Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1192958

Topicstarter
Ik zou graag mijn huidige desktop met het volgende hardware willen inruilen tegen een laptop die dicht aanleunt of beter is.

Wat ga je met je laptop doen?
Autocad, Games en eventueel als mijn studies verder gaan in technisch tekenen ook video/fotobewerking.

Wat is je budget?
2.200€ (hoeft niet zoveel te zijn).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Tijdens de week quasi nooit, wel tijdens de weekenden dus zal vaak op een dezelfde bureau staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op sites bekeken maar qua merken heb ik geen specifieke voorkeuren.

Wat ik wel nog eventueel zou willen vragen is los van het laptop, wat mijn desktop nog waard is?

mvg. Devin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:29
Oops had even niet goed gekeken 8)7

Welke games wil je erop gaan spelen en welke scherm afmetingen krijgen jouw voorkeur?

[ Voor 126% gewijzigd door tvanzal op 19-03-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:18
Ik zou eens kijken naar een Hp/ lenovo met quadro kaart als je niet al te zware games speelt. Voor

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Games, zijn vooral de Total War series zoals Warhammer 2 afmetingen van de scherm niet kleiner dan een 15inch maar het mag zeker ook een 17inch zijn.

Dus moet wel een goeie GPU zijn, ik heb mijn ogen laten vallen op systemen zoals:

pricewatch: HP Omen X 17-ap000nd

of

pricewatch: Asus ROG Strix Scar II GL704GW-EV004T

Maar die liggen wel iets boven hetgeen ik wil spenderen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud.Strike
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-05 15:23
Je kan altijd zelf een degelijke laptop samenstellen bij Laptopplus.nl, dit heb ik vorige week gedaan en tot vandaag geen spijt van.

De SKIKK 15GK7Z 15,6 Inch in combinatie met een RTX 2070 Max-Q voldoet me prima. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel liefst zou ik niet naar een BTO/SKIKK gaan.

Omdat ik dat wat zie als een soort witte product wat de behuizing betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Wat bedoel je met 'witte product'?

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken bij Dell?
Die maken ook best leuke laptops met aparte GPU er in.

Wil je écht gamen: Alienware (ook van Dell).

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laptopplus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:44:
Wat bedoel je met 'witte product'?
Wel een soort van huismerk althans wat de behuizing betreft vrees ik dat die minder van kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
unezra schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:54:
Al eens gekeken bij Dell?
Die maken ook best leuke laptops met aparte GPU er in.

Wil je écht gamen: Alienware (ook van Dell).
Inderdaad, maar eens je wat meer opslag wilt en die nieuwe GPU RTX2060 of 2070 lopen de prijzen al behoorlijk op.

Specs die ik voor ogen heb zijn een 250GB SSD, 1T HDD een i7 CPU en een GPU RTX2060 of 2070 6gb of 8gb met een 16gb ram geheugen... of ik wacht nog een maand of 2 totdat de prijzen wat zakken.

Want eerlijk veel van laptops ken ik niet.

Ook wat de GPU betreft is die 2gb meer een meerwaarde bij de laatste nieuwe spellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1192958 op 20-03-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anoniem: 1192958 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:04:
[...]
Inderdaad, maar eens je wat meer opslag wilt en die nieuwe GPU RTX2060 of 2070 lopen de prijzen al behoorlijk op.

Specs die ik voor ogen heb zijn een 250GB SSD, 1T HDD een i7 CPU en een GPU RTX2060 of 2070 met een 16gb ram geheugen... of ik wacht nog een maand of 2 totdat de prijzen wat zakken.

Want eerlijk veel van laptops ken ik niet.
Als je serieus wil gamen op een laptop betaal je d'r voor. Welk merk je ook kiest.

Ik heb juist deze week zo'n beestje besteld:
https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-15-5591-laptop

Dat is in essentie een zakelijke notebook, maar wel met NVIDIA® GeForce® MX130, náást zijn Intel gfx kaart. Std. gebruikt 'ie de Intel om energie te besparen, maar zodra je dingen als DirectX gebruikt schakelt 'ie voor dat window om. (En alleen voor dat Window.) Je kunt dat ook overrulen.

Yet, ook voor zo'n notebook betaal je. (Maar, hij past binnen je budget.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-06 15:41
Anoniem: 1192958 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Wel een soort van huismerk althans wat de behuizing betreft vrees ik dat die minder van kwaliteit is.
Ik heb zelf een keer bij BTO besteld. niks ''huismerk'', gewoon goede (bouw)kwaliteit. Andere zelfbouwbedrijven geen ervaring mee.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Anoniem: 1192958 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Misschien eens 1 in handen nemen om zelf te bepalen? Velen zijn overigens full-aluminium, hetgeen iets zou moeten aangeven over de behuizing en de kwaliteit ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:37
laptopplus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:39:
[...]

