Telenet Accesspoint gebruiken voor scarlet netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiohead9150
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-04 14:19
We zijn pas overgestapt naar Scarlet voor internet maar het signaal op de kamers boven, laat staan op zolder (waar een werkkamer is) laat te wensen over.
Van de vorige provider (telenet) hebben we nog een accesspoint over (netgear WNDR4300-TN)

Er is een kabel van de scarlet modem naar het accesspoint dat nu op zolder staat.
Bij beschikbare netwerkverbindingen blijft telenet als beschikbaar netwerk staan, maar ik krijg het ding niet zover dat het gewoon het signaal van scarlet uitstuurt zodat ik dit boven ook vlotjes kan ontvangen.

Zou iemand me zonder al teveel toeters en bellen kunnen uitleggen hoe dit moet? (ik ken er weinig van, alleen vermoed ik dat dit toch vrij eenvoudig te regelen moet zijn?)

Alvast bedankt voor jullie deskundig geduld om het mij duidelijk te maken }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Stap 1 zou ik zeggen : doe een "factory reset" van deze AP zodat eventueel alle Telenet brol eraf is.

https://www2.telenet.be/c...ndr4300-um-13sept13-c.pdf

Kijk even in deze handleiding op blz43, er is een knopje achteraan "Restore Factory Settings"

-------------
You can return the access point to its factory settings. Use the end of a paper clip or a similar
object to press and hold the Restore Factory Settings button on the back of the access
point for at least five seconds. The access point resets and returns to the factory
configuration settings shown in the following table.
-------------

Vervolgens zal je even aan de slag moeten om deze AP een vast IP address te geven in de "range" dat je Scarlet router/model uitgeeft, ik heb indruk dat dit 192.168.1.x IP's zijn.
Nu deze AP zit standaard af-fabriek op 192.168.0.51 dus je kan dat niet "zomaar" in de Scarlet modem/router want dit gaat niet werken.

Je zal even een laptop moeten nemen, kabeltje tussen PC <-> AP hangen en je computer vb 192.168.0.50 255.255.255.0 geven (geen "gateway" nodig)
Dan een webbrowser open doen en surfen naar 192.168.0.51 en je krijg een login-pagina. Zie handleiding om dan in te loggen met naam "admin" en wachtwoord "password"
Dan naar de instellingen van "LAN" gaan en je IP aanpassen naar iets in de Scarlet range van 192.168.1.x bijvoorbeeld 192.168.1.222 255.255.255.0

Je zal na het saven/OK de verbinding verliezen let je PC, geen probleem. Steek nu de AP in een poort op de Scarlet router en maak nu connectie met je PC (die je ook terug op de Scarlet netwerk zet) naar http://192.168.1.222 en voila, als het goed is krijg je nu OOK die login pagina te zien om terugi in te loggen.

Volgende stap is het WIRELESS gedeelte in orde brengen ... kijk even in de handleiding om een SSID aan te maken. Je kan exact dezelfde SSID nemen als je Scarlet setup, dezelde WPA-settings etc,etc.

Daarna zou je toch moeten kunnen "verbinden" met de AP boven, je krijgt een IP adress van de Scarlet modem beneden en je zou vlot op Internet moeten kunnen eigenlijk.

Zoals je ziet, relatief eenvoudig eigenlijk. Lees maar even goede de PDF door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiohead9150
Ik kan er niet meteen aan, maar alvast bedankt voor de duidelijke beschrijving. Ik zie alvast niets waarvan mijn wenkbrouwen een eigen leven beginnen te leiden.
Van zodra ik het geprobeerd heb hoor je weer van me.

Thanks a million

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiohead9150
UPDATE: Het werkt! bedankt, had het nooit zelf gevonden.
Enorm bedankt!