MS Word dynamische template

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een manier om een dynamische template te gebruiken.
Dus wat ik zoek is dat bij het openen van een nieuwe template je een keuze krijgt welke hoofdstukken je er in wil hebben vanuit de template. Dit in plaats van een template kopiëren en de hoofdstukken verwijderen die je niet nodig hebt.

Mocht dit niet mogelijk zijn in word... weet iemand wellicht een plugin of third party software welke dit ondersteund?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Word

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb op google helaas niet gevonden wat ik zocht.
Hopelijk heeft iemand een idee of dit mogelijk is?

Thanks!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

Ik moet gelijk denken aan de brieven template die wij op het werk een tijd gebruikt hebben.

Bij het aanmaken van een nieiwe brief verscheen er een scherm waarin je als gebruiker de benodigde info moest invoeren. Hier zat een macro aan gekoppeld die alle velden aanmaakte/invulde.

Dus, ja het kan. Denk dat je in de richting van templates met user interface moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt toch een template maken compleet met voorblad, voorwoord, inhoudsopgave en paginanummering al klaar zodat je op pagina 7 kunt beginnen met het tikken van de hoofdstukken die je wilt hebben? Deze kun je meteen KOP 1 meegeven zodat ze links uitgelijnd in de inhoudsopgave komen te staan.

Mijn verslagen destijds van het HBO begonnen allemaal op die manier. Voorblad wat dingetjes aanpassen, plaatje invoegen, hoofdstuktitels invoeren en daarna lekker losgaan op het toetsenbord.

Voordat ik ook maar 1 woord getikt had was mijn document al 7 pagina's lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

@sypie : Zoals je kan lezen is dat juist wat TS niet wil.

Maar, toen ik op het HBO zat deed ik precies wat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Word kent de mogelijkheid om 'bouwstenen' in te voegen (in de groep 'Tekst' - 'Snelonderdelen' - 'Bouwstenenbeheer'). Maar als het om lange hoofdstukken gaat, dan ontkom je, om keuzes te kunnen maken, niet aan het het gebruik van een macro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Hartelijk dank allen voor de reacties. Ik ga eens de mogelijkheden van macro's onderzoeken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Pagina: 1