Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
Mijn Galaxy S7 wordt over 2 maanden 3 jaar oud en is wel aan vervanging toe. De batterij laat flink na en inmiddels heb ik hem een keertje laten vallen en is de rechterbovenhoek van het glas kapot.
Ik ben heel tevreden over de Samsung en zou op zich wel weer een nieuwe S(9) willen. Van de andere kant ben ik helemaal geen zware gebruiker, en zou ik met wat goedkopers vast toe kunnen.
Ik heb de Pocophone F1 laten afvallen met name vanwege het menu dat als ongebruikersvriendelijk wordt ervaren. Ik heb er geen zin in om me iedere keer rot te zoeken hoe ik iets moet aanpassen. Daarnaast vind ik dat de accu-kwaliteit van Chinees-spul snel achteruit gaat.

Ik zoek een?
Ik zoek dus een Android-smartphone.

Wat is je budget?
Als ik € 500 zou uitgeven zou dat voor de Samsung S9 zijn, maar die vind ik eigenlijk nog te duur. Ik zoek dus een redelijk alternatief voor ongeveer € 350.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de telefoon gaan gebruiken voor e-mail, navigatie, whatsapp, internetten, agenda en het tracken van wandelroutes en af en toe zal ik er een foto mee maken (maar dan wel vaak binnen, merk ik). Lange batterijduur vind ik wel van groot belang. De duur wordt naar verloop van tijd vanzelf minder, dus laten we zo hoog mogelijk inzetten!

Wat heb je zelf al gevonden?
Als alternatieven voor de S9 zit ik op:
Motorola G7 (Plus) -> mijn vriendin heb ik anderhalf jaar geleden een G5 Plus gekocht en die is erg tevreden, vind hem zelf ook lekker werken.
Nokia 8.1 - komt qua specs ook goed in de buurt van wat ik zoek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Enerzijds is mijn vraag "mijn wensen in ogenschouw nemend, is het verstandig om € 150 te besparen door een goedkopere telefoon te nemen dan de S9?"
En als de eerste vraag bevestigend wordt beantwoord: welke van de twee?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Beste antwoord (via Patrick_6369 op 25-03-2019 13:49)

• lb2001
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-04 20:48
En dan knaagt er weer wat aan me dat ik ook zoveel andere dingen met die € 150 kan doen. Aaarghhhh
En als je die gedachte nou eens overboord kiepert? Je hebt dan een telefoon waaraan je zeker niet te veel aan hoeft te wennen, en biedt ook nog eens een prachtig scherm. Daarnaast heb je stapels aan functies op de S9. Als ik zo lees ben je zeker geen lichte gebruiker; met de S9 kun je dan nog een tijdje vooruit.

Het is beter om nu die 150 euro extra uit te geven, dan het over een jaar 2x uit te moeten geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
Bij de goedkopere telefoon hoort een minder goede camera. Vind je dat belangrijk of niet? Ook is de S9 kleiner dan de goedkopere alternatieven. Zie hier een vergelijk tussen de modellen:
https://tweakers.net/pric.../1279787;1312310;1150005/

Verschil tussen de G7 en de 8.1 is dat de 8.1 komt met Android One en de bijbehorende garantie van minimaal 2 versie upgrades en elke maand security updates voor 3 jaar na lancering.
De G7 heeft een Motorola Android, en ik weet niet hoe goed ze daar zijn met versie upgrades en security updates. Als je kijkt op de G5 van je vriendin, welke Android versie staat daar op en welk niveau security patch?
De S9 met Samsung Android krijgt ook 3 jaar gegarandeerd updates en 2 versie upgrades van Samsung volgens hun eigen voorwaarden vanaf lancering, dus nu nog 2 jaar gegarandeerd (kan langer zijn, bij de S6 gingen ze ook langer dan 3 jaar door).
Een ander verschil is dat de processor van de G7 beduidend trager is dan de 8.1, en de S9 de snelste processor heeft.
Laatste, de S9 heeft draadloos laden en IP68 classificatie (stof en waterdicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Patrick_6369 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:53:
Mijn Galaxy S7 wordt over 2 maanden 3 jaar oud en is wel aan vervanging toe. De batterij laat flink na en inmiddels heb ik hem een keertje laten vallen en is de rechterbovenhoek van het glas kapot.
Ik ben heel tevreden over de Samsung en zou op zich wel weer een nieuwe S(9) willen. Van de andere kant ben ik helemaal geen zware gebruiker, en zou ik met wat goedkopers vast toe kunnen.
Ik heb de Pocophone F1 laten afvallen met name vanwege het menu dat als ongebruikersvriendelijk wordt ervaren. Ik heb er geen zin in om me iedere keer rot te zoeken hoe ik iets moet aanpassen. Daarnaast vind ik dat de accu-kwaliteit van Chinees-spul snel achteruit gaat.

