Toon posts:

PROBS MSI K7T PRO RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus wat problemen met de DDR bankjes van dit plankje. Er zijn drie bankjes. Ik heb 2 werkende 256 MB modules (Hyundai CAS2.5). Maar er wil er slechts eentje tegelijk werken. Gisteravond had ik naast bank1 een reepje ook stevig in bank3 geduwd en toen had ik zowaar voor het eerst 512Mb. Maar vanochtend na wat laatste werkzaamheden in de kast en weer aanzetten was het nog maar 256Mb (met foutmelding, is ook al eens gebeurd dat er geen foutmelding komt met twee bankjes en toch maar 256Mb |:().
De BIOS versie is nog 1.0 en ik heb op wat Amerikaanse groepen gelezen dat er wel wat problemen zijn.

Wat moet ik doen? BIOS flashen of bordje terug? Iemand soortgelijke problemen gehad en ze ook al opgelost? :?

Is er overigens verschil tussen AWARD en AMI bios?

Resistor R127 is niet meegebakken overigens. R126 zit wel op zijn plaats. Dus niet een bord afkomstig van de eerste levering zeg maar.

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 19:25
even los van het probleem want ik heb er ook eentje maar nog niet geprobeerd want heb nog niet alles. Heb je al die usb to pv shit geprobeerd en werkt dat of niet.

Verwijderd

bij mij pakt tie mn 512MB module niet als k em op cas2 draai, zet je latencies eens hoger :?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Usb to pv werkt perfect.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
USB to pc heb ik niet geprobeerd. Las wel ergens anders dat een intelli eye explorer dienst weigerde maar bij mij werkt dat wel (ook cam en scanner op usb, draait goed).

Over het geheugen, na nog wat gepield te hebben werkt het nu wel. Definitie pielen: nog harder ddr er in rammen en flink heen en weer bewegen.

In het bios latency hoger zetten heb ik niet gedaan omdat ie volgens mij nu op een automatische instelling draait. Nu geen problemen meer zeg maar, alle instellingen standaard en win2000 en mandrake weer zo stabiel als een ... ja wat eigenlijk.

Iemand tijd om wat benchmarks te gaan vergelijken?