Op zoek naar nieuwe PSU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saiboth
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
Omdat mijn oude voeding een ratelend geluid maakt ben ik op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn computer. De voeding die ik er nu in heb zitten is een XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze, die niet (semi-)modulair en niet semi-passief is. Graag zou ik bij een nieuwe voeding deze eigenschappen wel willen hebben.

Wat is je budget?
Rond de 80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 264,99€ 264,99
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 209,90€ 209,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,-€ 28,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 72,80€ 72,80
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 575,69

Vraag: is het met dit systeem uberhaupt nodig om een 550W voeding te gebruiken of zou een 500/450W voeding ook voldoende zijn?

Zelf heb ik de volgende voedingen gevonden (uitgaande van 550W):
Seasonic Focus Plus 550 Gold
Corsair RM550x (2018) Zwart

Waarbij ik neig richting de Seasonic Focus.

[ Voor 4% gewijzigd door Saiboth op 19-03-2019 18:08 ]

Beste antwoord (via Saiboth op 22-03-2019 15:43)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Saiboth Je voeding zou het nog wel even uithouden, is niet 'echt slecht 'te noemen.
Focus zou ik sowieso niet halen.
Dan liever = pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W als niet-modulair
of de 550w versie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Saiboth Je voeding zou het nog wel even uithouden, is niet 'echt slecht 'te noemen.
Focus zou ik sowieso niet halen.
Dan liever = pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W als niet-modulair
of de 550w versie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:33
@Hackus ik kan me voorstellen dat een ratelend geluid, hoewel misschien niet schadelijk, wel erg irritant kan zijn. Persoonlijk zou ik de voeding er dan ook uitgooien, al was die 2 weken oud.

Verder sluit ik me aan bij Hackus zijn advies. Vraag jezelf ook af wat je met het hele systeem wilt doen en of de voeding bij een eventuele upgrade nog voldoende is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Postman schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:33:
@Hackus ik kan me voorstellen dat een ratelend geluid, hoewel misschien niet schadelijk, wel erg irritant kan zijn. Persoonlijk zou ik de voeding er dan ook uitgooien, al was die 2 weken oud.

Verder sluit ik me aan bij Hackus zijn advies. Vraag jezelf ook af wat je met het hele systeem wilt doen en of de voeding bij een eventuele upgrade nog voldoende is.
Ah, dat had ik gemist

• Saiboth
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Het geratel is enkele weken geleden begonnen en over de tijd alleen maar erger geworden, vandaar dat ik nu toch op zoek ben naar een vervanger.

In principe zou 450W dus voldoende moeten zijn voor mijn huidige opstelling? Voorlopig staan er in ieder geval geen upgrades op de planning.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:33
450W is zeker voldoende. Jouw GPU gebruikt 185W, CPU heeft een TDP van 84W. Zelfs als je beide naar boven afrond blijft er voldoende capaciteit over voor de rest van je systeem.
En als je geen upgrade plannen voorziet voor de komende jaren dan is 450W zeker voldoende.

• Saiboth
  • Niet online
Ik heb de Bifenix Formula Gold 450W inmiddels binnen en ben zeer tevreden. Eindelijk van dat geratel af!

De voeding is in idle en tijdens lichte games bijna niet te horen.
Pagina: 1