Ik zoek een?
Ik zoek dus een Android-smartphone.

Wat is je budget?
Als ik € 500 zou uitgeven zou dat voor de Samsung S9 zijn, maar die vind ik eigenlijk nog te duur. Ik zoek dus een redelijk alternatief voor ongeveer € 350.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de telefoon gaan gebruiken voor e-mail, navigatie, whatsapp, internetten, agenda en het tracken van wandelroutes en af en toe zal ik er een foto mee maken (maar dan wel vaak binnen, merk ik). Lange batterijduur vind ik wel van groot belang. De duur wordt naar verloop van tijd vanzelf minder, dus laten we zo hoog mogelijk inzetten!

Wat heb je zelf al gevonden?
Als alternatieven voor de S9 zit ik op:
Motorola G7 (Plus) -> mijn vriendin heb ik anderhalf jaar geleden een G5 Plus gekocht en die is erg tevreden, vind hem zelf ook lekker werken.
Nokia 8.1 - komt qua specs ook goed in de buurt van wat ik zoek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Enerzijds is mijn vraag "mijn wensen in ogenschouw nemend, is het verstandig om € 150 te besparen door een goedkopere telefoon te nemen dan de S9?"
En als de eerste vraag bevestigend wordt beantwoord: welke van de twee?
Dit is gewoon gewenning. Elke verandering heeft gewenning nodig.
En elke telefoon komt uit China. Xiaomi, de maker van de Pocophone, is gewoon een A-merk, met een softwareondersteuning waar de Samsung-achtigen een puntje aan kunnen zuigen.
Het is namelijk de perfecte telefoon voor je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:12
Volgens mij valt de accu kwaliteit van Xiaomi best mee, je noemt het 'chinees spul', maar bijna alle telefoons komen uit die regio, dus dat is niet echt een argument, het licht toch echt merk per merk. De accu's van Apple zijn ook niet altijd om van te spreken. Heb zelf de Oneplus 6, prima ding en ook chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 08:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja.., ik kan niet in je portemonnee kijken, maar je hebt best lang met die S7 gedaan, en was er tevreden over. Tevens geef je aan, dat je op zich wel weer een nieuwe Galaxy S, nu dus de 9, zou willen.
dan zou ik voor een apparaat, dat je dagelijks zó vaak in handen hebt, als een telefoon, niet de goedkopere optie kiezen, uitsluitend en alleen om die € 150.
Heel veel mensen hebben een telefoon, die overkill is, voor wat ze ermee doen, ik waarschijnlijk ook, maar 't is leuk ;)
Bovendien hebben bij alle merken, de high-end modellen de beste camera's. Vooral binnen, bij weinig licht, merk je dat.

Maar over een andere versie van het OS (of zelfs een totaal ander OS) hoef je je geen zorgen te maken, dat is alleen in het begin even vreemd, bij dagelijks gebruik went 't heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 10:22
eens met wat @ChinaGeek en @BatmanNL hier zeggen. Als ik je verhaal lees komt de Pocophone er wat betreft specificaties en bedrag het beste uit. Ik weet overigens niet waarin je het Pocophone menu ongebruikersvriendelijk zou moeten vinden? Het is anders ten opzichte van Samsung, maar om eerlijk te zijn vond ik die van Samsung juist heel erg vervelend (als je van een wat meer stock-Android af komt). De Pocophone is daarin helemaal zo erg niet. Wat accu betreft hoef je bij de Pocophone ook niet te klagen en ik kan uit ervaring zeggen dat de accu's van Xiaomi écht niet slechter zijn dan die van een Samsung, LG of Moto.

