Interne DVD speler, extern gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:23

Hegeman

Weet van alles wat

Topicstarter
Allen,

Ik heb uit mijn laptop de DVD speler/writer gehaald om hiervoor een SSD terug te plaatsen.
Nu wil ik alsnog graag CD's branden voor een familielid, ik heb op internet gezocht naar USB - Sata.
Hieruit komen vooral oplossingen om oude HDD's uit te lezen, maar ik kan niet vinden of deze ook geschikt zijn om een DVD-speler/writer aan te sluiten.

Ik neem aan dat ik ook de DVD writer ook moet voorzien van spanning, is dit via Sata voldoende of moet ik in een andere hoek zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:32
Je hebt een sata power connector nodig. Of dit via USB kan ligt aan het vermogen.
Als de DVD brander 12V nodig heeft werkt het helemaal niet, dan heb je een externe voeding nodig.

Kun je niet zoiets kopen?:
pricewatch: LG GP57EW40
*want ik twijfel of de chipset van menig USB-Sata ook een optische drive ondersteund.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 18-03-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een optical uit een notebook heeft in principe alleen 5V nodig. Dus daarmee zou je 'm gewoon aan een USBadapter moeten kunnen hangen. Je moet alleen even opletten, dat veel van die opticals geen standaard SATApoort hebben, maar vaak miniSata zijn (die connectoren zijn net weer wat korter).

Ik zou zelf gewoon zo'n extern optische drive kopen als jeroen3 aanraadt, dat is waarschijnlijk goedkoper en makkelijker dan een behuizing vinden.