Wat indien scherm grotere resolutie heeft dan videokaart kan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-02 22:23
Ik overweeg voor mijn thuis werkplek om een ultra wide scherm aan te schaffen.
Nu twijfel ik tussen de Dell U4919DW (49" 32:9, 5120x1440 • 60Hz)
of de U3818DW (38" 21:9, 3840x1600 • 60Hz)

Qua prijs schelen ze niet veel.
Ik nijg voor de 49"te gaan echter hefet mijn huidige laptop slechts ene max resolutie van 3200*1800.
Dat is voor de 49"te weinig.

Nu wil ik dit jaar waarschijnlijk nog wel een nieuwe laptop met 4K aanschaffen, maar nu even niet.

Ik was benieuwd of ik wel iets aan het nieuwe scherm heb met mijn huidige laptop? (al is het met links en rechts een zwarte balk)

Weet iemand wat er zal gebeuren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor laptop hebben we het over? Het scherm van de laptop heeft tenzij je Windows instelt op duplicate weinig invloed. Bij expand of only secondary zul je moeten kijken of je displayport 1.2 of nieuwer kan uitsturen. De meeste moderne gpus kunnen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
ik heb een samsung Ativ 9 NP940X3G met hdmi uitgang. https://tweakers.net/pric...0x3g-k01nl/specificaties/
Ik gebruik momenteel als docking een HP port replicator over USB3, echter heeft die een nog slechtere video output, al is die wel los van de GPU van de laptop vermoed ik https://nl.hardware.info/...x-full-hd-of-1x-2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt er op dat het geen HDMI2.0 aansluiting is, waarschijnlijk zal de U3818DW wel werken, zei het op 30Hz, niet dat je daar vrolijk van wordt. Die USB videokaart (noemen ze een dock...) zal ik behalve voor word/excel werk al helemaal afraden en die heeft inderdaad nog een lagere resolutie...

Ik zal momenteel geen van beide schermen aanschaffen met het oog op de toch beperkte output van je Intel IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
ik had op het werk een HP Z38. Vergelijkbaar met de U3818DW, die werkte wel op mijn laptop.
Ik hoef er niet op te gamen. Het is hoofdzakelijke cad werkzaamheden (pcb design) en programmeren.
Kan me voorstellen dat hoge refresh rates niet heel noodzakelijk zijn.

Ik vind het niet erg als ik voorlopig even consessies moet doen, maar als de U4919DW het bijvoorbeeld helemaal niet doet dan heb ik er nu niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB :).
Pagina: 1