Andere optie zou nog een Huawei P20 Lite kunnen zijn, maar die zou ik zelf niet zo snel doen vanwege het upgrade beleid (daarbij is de Android One van de 8.1 mogelijk nog wel de beste optie).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik denk dat de Pocophone op een paar punten een achteruitgang is, namelijk geen NFC en een mindere camera dan de S7 (en misschien de plastic constructie, en minder antennes zodat bereik minder goed is). Qua processor snelheid is het wel een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 21:50
Oneplus 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostk1998
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02 10:43
persoonlijk zou ik de LG g7 ThinQ overwegen. Was vorig jaar absoluut geen top toestel, maar voor de huidige prijs (325 bij belsimpel) is het zeker geen slechte deal. En daarvoor krijg je wel een toestel met een snapdragon 845, 4gb aan ram, een goed lcd scherm en een prima gebouwde telefoon. de accuduur van de G7 is echter wel matig dus dat zou de concessie voor deze telefoon zijn. maar als alternatief voor de pocophone en opvolger van de S7 zeker het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Patrick_6369 Ga gewoon voor de Galaxy S9. Mooie upgrade voor de S7, en niet zo duur als de S10 nu is.
Mooie oplossing in mijn ogen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Allen bedankt voor jullie reacties!

Degenen die de kwaliteit van de Pocohpone verdedigen: doe geen moeite. Xiami's stofzuiger en het schrille contrast tussen de vermelde accuduur en de werkelijke heeft het verkl**t. Daarnaast lees ik in bijna alle reviews online (al is het in die op Tweakers het minst sterk) dat het menu van de Pocophone niet duidelijk is. En ik heb geen zin om mij aan te passen aan een telefoon. Dat ding moet mijn leven makkelijker maken, niet andersom.
@swhnld Goed om nog even aan te halen dat het bereik minder kan zijn. Ik woon namelijk aan de Duitse grens en wil niet dat het ding continu omschakelt. .
Spaar je dus de moeite als je nog de Pocophone wilt aanprijzen.

@SniperGuy De Samsung A50 ziet er niet verkeerd uit. Die ga ik toevoegen aan mijn lijstje goedkopere telefoons.
@sderooij Voor het geld van de OnePlus 6 blijf ik lekker comfortabel bij Samsung.
@joostk1998 De slechte score op accuduur doet bij mij wel de deur dicht. Ben ook niet zo'n LG-fan. Ik loop niet warm van welk LG-product dan ook.
@Marly Eigenlijk zeg je daar wat ik (diep van binnen) wil horen. Als ik het goed begrijp vind jij de S9 die € 150 extra wel waard t.o.v. de rest. Als ik dat dan combineer met wat @swhnld zegt (de S9 is wat kleiner en handzamer en verder ook betere specs) zou ik eigenlijk voor de S9 moeten gaan.

En dan knaagt er weer wat aan me dat ik ook zoveel andere dingen met die € 150 kan doen. Aaarghhhh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Patrick_6369 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:29:
Allen bedankt voor jullie reacties!

Degenen die de kwaliteit van de Pocohpone verdedigen: doe geen moeite. Xiami's stofzuiger en het schrille contrast tussen de vermelde accuduur en de werkelijke heeft het verkl**t. Daarnaast lees ik in bijna alle reviews online (al is het in die op Tweakers het minst sterk) dat het menu van de Pocophone niet duidelijk is. En ik heb geen zin om mij aan te passen aan een telefoon. Dat ding moet mijn leven makkelijker maken, niet andersom.
@swhnld Goed om nog even aan te halen dat het bereik minder kan zijn. Ik woon namelijk aan de Duitse grens en wil niet dat het ding continu omschakelt. .
Spaar je dus de moeite als je nog de Pocophone wilt aanprijzen.

