Kan 'python' niet instellen als interpreter in PyCharm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05-2024
Mijn vraag
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben bezig met een beginnerscursus Python. Nu heb ik PyCharm geïnstalleerd, en wil Python graag vanzelfsprekend gebruiken/selecteren als 'Interpreter'. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
In de keuzedirectory, kan ik niets selecteren als 'standaard interpreter', laat staan Python. [img][img]Pycharmkannietselecteren.jpg[/img][/img]

Relevante software en hardware die ik gebruik
Python 3.7 x64
pYCHARM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Directorys doorgespit, tutorial (ik ben een beginneling) installeren Pycharm gevolgd.... Engelse forums doorgebladerd, Ik kom er niet uit.

Weet iemand raad? Alvast reuze bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09
Als er geen interpreters in het pull down lijstje staan, dan staat er naast het pull down lijstje aan de rechter kant een tandwiel icoontje. Hier op klikken, vervolgens op "add".
Vervolgens kun je daar of wel bij virtualenv ofwel bij system interpreter aangeven waar je python.exe / python3.exe te vinden is op jouw systeem.
(al zou ik verwachten dat als je eerst python geinstalleerd had (op de default locatie) en vervolgens pycharm, hij die interpreter toch wel automagisch had moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Thanks, "Gekkie".
Het lijkt erop dat Python het pakt. Echter krijg ik nu weer geen uitvoering in de console na wat "print" oefeningen: "App is not allowed to run in Parallel". Heeft dat hier mogelijk mee te maken, of moet ik daarvoor een ander topic openen?

Het zal voor velen gesneden koek zijn. Echter ben ik pas mijn eerste iniminie stapjes aan het zetten. Mocht de vraag niet binnen deze context vallen, kan het topic uiteraard dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Hoe heb je het project gestart? Als ik het programma opstart dan kies ik voor in het kleine splash screen

+ Create New Project

Dan kies ik bij Project Interpreter:
- Existing Interpreter: <string naar file op disk>

Je kan ook op die 3 puntjes rechts ervan drukken en dan bij System Interpreter kan je daar naar je .exe bladeren. Dan op OK en je 'Existing Interpreter' moet ingevuld zijn.

Je kan een virtual env. draaien maar dat is nog misschien wel een flinke stap verder in de coding skills.

Zit je al in je project? Ga naar File, Settings

Onder 'Project <naam>' vind je Project Interpreter. Daar veld leeg? Druk op het tandwieltje en kies Add. Vanuit daar de stappen zoals hierboven.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Probleem opgelost. Thanks voor de hulp "Gekkie" en Barreljan!