Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe vind je installateurs tussen beunhazen en gladjakkers?

Pagina: 1
Acties:

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:38
Ik wil zonnepanelen en zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet ongeveer wat ik wil, ik zoek alleen een installateur die het spul levert, op mijn dak Legt en aansluit.

Waar vind je betrouwbare reviews? Hoe voorkom je dat je met een leads-schuiver in zee gaat of eentje die vervolgens een beunhaas via werkspot op je af stuurt?

Ik wil geen namen van leveranciers (want dan weet ik alleen welke een tweakers account hebben ;) ), maar tips om hoe je het aanpakt om een goede te vinden.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:02

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

werkspot?

Appeltaart is lekker!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Vraag het aan enkele buren die al zonnepanelen hebben?

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Jaaap schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 00:15:
Vraag het aan enkele buren die al zonnepanelen hebben?
Precies dit, of collega's. Ik heb uiteindelijk via 3 verschillende aanbevolen bedrijven offertes aangevraagd en daaruit degene gekozen die mij het meest aanstond...

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Referenties vragen bij buren, familie, kennissen, collega’s, etc

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
In welke regio woon je?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Alles behalve zou ik zeggen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:38
Dit is nu niet interressant, ik wil een proces. Is er een keurmerk dat iets zegt over de kwaliteit van installeren en zegt dat meer dan dat ze bedrag x hebben betaald aan een organisatie?

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Iva_Bigone

heeft soms wat te koop

http://www.zonnekeur.nl/ misschien?

Ik zie dat Uneto-VNI dat ook ondersteunt, en volgens mij zijn die wel te vertrouwen als keurmerk.

Te koop: diverse 3Dfx Voodoo VGA-kaarten en gloednieuwe Pocketbook E-Reader

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Rol-Co

3,8kWpZ 3,4kWp O-Z-W 2,86kWp N

burnedhardware schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:28:
[...]

Dit is nu niet interressant, ik wil een proces. Is er een keurmerk dat iets zegt over de kwaliteit van installeren en zegt dat meer dan dat ze bedrag x hebben betaald aan een organisatie?
Hoe doe je dat als je een loodgieter, bouwbedrijf nodig hebt? Zo doe je dat ook met een bedrijf die zonnepanelen legt. De grote bekende jongens zijn vaak niet de goedkoopste, de eenpitters wel maar vind jij vast een beunhaas of gladjakker.
Vraag je lokale elektra installateur eens, die leggen het vaak ook tegen een wat hogere prijs maar kan je simpel op terugvallen.
Keurmerk is er wel (zonnekeur) maar of dat je helpt, meeste zijn onderdeel van holland solar.
https://hollandsolar.nl/home

En nog wat info
https://www.milieucentraa...nelen/zonnepanelen-kopen/

Rol-Co wijzigde deze reactie 19-03-2019 07:41 (5%)

Noord-Oost-Zuid-West 10060Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:38
Je zou kunnen kijken of de organisatie een ISO 9001 certificaat heeft. Dat betekent dat ze op zijn minst een beetje moeite in de organisatie structuur hebben moeten steken, en dat hebben moeten uitleggen aan een auditor.
En of ze VCA gebruiken, wat inhoud dat de werknemers een eenvoudige veiligheidscursus hebben gedaan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011

CurlyMo

www.pilight.org

Lelijke websites. Echt. Hoe mooier de website hoe meer geld er in marketing(afdelingen) is gestoken en daar hecht heeft de gemiddelde vakidioot helemaal geen waarde aan of ze hebben geen zin om daar tijd aan te besteden.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:55
burnedhardware schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 00:00: maar tips om hoe je het aanpakt om een goede te vinden.
Defineer eerst eens goed:
Moet een Mercedes-bus rijden, VW-bus rijders zijn amateurs?
Moeten logootjes op hun werkkleding hebben?
Een eenpitter is te klein, of een ISO9001 papierfabriek is te groot?
Een bedrijf 'dat alleen maar met merk X werkt', of een bedrijf dat voor elke situatie iets anders gebruikt?
Een bedrijf die het wel zonder hoogwerker/steiger kan, of degene die het juist niet zonder gaat doen?