Misschien eens 1 in handen nemen om zelf te bepalen? Velen zijn overigens full-aluminium, hetgeen iets zou moeten aangeven over de behuizing en de kwaliteit ervan.
Ligt het aan mij of lijken deze laptops op die van Msi?

2011 Volvo V60 T3 // 2014 Fiat 500c TwinAir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

kleijn1985 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:04:
[...]

Ligt het aan mij of lijken deze laptops op die van Msi?
Welke doel je specifiek op? En er is vaak overeenkomstigheid en soms is het inderdaad een identiek model, maar de kans dat het een MSI is, is op dit moment klein, maar nogmaals, hangt wel van het model af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:37
laptopplus schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Welke doel je specifiek op? En er is vaak overeenkomstigheid en soms is het inderdaad een identiek model, maar de kans dat het een MSI is, is op dit moment klein, maar nogmaals, hangt wel van het model af :)
Ik vond het design enigzins overeenkomen, positief bedoeld trouwens :)

2011 Volvo V60 T3 // 2014 Fiat 500c TwinAir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een laptop (tegen vergelijkbare prijs) is per definitie nooit beter dan een desktop. Een desktop is a. goedkoper b. heeft een hogere TDP/betere koeling. Daardoor is de prijs/prestatie verhouding voor een desktop eigenlijk altijd beter. Maar als je perse mobiel moet zijn, dan is het prijsverschil de prijs voor mobiliteit.

Inherent aan een laptop is dat je minder power kunt verstoken dan een desktop (die al gauw een paar 100W kan verstoken). Een laptop is door zijn voorgeving en accu niet in staat zulke vermogens (lang) te verstoken.

Doordat een laptop zoveel kleiner is, is de prijs van een laptop eigenlijk altijd hoger dan een vergelijkbare desktop. Je kunt ook overwegen om een simpele/goedkope laptop voor het weekend te nemen en spelletjes voor door de weeks op de je krachtiger desktop te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kdekker schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:29:
Een laptop (tegen vergelijkbare prijs) is per definitie nooit beter dan een desktop. Een desktop is a. goedkoper b. heeft een hogere TDP/betere koeling. Daardoor is de prijs/prestatie verhouding voor een desktop eigenlijk altijd beter. Maar als je perse mobiel moet zijn, dan is het prijsverschil de prijs voor mobiliteit.

Inherent aan een laptop is dat je minder power kunt verstoken dan een desktop (die al gauw een paar 100W kan verstoken). Een laptop is door zijn voorgeving en accu niet in staat zulke vermogens (lang) te verstoken.

Doordat een laptop zoveel kleiner is, is de prijs van een laptop eigenlijk altijd hoger dan een vergelijkbare desktop. Je kunt ook overwegen om een simpele/goedkope laptop voor het weekend te nemen en spelletjes voor door de weeks op de je krachtiger desktop te bewaren.
Mobiel gamen zou toch moeten lukken niet? De plaatsen waar ik meestal ga zijn voorzien van elektriciteit dus de laptop zelf zal merendeel op het net zijn aangesloten.

Ik verwacht ook niet dat hij het dubbele van kracht heeft, maar een goeie laptop die de laatste spellen speelt en waar je geen ei op kunt bakken na een uur of 4 te spelen.

Ik kan natuurlijk altijd overwegen om een gematigd laptop te nemen en alsnog mijn desktop te behouden
mits dat ik een 800€ van mij budget wegknip dan zou ik ongeveer een 1400€ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 1192958 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Mobiel gamen zou toch moeten lukken niet? De plaatsen waar ik meestal ga zijn voorzien van elektriciteit dus de laptop zelf zal merendeel op het net zijn aangesloten.

Ik verwacht ook niet dat hij het dubbele van kracht heeft, maar een goeie laptop die de laatste spellen speelt en waar je geen ei op kunt bakken na een uur of 4 te spelen.

Ik kan natuurlijk altijd overwegen om een gematigd laptop te nemen en alsnog mijn desktop te behoud mits is een 800€ van mij budget wegknip dan zou ik ongeveer een 1400€ over hebben.
Ik weet te weinig van gaming laptops om daar een antwoord op te kunnen geven. Maar tegen een serieuze gaming desktop legt een gaming laptop het af. Er is op tweakers (en elders op internet) informatie te vinden over welke spellen wel op een laptop gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kdekker schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Ik weet te weinig van gaming laptops om daar een antwoord op te kunnen geven. Maar tegen een serieuze gaming desktop legt een gaming laptop het af. Er is op tweakers (en elders op internet) informatie te vinden over welke spellen wel op een laptop gespeeld kunnen worden.
Bedankt, ik zal mij daarin eens gaan verdiepen en zien waaraan ik mij kan verwachten. :)
Pagina: 1