Toon posts:

[visual foxpro] ben ik de enige?

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier nog meer mensen die in visual foxpro programmeren??

Zoja weten jullie nog goeie websites/forums over visual foxpro?

Verwijderd

Is Foxpro een taal ? Een IDE ? Compiler ?

Ik heb em ook in mn Visual Studio zitten, maar nog nooit geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
het is een taal...
Je kunt er eigenlijk zo ongeveer hetzelfde mee als visual basic.

Ik moet maatwerk maken voor het progamma accountview, en dat is gemaakt in foxpro dus vandaar dat ik met foxpro werk...

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 06:33
FoxPro, nog nooit mee gewerkt, maar misschien kan je iets vinden op www.codeguru.com, daar staat veel over programmeren op en daar staan geloof ik ook wel een zooitje links naar andere sites.

Hoop dat het wat helpt.

Effe een korte google voor je gedaan :

http://www.universalthread.com/Forum5.asp
http://www.openhere.com/tech1/programming/languages/visual-foxpro/

misschien is dat ook wat. Geen idee.

Verwijderd

Ik heb ook veel geprogd in foxpro. simpel, snel en stabiel...

geen gezeik met moeilijke dingen. veel websites zijn er niet, maar in de MSDN is heel veel te vinden. :)

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

*schop*

Ik wil de vraag van de TS eigenlijk nu (3 jaar later) nog eens stellen. En als ik naar de reacties van toen kijk dan zullen er nu wel helemaal geen foxpro-tweakers meer zijn..... op mij na dan... :'(

Ergens is Foxpro (ik werk met 7.0) een fantastisch programma. Je kunt er namelijk razendsnel applicaties mee bouwen. Maar aan de andere kant zitten er redelijk grove fouten in waar je lichtelijk gestoord van kan raken.

Het memory-management is bijvoorbeeld redelijk brak. Als je objecten naar elkaar laat wijzen dan worden ze niet meer automatisch opgeruimd. Maar ja, ik ben denk ik de GC van java gewend.

Hoe is memory-management eigenlijk in VB geregeld?

En is er nog iemand die mijn frustraties begrijpt?

seweso's blog

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb het ook geprobeerd, maar geef de voorkeur aan Visual Basic.

Memory-management is in Visual Basic volgens mij redelijk goed, nog nooit problemen mee gehad iig.
Waarom zouden we Foxpro gebruiken ipv Visual Basic?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Omdat Visual Basic 6 en earlier (ook) ruk is? :P

Ik heb nog nooit in Foxpro wat gedaan, maar ik vond deze link vandaag in m'n mailbox. Misschien heb je er wat aan:
Download Foxpro 9 beta

https://fgheysels.github.io/

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik gebruik het ook...maar dan gewoon om databases mee te query-en
(met programmaatjes selecties, sommaties etc. maken etc...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Collega van me is er een guru in...heeft er complete boekhoudsystemen in geprogrammeerd, die nu nog steeds op 1 van onze locaties gebruikt worden. En al onze interfaces tussen systemen zijn ook in FoxPro geschreven...tis maar waar je handig in bent he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

whoami schreef op 08 juli 2004 @ 22:06:
Omdat Visual Basic 6 en earlier (ook) ruk is? :P

Ik heb nog nooit in Foxpro wat gedaan, maar ik vond deze link vandaag in m'n mailbox. Misschien heb je er wat aan:
Download Foxpro 9 beta
Wist niet eens dat dat nog in ontwikkeling was. Ik hoor er echt nooit meer wat over.

Kende ooit 2 mensen die zich er mee bezig hielden. Die hebben het ook niet ver geschopt in de programeer-wereld. Dat zei mij al genoeg :Y)

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

questa schreef op 08 juli 2004 @ 23:21:
[...]

Wist niet eens dat dat nog in ontwikkeling was. Ik hoor er echt nooit meer wat over.

Kende ooit 2 mensen die zich er mee bezig hielden. Die hebben het ook niet ver geschopt in de programeer-wereld. Dat zei mij al genoeg :Y)
De reden dat je er niks van hoort is omdat Microsoft eigenlijk Foxpro aan het verbergen. Nou ja verbergen....ze doen gewoon niks aan de marketing van Foxpro. Wat volgens mij niks met de kwaliteit van het product te maken heeft maar vooral met het feit dat Microsoft er weinig aan kan verdienen.

seweso's blog

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:24
Nou ja verbergen....ze doen gewoon niks aan de marketing van Foxpro. Wat volgens mij niks met de kwaliteit van het product te maken
Ja... da's helemaal waar. Voor MS is FoxPro zeker geen core-business, maar de geruchten over "de laatste versie" dateren al vanaf release 3..... zo'n 10 jaar terug.

Voor de mensen die niet precies weten wat FoxPro is. Visual FoxPro is een object-georiënteerde data-centrische programmeertaal. Je hebt dus een taal en een database in één pakket, dus het opzetten van connecties naar je data via ODBC, OLEDB, SOAP en noem het allemaal maar op, is niet nodig. Het kan natuurlijk wel als je bijvoorbeeld heel grote databases wilt bouwen en liever Oracle of SQL-server als back-end gebruikt. Ook het maken van web-services is geen probleem. Duzzz... bouw je (multi-user) database-programma's dan zou VFP absoluut op de short-list moeten staan.

Twee weken geleden hebben Ken Levy en Yair Alan Griver (zij staan in de VS aan het roer van FoxPro) in Haarlem een spetterende demo gegeven van de nieuwe versie 9. Zij waren in Amsterdam voor de Tech-Ed en wilden voor de SIG graag een avondje demo-en. Na twee uur vroegen de meeste aanwezigen zich af waarom er nog andere programmeertalen bestaan... ;)

Een paar ingangen voor meer info over FoxPro:

http://msdn.microsoft.com/vfoxpro/
http://www.universalthread.com/VisualFoxPro/
http://www.foxite.com
Pagina: 1