Werkspot of een leadsgenerator kan prima werken (uit eigen ervaring) en dat waren wel iets andere klussen (muurisolatie & parketschuren), maar de beunen viste ik er in 5 minuten zelf uit.

Maar je moet sowieso wat mazzel hebben. Als ze meerdere teams hebben dan kan het de eigenaar zelf zijn die de positieve reviews helemaal waarmaakt, of een nieuw team die al 3x van baas zijn gewisseld omdat ze zo lomp zijn. Of je bent dat maandagmorgen geval, die alle uitzonderlijke situaties heeft. YMMV.

Gewoon 3 partijen uitnodigen en kiezen.
(1 is geen keuze, 2 is een dillema, pas bij 3 heb je keuze. Meer dan 3-4 is tijdverspilling van iedereen, worden de zonnepanelen voor iedereen duurder)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Oogje schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:22:
[...]

Alles behalve zou ik zeggen.
Alles behalve? Ik heb daar een paar pareltjes tussen gevonden hoor.
Aan de hand van de namen die bieden kan je verder googlen en veel hebben bijvoorbeeld een zakelijk facebook account met reviews of plaatjes wat ze doen.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 19-03-2019 09:49 (5%)

Appeltaart is lekker!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
jeroen3 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:59:
Je zou kunnen kijken of de organisatie een ISO 9001 certificaat heeft. Dat betekent dat ze op zijn minst een beetje moeite in de organisatie structuur hebben moeten steken, en dat hebben moeten uitleggen aan een auditor.
ISO 9001 betekent vooral dat ze geld verspillen aan een enorme papieren molen en de focus helemaal verliezen.

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• Drunken_Bear
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:24

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Jaaap schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:38:
[...]

ISO 9001 betekent vooral dat ze geld verspillen aan een enorme papieren molen en de focus helemaal verliezen.
Nee, dit betekend dat ze aangetoond hebben dat ze een goed werkend kwaliteitsmanagementsysteem hebben.

lees vooral de wiki nog maar even
Wikipedia: ISO 9001

Drunken_Bear wijzigde deze reactie 19-03-2019 16:12 (15%)

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Graag discussie over politieke partijen buiten dit topic houden, dit heeft weinig met de vraag van ts te maken en trekt de discussie alleen maar offtopic. Een aantal reacties zijn verwijderd

Zeehond wijzigde deze reactie 19-03-2019 16:54 (9%)

select * from Fish;

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zonnepanelen worden op je dak gelegd, daarna heb je er geen omkijken meer naar. Vorige huis: 3 jaar gewoond, in het begin zonnepanelen eropmgelgd, nooit meer naar omgekeken. Huis daarvoor: 10 jaar zonnepanelen op gehad, 1x schoongemaakt omdat ik toevallig op het dak moest zijn.

Maar dan dit huis: niet de goedkoopste uitgezocht, maar een groter bedrijf met goede naam. Kom ik er na anderhalf jaar achter dat de panelen verkeerd zijn aangesloten waardoor ik 5-7% opbrengst mis ben gelopen. Ja, fijn ik heb 2 kadobonnen gehad ter waarde van 25 euro en de kosten die ik gemaakt heb om het gepruts recht te trekken (dankzij tips hier op Tweakers!), maar ik voelde me toch wel wat belazerd...

Moraal van dit verhaal: een groot bedrijf is niet per definitie garantie voor kwaliteit.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-04 23:20
Persoonlijk probeer ik zoveel mogelijk kennis van zaken te krijgen, voordat ik de bedrijven zoek. Voor mijn zonnepanelen wist ik precies wat ik wou hebben, voor welk bedrag.
Dat betekent niet dat je niet open staat voor suggesties van een installateur, maar dat je die onderzoekt voordat je het koopt of iets toezegd.
Als je zelf kennis van zaken hebt, kun je vrij snel de 'verkeerde' aanbieders er uit filteren.

