zoek een dockingstation voor een m.2 and msata ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:34
Beste tweakers,

Zoals gezegd ik zoek een dockingstation of adapter om het liefst alle formaten m.2 én msata ssd te kunnen uitlezen via USB.

Liefst natuurlijk niet heel duur en redelijk leverbaar.

In de pricewatch en google kom ik niet verder dan behuizingen voor externe schijven.

o.a deze moet ermee uit te lezen zijn

[ Voor 18% gewijzigd door piethoogland op 19-03-2019 14:04 ]

Alle reacties

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:56
Ik denk niet dat je deze in een simpele USB behuizing samen zal vinden. de genoemde m.2 schijf is op pci-e standaard, en msata is op S-ATA standaard. Als ik snel ga zoeken kom ik wel meerdere soorten behuizingen tegen om elk standaard om te zetten naar USB.

edit: al lijken ze dus wel te bestaan

[ Voor 26% gewijzigd door Aragnut op 19-03-2019 14:14 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 12:43
Voor zover mij bekend bestaat dat niet. Sowieso een dock met m.2 heb ik nog nergens gezien, laat staan eentje die msata en m.2 lezen. Je kan nog kijken in China, naar zoiets: https://nl.aliexpress.com...D-2-in-1/32873776773.html maar of dat goed gaat werken is altijd de vraag.

Strava & Untappd - Do not combine!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 10:21

-36-

Trust me. I'm an amateur

Een normale sata dock kopen plus uit China adapters van m.2 en msata naar sata halen. Of usb adapters zoals Raznov al zegt, bij mij werken die tot nu toe altijd gewoon. Een kant en klare dock met zowel m.2/msata bestaat bij mijn weten niet

[ Voor 61% gewijzigd door -36- op 19-03-2019 14:18 ]

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 12:33
Let wel dat je waarschijnlijk alleen m.2 sata kun lezen op zulke adapters, NVMe heb ik nog niet gezien in USB versie.

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:34
was er al een beetje bang voor

bedankt voor de snelle reacties. misschien komen ze (goed leverbaar en betrouwbaar) in de toekomst.

NVME zal wel niet lukken idd. Heb ze snel nodig dus bestel 2 externe schijf behuizingen dan maar.
Pagina: 1