@SniperGuy De Samsung A50 ziet er niet verkeerd uit. Die ga ik toevoegen aan mijn lijstje goedkopere telefoons.
@sderooij Voor het geld van de OnePlus 6 blijf ik lekker comfortabel bij Samsung.
@joostk1998 De slechte score op accuduur doet bij mij wel de deur dicht. Ben ook niet zo'n LG-fan. Ik loop niet warm van welk LG-product dan ook.
@Marly Eigenlijk zeg je daar wat ik (diep van binnen) wil horen. Als ik het goed begrijp vind jij de S9 die € 150 extra wel waard t.o.v. de rest. Als ik dat dan combineer met wat @swhnld zegt (de S9 is wat kleiner en handzamer en verder ook betere specs) zou ik eigenlijk voor de S9 moeten gaan.

En dan knaagt er weer wat aan me dat ik ook zoveel andere dingen met die € 150 kan doen. Aaarghhhh!
Tsja, je kunt het jezelf makkelijk maken door die Pocophone aan te schaffen, dan kan je die 150 euro prima besteden aan andere dingen.
En of een menu wel of niet duidelijk is, is interpretatie. Geen vaststaand feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tsja, die 150 Euro, zal ik er 200 van maken door de Samsung Galaxy A40 nog toe te voegen (5,9 inch ipv 6,4 inch van de A50) welke in april verwacht wordt?
pricewatch: Samsung Galaxy A40 Blauw
https://www.galaxyclub.nl/samsung/galaxy-a40/

Maar of het geld het waard is, moet je zelf bepalen, mijn redenering is altijd, ik gebruik het toestel elke dag en doe er X activiteiten mee die het moet aankunnen, of het nu foto's zijn op vakantie of voor de verzekering bij schade, of netwerkdekking tijdens reizen, het moet het allemaal gewoon doen en betrouwbaar zijn en wordt dagelijks gebruikt over een periode van 2-3 jaar. Gaat dat lukken, dan pas komt een toestel op mijn short list, en ga ik in de winkel fysiek de keuze maken waar ik het toestel kan vasthouden, want dat laatste is het allerbelangrijkste, vasthouden doe ik er het meest mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lb2001
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-04 20:48
En dan knaagt er weer wat aan me dat ik ook zoveel andere dingen met die € 150 kan doen. Aaarghhhh
En als je die gedachte nou eens overboord kiepert? Je hebt dan een telefoon waaraan je zeker niet te veel aan hoeft te wennen, en biedt ook nog eens een prachtig scherm. Daarnaast heb je stapels aan functies op de S9. Als ik zo lees ben je zeker geen lichte gebruiker; met de S9 kun je dan nog een tijdje vooruit.

Het is beter om nu die 150 euro extra uit te geven, dan het over een jaar 2x uit te moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Aangezien ik zojuist door de Pricewatch erop werd geattendeerd dat de S9 in de aanbieding is bij de Mediamarkt voor € 440 (dus ik nog maar € 90 meer hoef uit te geven), heb ik definitief besloten de S9 te kopen.

Bedankt allemaal voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Patrick_6369 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:48:
Aangezien ik zojuist door de Pricewatch erop werd geattendeerd dat de S9 in de aanbieding is bij de Mediamarkt voor € 440 (dus ik nog maar € 90 meer hoef uit te geven), heb ik definitief besloten de S9 te kopen.

Ik snap dat gehamer op prijs niet zo (90 euro meer uitgeven) om je zelf een fijn gevoel te geven. De Pocophone heb je al voor 230 euro, dus heb je nog 210 euro teveel uitgegeven? Je wilde een S9 en die heb je gekocht, wees er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Patrick_6369 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:48:

Dat was je toch al van plan ;)
aanbieding is alleen goud of paars btw

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Hackus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:09:
[...]

Dat was je toch al van plan ;)
aanbieding is alleen goud of paars btw
Haha, ik zocht wat bevestiging :P

Aanbieding bij de MM is voor alle kleuren, ook zwart en blauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Patrick_6369 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:16:
[...]

Haha, ik zocht wat bevestiging :P

Aanbieding bij de MM is voor alle kleuren, ook zwart en blauw!
Bij Bol nog goedkoper
actie inmiddels afgelopen

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 27-03-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ik zat juist te kijken naar een S7 en nu zie ik de S8 bij Bol voor maar 358,- (bijna zelfde prijs als de S7). Gaat dit wel om een nieuwe?