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:05
Als je de prijzen niet weet loop je inderdaad het risico op (veel) te hoge prijzen. Ik heb ook een belachelijke offerte mogen ontvangen.

15xQ Cells 310 Full Black, Solax X1 5.0, Atlantic Explorer 3 270 coil

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:15

• Aegle
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:04

Aegle

"hier" = Schiedam, ZH...

Voor wat het waard is: ik heb mijn installatie zelf uitgedacht. Panelen, omvormer en optimizers kon ik destijds via een inkoop actie van het werk van een vriend van me voor een zeer acceptablee prijs aanschaffen.
Mijn idee was om het geheel zelf te installeren, aan te sluiten en in bedrijf te stellen. Met mijn (elektro/electronica) technische achtergrond was dat appeltje-eitje.

Echter, toen ik op het schuine 45 graden dak stond/zat om een afvoerpijpje te verwijderen, zag ik het niet zitten om zelf de panelen op het dak te monteren. Via dit forum ben ik in contact gekomen met een ZZP'er die hier actief is. Nou, perfect! voor een goede prijs vakkundig geinstalleerd. En ik kan het beoordelen.. :+ . En, nee, hij heeft vast geen ISO-certificering e.d.

Moraal: staar je niet blind op gelikte websites of mooie marketingpraat. Tenslotte gaat het om de vakkundigheid van de mensen die het dak op klimmen. Zoals hierboven al geschreven, ga te rade bij collega's, buren en vrienden. En hier natuurlijk _/-\o_. Hier is een ongeloofelijke hoeveelheid kennis en ervaring aanwezig.

Succes!

10 x Yingli YL260C-30b @ 10 x OP300 SolarEdge optimizers en SE3000 op 158º. Live: PVoutput , SolarEdge

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

De vraag is; Hoe vind je installateurs tussen beunhazen en gladjakkers?

Niet; Hoe vind je beunhazen, gladjakkers tussen installateurs ?

;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 02:41
Kijk of ze zijn aangesloten bij SGZE. (Stichting garantiefonds zonneenergie) Stopt het bedrijf, gaan ze failliet o.i.d. dan kan je nog steeds garantie met service claimen.

Let ook op of de aanbieder niet onderaan (onder de prijs/wattpiek of terugverdientijd/rendement) nog extra geld wilt zien voor bijvoorbeeld de btw-teruggave, groep bijplaatsen en dat soort dingen.

Zelf ben ik misschien biased, omdat ik o.a. ook in de duurzame sector zit, maar ik wil geen chinese panelen op het dak..

Hoe wil je daar ooit garantie claimen na een paar jaar..? (Veel goedkoper is het ook niet)

Stef87 wijzigde deze reactie 21-03-2019 20:03 (6%)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17:42
Mijn ervaringen:

- referenties van buren, famillie,... lijken mij het beste. Iemand die iemand aanprijst neemt ook een zekere verantwoordelijkheid op.
- Kies een installateur/aannemer die in de buurt woont. Als er dan toch zouden problemen zijn dan kan je eens op zijn deur gaan kloppen.
- Tracht uit te vinden hoe lang de aannemer al dit werk doet.

In mijn eigen verbouwing ben ik gestart met de aannemer ruwbouw die ik viavia aangeprezen kreeg. Ik was heel tevreden over zijn werk en ik hij heeft dan de plakker en de vloerder voorgesteld. Ook over die twee heel tevreden.

Geen enkele had een website maar toch tot over hun oren in het werk.

Vooral de plakker zou ik nooit gekozen hebben zonder de referentie van de ruwbouwaannemer. De eerste keer dat die aan de deur stond om te komen kijken naar wat er moest gebeuren was ie poepeloere zat, kon met moeite op zijn benen staan. Maar zijn plakwerk was en is perfect!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True