Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar vind ik info over een eventuele m2 slot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bennix
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-12-2020
Mijn vraag
ik zoek naar een laptop, die m2. mogelijkheden in huis heeft; is er een bron beschikbaar waar zulke info te verkrijgen is
..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is deze site, die echter uit 2015 dateert: https://laptopmedia.com/l...f-ssd-compatibility-list/
...
Zijn er recentere databases voor dit deel van de wereld beschikbaar, die ons vertellen of en welke m2 slots de betreffende notebook heeft? Groeten Bennix

Alle reacties

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

categorie: Laptops

In de pricewatch de filters gebruikt ?

[LTS][MTS][HTS]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 16:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik moet zeggen dat dit erg riskant is. De filters van Tweakers zijn op zich best aardig, maar dit soort detail info is vaak niet goed ingevuld. Als niemand aanvinkt dat hij een M2 slot heeft, dan komt hij dus niet naar boven bij je filter en mis je wellicht een aantal laptops.

In mijn ervaring ga je 90% van de laptops die het hebben missen in de pricewatch, omdat specs niet goed verwerkt/aangeboden/ingevuld zijn.

Daar kan T.net niet zo veel aan doen tenzij ze hier iemand 40 uur op zetten... maar pas er mee op en ga er niet vanuit dat de Pricewatch klopt met dit soort details.

Ik ben daardoor ook gestopt met de filters in PW, Ik merkte dat ik vaak helemaal geen goed beeld kreeg.

Een beter overzicht ga je ook niet vinden. Of iemand moet het echt dus handmatig helemaal in gaan vullen.

Je bent het beste af door zelf letterlijk alle fabrikant sites af te zoeken.

FreeReef.nl

• Emiel1984
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

World Citizen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Ik moet zeggen dat dit erg riskant is. De filters van Tweakers zijn op zich best aardig, maar dit soort detail info is vaak niet goed ingevuld. Als niemand aanvinkt dat hij een M2 slot heeft, dan komt hij dus niet naar boven bij je filter en mis je wellicht een aantal laptops.

In mijn ervaring ga je 90% van de laptops die het hebben missen in de pricewatch, omdat specs niet goed verwerkt/aangeboden/ingevuld zijn.

Daar kan T.net niet zo veel aan doen tenzij ze hier iemand 40 uur op zetten... maar pas er mee op en ga er niet vanuit dat de Pricewatch klopt met dit soort details.

Ik ben daardoor ook gestopt met de filters in PW, Ik merkte dat ik vaak helemaal geen goed beeld kreeg.

Een beter overzicht ga je ook niet vinden. Of iemand moet het echt dus handmatig helemaal in gaan vullen.

Je bent het beste af door zelf letterlijk alle fabrikant sites af te zoeken.
Je hebt in dat geval met weinig moeite in ieder geval een lijst die wellicht niet volledig is maar wel helpt.

[LTS][MTS][HTS]

• bennix
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-12-2020
thx voor de geboden informatie.bnx

• Emiel1984
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Waarom zoek je een laptop met m2 mogelijkheden ?

[LTS][MTS][HTS]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Emiel1984 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Je hebt in dat geval met weinig moeite in ieder geval een lijst die wellicht niet volledig is maar wel helpt.
Ja zeker het is een begin, maar vaak tref ik mijzelf aan alle filters uit te zetten en op een andere manier die info op te zoeken. Het is me te vaak voorgekomen dat ik echt een serieuze lijst producten miste omdat een detail niet goed is ingevuld.

Dit was overigens 15 jaar geleden al ene probleem op bijvoorbeeld de website van Azerty/Alternate. Filters belemmerde je meer in zoeken dan dat het je hielp.

Maar nogmaals, geen fout van Tweakers.
Emiel1984 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:59:
M2 PCI 3 X4 Rulezszzsss :D. Dat scheelt nogal een berg snelheid ten opzichte van een SATA m2.

(wat ook een stille hint is ,dat M2 niet alles zegt. Kijk ook naar de specs van je M2 slot)

[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 19-03-2019 14:07 ]

FreeReef.nl

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Emiel1984 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:59:
Waarom wil je dat weten?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Emiel1984
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Juup schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:07:
[...]

Waarom wil je dat weten?
.
Het is makkelijker om mee te denken naar een oplossing als je het weet van waaruit de vraag is ontstaan.

[LTS][MTS][HTS]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Voor de info

Je hebt niet enkel M2 opslag aparaten, maar meer dingen die je erin kunt steken. Technisch gezien kun je eigenlijk alle soort uitbreidingskaarten in M2 formaat maken, zolang ze maar PCI 3 X4 zijn.

