PCH A400 ziet harde schijf niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1979
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-03-2019
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?

Mijn mediaspeler ziet de interne harde schijf niet meer. Deze 2TB schijf is meegeleverd bij de aanschaf.
Een kennis van mij (die wel handig is met linux machines) heeft al eerder de schijf gekoppeld aan zijn computer en hem weer tot leven gewekt zonder verlies van data maar dit is nu al de derde keer dat mijn schijf hapert.
Bij het aansluiten van externe schijven werkt het prima maar ik kan niet begrijpen waarom dit steeds weer gebeurd.

Het heeft naar mijn mening niets te maken met het verkeerde type schijf, heeft gewerkt en is meegeleverd met de speler en ook niet met instellingen of formatteren anders zou hij nooit gewerkt hebben lijkt mij. Voorheen veel mee gedaan en werkte altijd goed. Maar ik sta open voor alle ideeën.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
@B1979
Defecte schijf lijkt mij een redelijke conclusie en een nieuwe kopen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1979
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-03-2019
ninjazx9r98,

Dat zou kunnen maar is het te verklaren dat zoiets gebeurd en dat het softwarematig opgelost kan worden?
Als er niets anders op zit moet het wel maar klinkt vreemd. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B1979 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:36:
Wat klinkt vreemd, dat een mechanische HDD kapot kan gaan?

Hoe oud is die schijf, aangezien ze (Popcorn Hour A-400) al sinds 2012 op de markt zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
B1979 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:36:
ninjazx9r98,

Dat zou kunnen maar is het te verklaren dat zoiets gebeurd en dat het softwarematig opgelost kan worden?
Wat is softwarematig oplossen? Wat heeft die kennis precies gedaan?
Je geeft bijna nul aan informatie, dan wordt iedere verklaring giswerk.

- De disk staat op het punt van overlijden, bij het "slepen" met de disk en aansluiten op een PC krijgt deze wat "tikken" en wil dan weer een aantal keren opstarten.
- Jij doet iets vreemds met de mediaplayer waardoor de "iindex" om zeep gaat en de kennis repareert deze met zijn Linux kennis

Zo zijn er nog tig andere verklaringen te verzinnen ;) Meest logische gezien het een mechanisch apparaat is zo'n disk en de mediaplayer plus disk al een aantal jaren oud is is dat de disk aan het overlijden is en binnenkort niets meer doet. Hoop voor je dat er geen zaken op staan die je niet kwijt wilt raken of dat er een backup is?
Het is net als met ieder ander apparaat (auto, televisie, koelkast, boormachine), het kan stuk gaan en dat het tot die tijd goed gewerkt heeft zegt niks.