Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf business laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Denk voornamelijk aan de complete office suite, webbased applicaties, (kleine) databases beheren (R/Python/MySQL) en af en toe een afbeelding bewerken maar dat is niets spannends.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de €1000,- is geen hard budget, maar lijkt me dat ik met dit budget een prima laptop kan kopen voor mijn doeleinden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Het gaat hier om een 'Business' laptop, voor mijn werk als consultant veel onderweg dus de laptop wordt veel verplaatst. Daar is een lange accuduur wel noodzakelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Geen specifieke merken. Ben erg gecharmeerd van Apple MacbookPro maar de prijs staat me tegen. Verder heb ik deze laptops zelf gevonden:
pricewatch: Huawei MateBook 13 WRT-W29I (53010GCM) : design is top maar twijfel over de kwaliteit, valt daar wat over te zeggen?
pricewatch: Microsoft Surface Book 2 13,5" Core i5-7300U 256GB Mooie machine, maar de prijs...
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV259T (Qwerty toetsenbord) De budget oplossing
pricewatch: Asus ZenBook RX333FA-A3141T Zeer positieve reviews over batterijduur en gebruik. Lijkt mij de beste optie
pricewatch: Dell XPS 13 9370-cnx37001 want Dell XPS
pricewatch: HP Envy x360 13-ag0590nd Flip is handig voor (tafel)presentaties.

Wat zouden jullie doen ? Misschien een compleet andere laptop over het hoofd gezien? Hoor graag jullie suggesties!

Alle reacties

Verwijderd

Ik koop voor mijn collega's eigenlijk altijd Dell Latitude series.
Laatste die ik heb aangeschaft was deze;

pricewatch: Dell Latitude 5590-3J33H
- Accu gaat bij mijn collega's ongeveer 8 uur mee indien ze hem die 8 uur actief gebruiken (office, SQL etc)
- Bouwkwaliteit is degelijk - niets aan op te merken, piept en kraakt niet
- Hardware is degelijk, en heb in deze link even eentje met i7 gepakt - ervaring heeft mij geleerd dat wij dat niet nodig hebben, wij schaffen veelal de i5 varianten aan

Daarnaast draai ik zelf (als test) een Lenovo P52S
- Hardware is prima
- Bouwkwaliteit is prima
- Al met al ben ik met de Lenovo minder tevreden als ik was met mijn oude Latitude

Hopelijk heb je wat aan mijn input en vergeet niet dat de bedragen in bijv pricewatch inclusief BTW zijn.
Daarnaast moet je ook even kijken wat jij er netjes uit vindt zien.

De Latitudes zijn degelijk en somber maar wel strak.
De Lenovo is degelijk en zonder, en naar mijn mening iets minder strak.

Edit: Je hebt zelf overal 13" gepakt - dus hier eentje in dat formaat: pricewatch: Dell Latitude 7390 Ultrabook

Edit2: XPS zijn mooie machines, zelf geen ervaring met de 13" variant maar de 9560 (die ik privé heb) heeft hier en daar wel issues - behuizing tordeert na verloop van tijd (zie je eigenlijk niet, maar merk je bijv aan het metalen klepje aan de onderkant.
Daarnaast ontwikkelt de 15" variant ook erg veel warmte (heeft wel een dedicated GPU natuurlijk dus mogelijk de 13" geen last van) en gaat de batterij (toen hij nog nieuw was) maar 4u mee zonder de GPU te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2019 12:06 ]

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
@Verwijderd Bedankt voor je reactie en suggestie.
Heb zeker ook gekeken naar een Lattitude, mooie machines. De door jou aangeboden versie ( pricewatch: Dell Latitude 7390 Ultrabook) ziet er echter goed uit. Mooie maching. Zeker één om in de overweging mee te nemen!

Wat ik jammer vind aan veel zakelijke laptopt is dat ze extreem gericht zijn op duuzaamheid. Dat komt het design niet ten goede.. Ik ben iemand die erg zuinig is op mn spullen, dus een degelijke consumentenlaptop zal prima volstaan.

Ik ga me nog even in de verwarrende wereld van de Dell Latitude storten, zag dat er ook een xps variant was in de latitude serie,maar als ik jouw verhalen zo lees is dat niet er definitie een aanrader?

Verwijderd

Prijsverschil tussen zakelijk / consumenten zit hem niet alleen in de bouwkwaliteit.
Die Latitudes hebben bijv een TPM chip (weet niet of je het kent) waarmee je heel de laptop kan encrypten (met bitlocker).
Als iemand hem jat, en 10x je PW niet kan invoeren in Windows gaat hij in reboot en wordt de hele laptop door die CHIP gelocked - ook SSD er uit halen en in een ander systeem stoppen werkt dan niet.

Voor mij is bovenstaand een must-have.

De XPS 15 9560 die ik heb heeft geen TPM chip, en ik denk de 13 serie ook niet.
Je moet het natuurlijk wel willen hebben.

XPS is qua uiterlijk erg zakelijk vindt ik, heb hem denk ongeveer een jaar gebruikt voor mijn werk (omdat ie sneller was dan wat werkgever mij gaf).
Mijn exemplaar is ondertussen dus krom, teveel (waarschijnlijk ook lompigheid van mij) open/dicht - in tas mee etc.

Opsomming:
- Wil je TPM chip hebben
---- Ja? --> Zakelijke laptops
---- Nee? --> Consumenten laptops

En natuurlijk wat voor jou prio heeft, bouwkwaliteit of uiterlijk.

Succes!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In zakelijke laptops zijn onderdelen doorgaans beter te vervangen c.q. uit te breiden. Als je naar een Dell Latitude kijkt, kun je ook naar HP Probook of Elitebook kijken, of ook Lenovo T en X series (de P-serie is minder mobiel).