Een vraagje over hoofdtelefoonversterkers. Ik ben in het bezit van een marantz cd-speler cd6006 en versterker pm6006 + een laptop. Ben nu geïnteresseerd in de pro-ject head-box s2 digital of de pro-ject Head Box DS hoofdtelefoonversterker om het geluid van mijn hoofdtelefoons nog te verbeteren zowel via mijn laptop als mijn hifi van marantz. Ik ben geen kenner van hoofdtelefoonversterkers daarom wil ik vragen welke van deze het beste past voor mijn installatie en of dit zinvol is, of zijn er andere hoofdtelefoonversterkers die het geluid van via laptop en versterker kunnen verbeteren.
Even een wedervraag: wat bedoel je precies met 'verbeteren'? Ja je zal het geluid wellicht harder kunnen krijgen en misschien de (virtuele) soundstage wat kunnen aanpassen, maar dit alles achter een prima hifi set hangen is volgens mij een beetje overkill (correct me if i'm wrong).
Als er in je laptop een brakke DAC zit, of je wil er gewoon überhaupt het meeste uit halen, kun je een externe, goede DAC op je optische/digitale output van je laptop zetten (mits die er is uiteraard) en zo de kwaliteit verbeteren.
Al werkt dat uiteraard nog niet als je een brakke bron hebt, zoals mp3s of streams met lage bitrates.
Ben erg benieuwd!
Als er in je laptop een brakke DAC zit, of je wil er gewoon überhaupt het meeste uit halen, kun je een externe, goede DAC op je optische/digitale output van je laptop zetten (mits die er is uiteraard) en zo de kwaliteit verbeteren.
Al werkt dat uiteraard nog niet als je een brakke bron hebt, zoals mp3s of streams met lage bitrates.
Ben erg benieuwd!
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
Verwijderd
De CD6006 heeft een geweldige headphone output. Je moet echt serieus geld uitgeven om daar iets aan te verbeteren!
Laptops hebben bijna altijd een rotte DAC dus daar kan je zeker iets winnen. Ik ben een grote fan van Audioquest maar met een Shiit Magni kan je ook niets fout doen. Ik neem aan dat je laptop niet heel toevallig een optische uitgang heeft? Dan zou je die naar de CD kunnen sturen.
Laptops hebben bijna altijd een rotte DAC dus daar kan je zeker iets winnen. Ik ben een grote fan van Audioquest maar met een Shiit Magni kan je ook niets fout doen. Ik neem aan dat je laptop niet heel toevallig een optische uitgang heeft? Dan zou je die naar de CD kunnen sturen.