Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
Goedemiddag Tweakers,

Even ter info, ik ben van België dus dit zal gaan over Belgische providers en hun dekking.

Ik ben momenteel bij telenet, heb een king abbo met 1.5GB data, meestal kom ik wel toe maar nu heb ik 2 weken op vakantie doorgebracht met mijn vriendin en als resultaat zit ik even lekker 35 euro boven mijn abbo :)
Nu wou ik al langer switchen maar heb het nooit gedaan. Vooral wil ik meer data, met 150 belminuten kom ik wel toe want ik bel nooit veel, en anders is het via whatsapp of andere apps.

Nu lijkt orange het beste, maar ben ik ook mobile vikings tegengekomen. Ik zou graag rond de 20 euro blijven van prijs en bij MV kan ik zeer veel data krijgen voor die prijs, alleen kende ik ze niet goed dus heb ik wat opgezocht en kom ik alleen maar rampverhalen tegen.

Is er iemand die mij meer duidelijkheid kan brengen, zijn ze echt zo een ramp en is het beter om naar orange te gaan?

Even ter info wat ik graag zou hebben, bellen en sms'en is onbelangrijk, 150 belmin is voldoende.
Data zou ik toch graag minstens 4GB hebben aangezien ik veel videobel, nu hou ik dit altijd voor momenten dat ik wifi heb, maar zou toch graag meer bellen op 4G als er geen wifi aanwezig is zonder dat ik mij zorgen moet maken over mijn data.

Alvast bedankt voor enige hulp :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DookiE_
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 00:53
Sowieso MV in België.

Ik heb n standaard 15 euro prepaid plan. Moesten alle Belgen dat doen bellen we (1u/dag, als je vriendin ook MV is maakt dat 2u, lijkt me wel voldoende) en sturen we (paar duizend smsjes kom je tegenwoordig wel mee toe) allemaal 'gratis' naar elkaar. 'Gratis', want voor 15€/maand dus. Dat en de 4GB als je voor data kiest.

Nu, prepaid wordt die 15 gewoon overgedragen (tot een half jaar dacht ik?). Ik laat 't meestal tot 50 euro komen en doe dan gewoon even zonder te betalen.

Los van het feit dat ze wat dat betreft al de beste prijzen hebben, zijn die viking deals best handig - wanneer je er aan denkt :P . Bij heel veel webshops krijg je 5-10% korting in viking punten, waarmee je dan weer kan herladen. Dit loopt soms aardig op, zeker als je eens een smartphone koopt of op reis gaat.

Hier is ook, zowel voor Chrome als FF een plugin voor die je er aan herinnert dat er een deal beschikbaar is voor de shop waar je op dat moment aan het rondneuzen bent.

Edit: een overstap naar Orange zal je niet veel opleveren ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _DookiE_ op 20-03-2019 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
_DookiE_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:23:
Sowieso MV in België.

Ik heb n standaard 15 euro prepaid plan. Moesten alle Belgen dat doen bellen we (1u/dag, als je vriendin ook MV is maakt dat 2u, lijkt me wel voldoende) en sturen we (paar duizend smsjes kom je tegenwoordig wel mee toe) allemaal 'gratis' naar elkaar. 'Gratis', want voor 15€/maand dus. Dat en de 4GB als je voor data kiest.

Nu, prepaid wordt die 15 gewoon overgedragen (tot een half jaar dacht ik?). Ik laat 't meestal tot 50 euro komen en doe dan gewoon even zonder te betalen.

Los van het feit dat ze wat dat betreft al de beste prijzen hebben, zijn die viking deals best handig - wanneer je er aan denkt :P . Bij heel veel webshops krijg je 5-10% korting in viking punten, waarmee je dan weer kan herladen. Dit loopt soms aardig op, zeker als je eens een smartphone koopt of op reis gaat.

Hier is ook, zowel voor Chrome als FF een plugin voor die je er aan herinnert dat er een deal beschikbaar is voor de shop waar je op dat moment aan het rondneuzen bent.