En ik las hier iets over de S9 nog goedkoper dan 440,- bij MM, maar dat kan ik nergens terug vinden?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
JDx schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:12:
Ik zat juist te kijken naar een S7 en nu zie ik de S8 bij Bol voor maar 358,- (bijna zelfde prijs als de S7). Gaat dit wel om een nieuwe?

En ik las hier iets over de S9 nog goedkoper dan 440,- bij MM, maar dat kan ik nergens terug vinden?
Zelfs maar 429.

https://www.mediamarkt.nl...al-sim-zwart-1561115.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Oh jee. Sorry.
De zwarte is maar liefst 10 euro duurder.
Dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ChinaGeek schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Oh jee. Sorry.
De zwarte is maar liefst 10 euro duurder.
Dealbreaker.
Ze 'rommelen' telkens. de ene dag goud en paars, dan ineens zwart erbij, en nu weer paars en blauw onder de prijs van Bol(van actie gister) snel toeslaan zou ik zeggen.@JDx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Werkt die oude Gear VR ook met de S8/S9?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermans1989
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-03 13:57
Ik heb zojuist een abbonement bij T-mobile afgesloten via Mobiel.nl waarbij ik 13,50 per maand betaal voor de Samsung S9+. Dit komt neer op een totale prijs van 324 euro. Hiernaast betaal ik 20 euro voor 10 gb internet en 120 minuten bellen.

Ik geloof het zelf nog niet helemaal, want de S9 is 436 euro icm een abbonement op Mobiel.nl. Het lijkt me of er een fout is gemaakt, vanavond wordt mijn pakketje bezorgd en als daar inderdaad een S9+ in zit lach ik me kapot. Op het contract staat het iig dat het om een S9+ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-04 18:38
En heb je daadwerkelijk een S9+ binnen? Klinkt als een mooie aanbieding inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Hermans1989 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:11:
Ik heb zojuist een abbonement bij T-mobile afgesloten via Mobiel.nl waarbij ik 13,50 per maand betaal voor de Samsung S9+. Dit komt neer op een totale prijs van 324 euro. Hiernaast betaal ik 20 euro voor 10 gb internet en 120 minuten bellen.

Ik geloof het zelf nog niet helemaal, want de S9 is 436 euro icm een abbonement op Mobiel.nl. Het lijkt me of er een fout is gemaakt, vanavond wordt mijn pakketje bezorgd en als daar inderdaad een S9+ in zit lach ik me kapot. Op het contract staat het iig dat het om een S9+ gaat.
Slechte deal. Als ik deze deal opzoek, betaal ik 10 euro per maand voor het toestel en 20 euro voor die 10GB en 120 minuten...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kHKtn3L.png

[ Voor 3% gewijzigd door ChinaGeek op 30-03-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Zag 't ook, 240.- voor dit toestel lijkt me een goede deal? Of is er een beter toestel voor ongeveer deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
ChinaGeek schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:35:
[...]

Slechte deal. Als ik deze deal opzoek, betaal ik 10 euro per maand voor het toestel en 20 euro voor die 10GB en 120 minuten...
[Afbeelding]
Zag 't ook, 240.- voor dit toestel lijkt me een goede deal? Of is er een beter toestel voor ongeveer deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-04 18:38
Ik zou dan gaan voor 5GB en dan kost het me 27,50, sorry heb het bericht van hermans1989 zo te zien te snel gelezen.

Maar een normale Samsung S9 is dan vaak genoeg nog duurder i.c.m. een Tele2 abonnement bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermans1989
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-03 13:57
De prijs is een dag later inderdaad nog 100 euro omlaag gegaan. 324 was al gestoord goedkoop en nu nog lager. Er is iets geks aan de hand bij Mobiel.nl. Op de T-mobile website is het nog steeds 456 euro... Als je deze telefoon los wilt kopen ben je gewoon 538 euro kwijt.

Voor 240 euro vind je zeker geen beter toestel en als je opzoek bent zou ik deze zeker aanraden. Ik heb m inmiddels binnen en ben er zeer tevreden over. Maar ik kom dan ook van een Samsung A5 2017.
Pagina: 1