• prammen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02-2023

prammen

Mike Judge for president

Topicstarter
goedemorgen,

wat is het verschil tussen Compact Flash type I en type II. Kan het beide in combinatie met een Canon Digital Ixus 300?
Kan iemand advies geven over welk merk te nemen voor het geheugen... ik zie namelijk enorme prijsverschillen...
alvast bedankt..:-)

Prammen

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:11

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> GT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

goede morgen... meer kan ik jeniet helpen

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

type I en II is volgens mij een bepaalde compressie techniek (maar dat weet ik niet zeker).

Tja wat je moet kopen moet je natuurlijk zelf weten, ik heb zelf voor mijn IXUS sandisk en apacer geheugen (beide 64 Mb) en die kosten nagenoeg gelijk +/- 150,-. ze doen het allebei perfect. gewoon bij een winkel kopen waar je garantie hebt voor een jaar dan kan er nix mis gaan

suc6

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Het gaat alleen maar om de dikte van de kaartjes. Een type II kaartje is exactly 2x zo dik als een type I. Daarom past in een ixus ook geen type II kaartje. Volgens mij Ixus 300 ook niet.

Ik heb momenteel 64 MB sandisk CF, maar wil er wel nog 64 MB Dane Elec bij kopen. Volgens ingewijden betaal je bij sandisk voor de naamsbekendheid. Dane Elec schijnt nu al beter te zijn (sneller), over een maand of twee is D-E de top. Als de kaartjes gefuseerd zijn met chippie van een of ander bedrijf.

Ik zou wel houden aan deze of andere hogere merken. Je wilt niet een paar 100 piek uitgeven voor een merkloze kijkshop ding die traag en vol fouten zit toch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik heb voor mijn Ixus bij Informatique Dane Elec. 64MB CF gekocht voor 139,- . Op zich maakt het niet uit welk merk je koopt, de een is heel heel iets sneller dan de ander maar dat merk je bijna niet. Ik zou voor het goedkoopste merk gaan bij Informatique hebben ze Apacer en Dane Elec. CFjes allebei voor FL139,- exclusief FL9,50 verzendkosten.
The choice is yours.

• prammen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02-2023

prammen

Mike Judge for president

Topicstarter
Bedankt,
ik ga voor 128 MB Apacer of Dane Elec... kost nu rond de 250,-

mzzl!
Pagina: 1