SSD Upgrade nodig... Wat kan ik en wat niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SonOfAnarchy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 17:24
Hallo beste lezers!

Ik ben in de markt voor een SSD voor in mijn game PC.
Nu heb ik een advertentie zien staan van iemand die een SSD aanbiedt die oorspronkelijk uit een MacBook Pro komt.

Is dit een SSD die evt. ook op mijn moederbord past, of kan ik beter verder zoeken?

Dankjewel! Gr

Beste antwoord (via SonOfAnarchy op 19-03-2019 19:51)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:54
Alright, de handleiding geeft aan dat je een M.2 SATA, of een M.2 PCIE SSD kunt plaatsen. Dit gaat echter wel ten kosten van SATA poorten 5 en 6.
https://us.msi.com/Mother...t/Z97-U3-PLUS#down-manual

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Een 'SSD uit een MacBook Pro' zegt niks. Heb je meer informatie over die SSD? En als je de aansluitingen vergelijkt met de aansluitingen die je hebt op je moederbord, dan weet je eigenlijk al snel genoeg.

The devil is in the details.

• SonOfAnarchy
V&A aangeboden: Macbook SSD 64GB: Toshiba tc58nc5hj8gsb-01

Het gaat om deze advertentie, ogenschijnlijk is het dezelfde aansluiting, maar weet niet genoeg hier van af
om zelf te bepalen of dit gaat passen.

gr

• Pyramiden
Sandforce controllers beginnen al weer een beetje gedateerd te raken en hebben een niet al te beste reputatie.
Wil je persé m.2 hebben? Waarom geen SATA?

Daarnaast ben ik van mening dat 64GB een beetje klein is voor een boot schijf, anno 2019...

[ Voor 23% gewijzigd door Pyramiden op 19-03-2019 19:20 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Hi, waar wil je dit op aansluiten? Dit lijkt een M2 slot, die zit niet op elk moederbord zomaar.

Kun je niet beter een nieuwe kopen?
https://tweakers.net/pric...inch-240gb/specificaties/

[ Voor 28% gewijzigd door Paradox op 19-03-2019 19:20 ]

• SonOfAnarchy
Ik wil hem niet Perse hebben, maar wil wel graag mezelf informeren over de mogelijkheden.
Ik wil de bedrading tot een minimum houden, vandaar dat ik deze optie boven sata prefereer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5WumdnE.jpg

Hier zou hij volgens mij wel in passen.

gr

• Pyramiden
Je zult even het model van je moederboard moeten delen om uit te sluiten welke protocollen er allemaal ondersteund worden.

Voor hetzelfde geld zul je waarschijnlijk nieuw de dubbele hoeveelheid opslag kunnen kopen:
categorie: Solid state drives

• SonOfAnarchy
Ja sorry je hebt gelijk... mobo is een MSI Z97 U3 PLUS.

En wat betreft de link... die heb ik er niet tussen zien staan.

gr

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
op de 64GB ga je zowel het OS als je game installeren, of heb je nog meer storage tot je beschikking? Ik zou als dit je enige SSD in die PC is namelijk voor 256GB gaan. Kost ook de wereld niet, en je kunt even vooruit.

Acties:
  • Beste antwoord

• Pyramiden
Alright, de handleiding geeft aan dat je een M.2 SATA, of een M.2 PCIE SSD kunt plaatsen. Dit gaat echter wel ten kosten van SATA poorten 5 en 6.
https://us.msi.com/Mother...t/Z97-U3-PLUS#down-manual

• SonOfAnarchy
Nee, de SSD zou in principe alleen voor het systeem zijn, en idd het kost de wereld niet... dus ik kijk even verder, hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Pyramiden, dankjewel voor het opzoeken, ik moet dus gaan kijken of ik 2 SATA poorten op wil offeren voor dit... dankjewel voor de moeite ;)

Gr

[ Voor 31% gewijzigd door SonOfAnarchy op 19-03-2019 19:47 ]

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:14

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Apple heeft in het verleden vaak niet-standaard aansluitingen gebruikt voor SSD's.

Dat wetende: een manier om te kunnen zien of het om een Apple-only versie gaat, is het tellen van de contacten. Op de foto's van de advertentie is de connector wel in beeld, op een van de foto's heel groot zelfs, maar op alle foto's is het compleet onmogelijk om de contacten te tellen.

Trek je conclusies.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:30
SSD's zijn tegenwoordig zo goedkoop dat ik niet eens aan gebruikt zou denken. Voor een hele kleine meerprijs heb je een nieuwe ssd met een 2x zo grote capaciteit en garantie categorie: Solid state drives
Pagina: 1