Mijn vraag
ik ben sinds kort overgestapt op een AMD X470 setup, maar sinds die move, kan ik niet meer stabiel mijn R9 280x gebruiken voor gaming.
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: AMD Ryzen 2400G (artic silver + CM Hyper212 EVO)
MOBO: MSI X470 Gaming Plus
RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2 x 4GB
VID: Sapphire R9 280x VAPOR-X
PSU: OCZ GameXtreme 750W
SSD: Samsung 850 Pro 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
voordat ik overstapte naar ryzen, had ik een AM3+ mobo, Athlon II X3 460 en 8GB, en de rest hetzelfde als huidige Ryzen setup. ik had windows 7 X64 en gamede elke dag zonder ook maar 1 probleem.
toen heb ik een clean install van windows 10 gedaan, heb alle updates gedraaid, daarna de laatste WHQL driver van AMD gedownload, de 19.1.1 en geinstalleerd, nog steeds geen probleem.
maar als ik nu een game start, Elite Horizon bv, dan klapt het spel eruit binnen 5 minuten gameplay......maar als ik de R9 280x eruit haal en dat spel speel op de IGP van de Ryzen, kan ik de hele avond gamen zonder probleem.(loopt behoorlijk goed op FullHD
)
de R9 280x doet het prima in het oude system, kan ik er de hele avond op gamen zonder probleem, dus de kaart is niet defect en wordt ook niet te heet.
ik heb natuurlijk het nodige opgezocht en geprobeerd, zoals:
1: GPU scaling aangezet…...resultaat was dat nu ook Wolfenstein eruit klapt
2: BIOS ge-update naar laatste official release......geen resultaat
3: een oudere driver geprobeerd voor de videokaart…...zelfde problem
4: andere powersupply, 700W....zelfde problem
5: RAM in BIOS een paar tandjes lager...naar 2800Mhz.....zelfde problem
ik hoop echt dat iemand een idee heeft, ik ben het even kwijt wat het nog zou kunnen zijn.
ik ben sinds kort overgestapt op een AMD X470 setup, maar sinds die move, kan ik niet meer stabiel mijn R9 280x gebruiken voor gaming.
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: AMD Ryzen 2400G (artic silver + CM Hyper212 EVO)
MOBO: MSI X470 Gaming Plus
RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2 x 4GB
VID: Sapphire R9 280x VAPOR-X
PSU: OCZ GameXtreme 750W
SSD: Samsung 850 Pro 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
voordat ik overstapte naar ryzen, had ik een AM3+ mobo, Athlon II X3 460 en 8GB, en de rest hetzelfde als huidige Ryzen setup. ik had windows 7 X64 en gamede elke dag zonder ook maar 1 probleem.
toen heb ik een clean install van windows 10 gedaan, heb alle updates gedraaid, daarna de laatste WHQL driver van AMD gedownload, de 19.1.1 en geinstalleerd, nog steeds geen probleem.
maar als ik nu een game start, Elite Horizon bv, dan klapt het spel eruit binnen 5 minuten gameplay......maar als ik de R9 280x eruit haal en dat spel speel op de IGP van de Ryzen, kan ik de hele avond gamen zonder probleem.(loopt behoorlijk goed op FullHD
de R9 280x doet het prima in het oude system, kan ik er de hele avond op gamen zonder probleem, dus de kaart is niet defect en wordt ook niet te heet.
ik heb natuurlijk het nodige opgezocht en geprobeerd, zoals:
1: GPU scaling aangezet…...resultaat was dat nu ook Wolfenstein eruit klapt
2: BIOS ge-update naar laatste official release......geen resultaat
3: een oudere driver geprobeerd voor de videokaart…...zelfde problem
4: andere powersupply, 700W....zelfde problem
5: RAM in BIOS een paar tandjes lager...naar 2800Mhz.....zelfde problem
ik hoop echt dat iemand een idee heeft, ik ben het even kwijt wat het nog zou kunnen zijn.