En dan hebben we het dus over PCI M2, en niet SATA m2. Bij SATA M2 zijn de opties minder.

Zo zou je (niet handig in een laptop), een m2 naar PCI-e adapter kunnen kopen zodat je een videokaart op je M2 poort aansluit. Die loopt dan wel op x4, maar het kan prima.

FreeReef.nl

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@World Citizen Filters zijn er niet voor niets, en ze werken wel degelijk. 15j geleden hier benoemen heeft geen enkele meerwaarde. als je meerdere laptops in vergelijker zet, dan zie je duidelijk of er m.2 slots er in zitten.
@Juup , @Emiel1984 Probeert iemand te helpen, je vraag waarom voegt weinig toe hier. Daar helpt je TS'er niet mee. @bennix Kleine kans dat er in moderne laptops geen(m.2) NVMe SSD zit
Modbreak:Laat het modereren aub aan de moderatoren over. Als je vindt dat iemand fout post, doe een topicreport.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 20-03-2019 00:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hackus schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:31:
@World Citizen Filters zijn er niet voor niets, en ze werken wel degelijk. 15j geleden hier benoemen heeft geen enkele meerwaarde. als je meerdere laptops in vergelijker zet, dan zie je duidelijk of er m.2 slots er in zitten.
@Juup , @Emiel1984 Probeert iemand te helpen, je vraag waarom voegt weinig toe hier. Daar helpt je TS'er niet mee. @bennix Kleine kans dat er in moderne laptops geen(m.2) NVMe SSD zit
Meest nutteloze post in dit topic.

En ook fout, gezien er talloze laptops met M.2 zijn.
https://laptopmedia.com/l...f-ssd-compatibility-list/

Je hoeft hier niet de Moderator uit te gaan hangen en te vertellen wat andere mensen moeten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door World Citizen op 19-03-2019 14:50 ]

FreeReef.nl

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

World Citizen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:33:
[...]

Meest nutteloze post in dit topic.

En ook fout, gezien er talloze laptops met M.2 zijn.
https://laptopmedia.com/l...f-ssd-compatibility-list/

Je hoeft hier niet de Moderator uit te gaan hangen en te vertellen wat andere mensen moeten doen.
Welke moderne laptop heeft volgens jou een m.2 Sata SSD ?

M.2 komt uit de ontwikkeling voor laptops, en wordt recent pas in desktops gebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

EDIT: zoals beloofd

Een wat modernere
Nu te koop
HP Pavilion Gaming Laptop - 15t Quad w/ 2GB gfx

https://store.hp.com/us/e...-touch-optional-3bj31av-1
Uitvoerbaar met:
Storage
1 TB 7200 rpm SATA; 128 GB PCIe® NVMe™ M.2 SSD

2 TB 5400 rpm SATA; 128 GB PCIe® NVMe™ M.2 SSD

1 TB 7200 rpm SATA; 256 GB PCIe® NVMe™ M.2 SSD

Hackus schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Welke moderne laptop heeft volgens jou een m.2 Sata SSD ?
Ik zag die lijst ook pas voor het eerst die ik hieronder link. Ik wist dat er een Alienware laptop was die het had, maar nadat ik door die lijst klikte zijn er kennelijk heel veel.

(ik zal even kijken welke het mest modern is)

Check die lijst maar eens. Bijvoorbeeld de Acer Aspire 5 (a515-51)

Nu is de slot kennelijk leeg als je hem koopt, maar er zit een M2 slot in.
"" M.2 Slot 1x 2280 PCIe NVMe M.2 slot See photo""

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/laptopmedia.com/wp-content/uploads/2017/06/m2-aspire.jpg?fit=1147%2C646&ssl=1

Dit is de 2e die ik in de lijst aanklik. Maar als je zoekt op m.2 en er wat doorheen entert zijn er echt heel veel.

[ Voor 21% gewijzigd door World Citizen op 19-03-2019 15:09 ]

FreeReef.nl

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@World Citizen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQqp927VKL-R0qSbP9AyK5kGa4k=/x800/filters:strip_icc()/i/2001893435.jpeg?f=imagegallery

In je edit staat duidelijk dat het een combi is, dat is ook duidelijk vermeld in PW

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 19-03-2019 15:10 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Oww, ik zie nu pas dat je het over SATA M.2 hebt in moderne laptops, en dat zal inderdaad niet vaak meer voorkomen. Het leek me wel handig dit te vermelden. Niet?

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 19-03-2019 15:11 ]

FreeReef.nl

Pagina: 1