Edit: een overstap naar Orange zal je niet veel opleveren ;)
Dat ze op hetzelfde netwerk zitten was me idd al bekend, ik lees gewoon zoveel rampverhalen over MV dat ik wat schrik heb :/
Maar ik zou toch een abbo nemen ipv prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DookiE_
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 00:53
Ik moet eerlijk zijn dat ik nog niets noemenswaardig ben tegengekomen. De helpdesk staat me ook altijd snel en vriendelijk te woord als ik al eens met een vraag zit. Ze hebben wel wat problemen gehad bij de overschakeling naar Orange. Als de rampverhalen waar je het over hebt uit die periode stammen dan zou ik ze met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
_DookiE_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:33:
Ik moet eerlijk zijn dat ik nog niets noemenswaardig ben tegengekomen. De helpdesk staat me ook altijd snel en vriendelijk te woord als ik al eens met een vraag zit. Ze hebben wel wat problemen gehad bij de overschakeling naar Orange. Als de rampverhalen waar je het over hebt uit die periode stammen dan zou ik ze met een korreltje zout nemen.
Wanneer zijn ze overgeschakeld? Dan zal ik de rampverhalen even controleren met de overstap periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 19:12
Ik ben na een jaar of 8 toch overgeschakeld van MV naar Base (2 maand terug)
Hun overgang naar het Orange netwerk was voor ons echt een dooddoener. :/

Ik: regelmatig enkele uren geen signaal
vader: kon niet opgebeld worden door bepaalde mensen (bleek uiteindelijk beperkt te zijn door Telenet klanten en is nu eindelijk opgelost).
vriendin: af en toe geen signaal (minder vaak dan ik)

Mijn issue was niet de storingen per se, maar dat ze hun telefonische klantendienst gewoon uitgeschakeld hadden (hebben?). Via Facebook duurde het 5 dagen voor ik een simpele reply kreeg (dit betekent niet een oplossing/antwoord). Via e-mail duurde het even lang voor mijn vader en heeft het probleem zo meer dan een maand aangesleept.

Vroeger (voor dat Medialaan hen opgekocht had) hadden ze echt een fantastische customer service, maar dit is nu toch wel aanzienlijk minder.

Ik betaal nu wel meer bij Base, maar tot zover nog geen issue gehad met het netwerk, geen zorgen over belminuten/data en binnen halve werkdag meestal een antwoord op Facebook.

Begin van de problemen: https://datanews.knack.be...ticle-normal-1183081.html
Recent precies toch nog altijd issues: https://datanews.knack.be...ticle-normal-1428915.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
Emphast schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:01:
Ik ben na een jaar of 8 toch overgeschakeld van MV naar Base (2 maand terug)
Hun overgang naar het Orange netwerk was voor ons echt een dooddoener. :/

Ik: regelmatig enkele uren geen signaal
vader: kon niet opgebeld worden door bepaalde mensen (bleek uiteindelijk beperkt te zijn door Telenet klanten en is nu eindelijk opgelost).
vriendin: af en toe geen signaal (minder vaak dan ik)

Mijn issue was niet de storingen per se, maar dat ze hun telefonische klantendienst gewoon uitgeschakeld hadden (hebben?). Via Facebook duurde het 5 dagen voor ik een simpele reply kreeg (dit betekent niet een oplossing/antwoord). Via e-mail duurde het even lang voor mijn vader en heeft het probleem zo meer dan een maand aangesleept.

Vroeger (voor dat Medialaan hen opgekocht had) hadden ze echt een fantastische customer service, maar dit is nu toch wel aanzienlijk minder.

Ik betaal nu wel meer bij Base, maar tot zover nog geen issue gehad met het netwerk, geen zorgen over belminuten/data en binnen halve werkdag meestal een antwoord op Facebook.

Begin van de problemen: https://datanews.knack.be...ticle-normal-1183081.html
Recent precies toch nog altijd issues: https://datanews.knack.be...ticle-normal-1428915.html
Zal misschien te maken hebben gehad met de overstap, misschien dat het nu weer beter is? Ik denk dak dit een gokje zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
Sallyriana schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Zal misschien te maken hebben gehad met de overstap, misschien dat het nu weer beter is? Ik denk dak dit een gokje zal worden...
De problemen kwam sowieso door de overstap, maar dat was mijn issue niet. Een migratie brengt altijd problemen met zich mee en dat begrijp ik. De customer service was echter erbarmelijk tijdens deze probleemperiode en daarom hebben ze mijn vertrouwen verloren. Misschien dat het inmiddels verbeterd is, daar kan ik niet over spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
Emphast schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:29:
[...]

De problemen kwam sowieso door de overstap, maar dat was mijn issue niet. Een migratie brengt altijd problemen met zich mee en dat begrijp ik. De customer service was echter erbarmelijk tijdens deze probleemperiode en daarom hebben ze mijn vertrouwen verloren. Misschien dat het inmiddels verbeterd is, daar kan ik niet over spreken.
Kan natuurlijk altijd. Wanneer had je deze problemen allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
Sallyriana schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Kan natuurlijk altijd. Wanneer had je deze problemen allemaal?
Tussen augustus 2018 - januari 2019
Pagina: 1