Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 20:23
Beste mede-tweakers gebruikers,

Zijn er gebruikers die net als mij de call recorder functie missen op hun Samsung smartphones na het updaten naar Android Pie?

Na heel veel gerommel en pogingen heb ik eindelijk call recorder op Android 9 opgelost.
Dus wou ik het even met jullie delen :-)

Op een aantal forums zag ik dat in heel veel landen call recorder wordt geblokkeerd ivm privacy wetgevingen, behalve in aantal landen zoals Thailand etc...

Dus wat ik heb gedaan is het volgende:

1 ) Bestel een Thaise simkaart via Ebay.
2 ) Maak een backup van je Samsung toestel via Smart Switch.
3 ) Herstel je toestel naar fabrieksinstellingen.
4 ) Wacht tot dat het herstellen klaar is.
5 ) Plaats het Thaise simkaart in je toestel en doorloop de stappen van het welkom scherm.
6 ) Na het doorlopen van de stappen, sluit je toestel aan op je pc/laptop en start Smart Switch op van Samsung.
7 ) Nu zie je dat er een update klaar staat voor je Samsung toestel van circa 4GB.
8 ) Download en installeer dit update op je toestel.
9 ) En na het updaten van je toestel, start het "Bel" app -> druk op het 3 balletjes rechtsboven -> Instellingen -> Oproep opnemen -> Oproepen automatisch opnemen.
10 ) Done :-)

PS. Nee er gebeurd niets met je KNOX.

[ Voor 8% gewijzigd door zazadanger68 op 19-03-2019 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
zazadanger68 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:06:
Beste mede-tweakers gebruikers,

Zijn er gebruikers die net als mij de call recorder functie missen op hun Samsung smartphones na het updaten naar Android Pie?

Na heel veel gerommel en pogingen heb ik eindelijk call recorder op Android 9 opgelost.
Dus wou ik het even met jullie delen :-)

Op een aantal forums zag ik dat in heel veel landen call recorder wordt geblokkeerd ivm privacy wetgevingen, behalve in aantal landen zoals Thailand etc...

Dus wat ik heb gedaan is het volgende:

1 ) Bestel een Thaise simkaart via Ebay.
2 ) Maak een backup van je Samsung toestel via Smart Switch.
3 ) Herstel je toestel naar fabrieksinstellingen.
4 ) Wacht tot dat het herstellen klaar is.
5 ) Plaats het Thaise simkaart in je toestel en doorloop de stappen van het welkom scherm.
6 ) Na het doorlopen van de stappen, sluit je toestel aan op je pc/laptop en start Smart Switch op van Samsung.
7 ) Nu zie je dat er een update klaar staat voor je Samsung toestel van circa 4GB.
8 ) Download en installeer dit update op je toestel.
9 ) En na het updaten van je toestel, start het "Bel" app -> druk op het 3 balletjes rechtsboven -> Instellingen -> Oproep opnemen -> Oproepen automatisch opnemen.
10 ) Done :-)
Top man!
Ik zou gewoon een app uit de playstore halen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
ChinaGeek schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Top man!
Ik heb bijna 10 call recorder apps geprobeerd maar het enige wat ik hoor is mijn eigen stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 19:33
ChinaGeek schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Top man!
Helaas
https://nllapps.com/apps/acr/android9.htm
en
https://nllapps.com/apps/...-phone-number-accesss.htm

[ Voor 8% gewijzigd door -ION- op 19-03-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
ChinaGeek schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:28:
[...]

Boldbeast werkt gewoon hoor.
Ook geprobeerd, maar bij mij werkt Boldbeast helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 20:33
Hallo allen,

Sinds kort heb ik een Asus Zenfone Max m1. Gescoord voor weinig. Geen zenui op deze zenfone, maar iets wat lijkt op stock Android. Ik ben er blij mee!

De telefoon heeft zichzelf na in gebruik nemen vrij snel geüpdate naar Android 9. Tegenvaller. Na het updaten was de standaard sound recorder niet meer in staat om telefoon gesprekken volledig op te nemen. Alleen mijn eigen stem, en eventueel de andere kant via loudspeaker of headsetje (maar dat vond ik onhandig).

Maarrrr... Met boldbeast op mode 13 en audio route op 3... Werkt het weer! Super! Zonder te rooten!

Maar dan slaat de paranoia weer toe. Hoe krijgt de app het voor elkaar als in Android 9 de functie er eigenlijk bewust is uitgesloopt? Wat is die mode 13? Is boldbeast eigenlijk wel veilig? Ik kan op de website zo snel nog geen achtergrond info vinden. Is iemand bekend met de werking van de app en de makers?

Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Wat ik dan weer heel vreemd vind is dat ik per toeval deze functie heb ontdekt in mijn S9+ een 2tal maanden geleden. Gewoon in de settings van de standaard Samsung phone app.
Voor de fun geactiveerd en na ieder gesprek kreeg ik gewoon de melding dat de call opgeslagen was in map 'xxxx'
MediaMarkt toestel met BE sim en volledig up to date met Pie.

Toestel verkocht en S10e aangekocht, maar ik heb mijn gesprekken nog altijd in mijn back-up dus het was zeker mogelijk.

Op de S10e kan ik deze setting niet meer vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 26-07-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Is er inmiddels al een goed werkende app of instelling die het weer mogelijk maakt om beide kanten van het gesprek op te nemen?

Ik vind wel een uitleg over het gebruik van ACR unchained met de juiste instellingen, maar dit werkt bij mij niet.

wellicht dat er ondertussen meer mogelijkheden bekend zijn, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Cageman1984 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:34:
Hallo allen,

Maarrrr... Met boldbeast op mode 13 en audio route op 3... Werkt het weer! Super! Zonder te rooten!
Route op 3 kan ik wel vinden. de mode 13 niet. weet iemand waar dat te vinden is.

Tot nu toe werkt boldbeast bij mij niet.

android 9 op een samsung A40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 23:45
Kan trouwens meedelen dat het op mijn S9 ook prima werkt, ook op Android 10, net als op mijn S10 op Andriod 10 en mijn S8 op Android 9 ;) . ACR-call-recorder pro is dus hier niet meer in gebruik.

Alle 3 toestellen laatste updates. Thaise kaart er inderdaad in gehad, geen root, standaard opname in de dialer, met opgeslagen nummers of namen erbij in de standaard 'gesprekken-opname-app" als je naar 'lijst' gaat.

Ik heb die Thaise sim trouwens al in 3 toestellen succesvol gebruikt.

Mededelingen op het net waarin staat dat je de kaart maar 1 keer kan gebruiken gingen niet op dus.
Pagina: 1