vervangen naar een betere maar welke kan hier in heb een MSI B250M PRO-VD (MS-7A74) Moederbord en heb een Socket 1151 LGA.

En nu vroeg ik me af welke heb ik nodig voor mijn nieuwe processor en kan er misschien ook een beter videokaart in? De videokaart die ik nu heb is de Nvidia Geforce GTX 1050 dus kan ik deze ook vervangen is de vraag.

Heb niet zoveel verstand van wat er in een PC zit dus tips van wat ik vergeten ben op te noemen zijn zeer welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:24
https://www.msi.com/Mothe.../B250M-PRO-VD#support-cpu

hier staan alle supported CPU's voor je bord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis volledig waarom je je processor zou willen upgraden. Dat lijkt mij toch het begin ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevay
br00ky schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:50:
Ik mis volledig waarom je je processor zou willen upgraden. Dat lijkt mij toch het begin ;).
Omdat ik echt met games heb dat ze niet reageren met hele zware games dus ik weet niet wat ik moet upgraden CPU of video kaart daarom vraag ik het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb moeite om je berichten te lezen. Tip, lees je bericht even door voor je op verzenden klikt.

Afijn, volgens mij is het het probleem dat je games niet lekker lopen. Maar hoe weet je zeker dat het aan je processor ligt? Heb je bijvoorbeeld afterburner al eens laten lopen terwijl je aan het gamen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:55
Doe eerst de videokaart want een GTX 1050 zit aan de onderkant voor een gamepc. Het is afhankelijk van de voeding welke videokaart je kunt gebruiken. Welk merk en type voeding zit er in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevay
br00ky schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:54:
Ik heb moeite om je berichten te lezen. Tip, lees je bericht even door voor je op verzenden klikt.

Afijn, volgens mij is het het probleem dat je games niet lekker lopen. Maar hoe weet je zeker dat het aan je processor ligt? Heb je bijvoorbeeld afterburner al eens laten lopen terwijl je aan het gamen bent?
Nee dat heb ik nog niet gebruikt maar als ik niks aan het doen ben is mijn schijf van mijn PC 100% wat betekent dit en hoe kan ik dit verhelpen want hij gebruikt niks van mijn GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is dus niet je processor maar je schijf die aan het werk is met iets. We kunnen zo op afstand niet zeggen wat dat is. Dat zul je zelf moeten onderzoeken. Eventueel met een screenshot van taakbeheer.

Verder nogmaals het verzoek je posts na te lezen. Je toetsenbord heeft niet voor niets een shift toets, een punt en een komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.kamp79
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-08 06:44
Wat voor specificaties heeft jou pc dan precies? Heb je wat meer informatie omtrent de schijf en hoeveelheid intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Zoals hierboven gezegd, dit is veel te weinig informatie om iets zinnigs te kunnen zeggen:

1. Post de volledige specificaties van je PC eens
2. Welke games wil je graag spelen er op?
3. Welke problemen loop je tegenaan als je nu games speelt?
4. Wat heb je al geprobeerd en zelf gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Begin eerst eens met een schone installatie van Windows. Bizar dat iemand roept " disk staat op 100% vast, laten we de CPU vervangen", wat redelijk duidelijk op een driver/software probleem wijst. Dat iemand zo weinig de moeite neemt om de pc te onderhouden en goed te testen alvorens tot upgraden over te gaan, dan verdien je eigenlijk een 'Max-ict' behandeling. Daar wordt je niet vrolijk van..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou, ondanks dat ik het met alle bovenstaande opmerkingen eens ben, maar even het rijtje wat je als eerst na moet lopen:

Schijf: hoe oud, welk type, hoeveel vrije schijfruimte,
Hoe oud? goede indicatie of die aan vervangen toe is, kijk ook even of je veel read/write errors krijgt.
Welk type? is het een HDD of een SSD, en staat indexing/trim/optimize aan uit?
Hoe vol? als hij bijna vol staat, en je bovenstaande niet doet kan hij je systeem heel traag maken (swap bestand/fragmentatie)
Ten 2e: hoeveel geheugen heb je?
te weinig geheugen op je moederboard?
te weinig geheugen zorgt voor een grote swapfile, dus gaat hij je HDD als systeem geheugen gebruiken == traag.
3e staat je swapfile uit, of is hij niet groot genoeg?
een swapfile kan je uit zetten (als je zeker weet dat je hem niet nodig hebt (~32GB RAM voor de meeste gevallen), anders is bij normaal ram (8/16GB) de vuistregel teenminste diezelfde grootte aan swapfile te gebruiken, en bij weinig ram <= 4GB tot wel 4x de hoeveelheid swapfile), let er op, een swapfile is een factor 100/1000x zo traag als je systeemram, dus aanspreken van swapfile== trage computer.
4e: staat je ram in de goede geheugenslots, en draaien ze volgens de specificaties?

oftewel, je CPU/GPU zijn de laatste op je lijstje van kwaaddoeners, niet de eerste.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1