Wel WiFi, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08 13:45
Sinds 1 maart heb ik glasvezel 200/200 internet van KPN op een nieuw adres. Voor het eerst ook de experia 10a modem.

Nu heb ik eigenlijk telkens het probleem dat als ik wil verbinden met de wifi hij wel een connectie heeft, maar geen internet. Na een aantal keer de WiFi aan het uit zetten op mn mobiel werkt hij naar behoren, totdat het weer van voor af aan begint. De vaste verbinding werkt zonder problemen.

De hulp van KPN is ver te zoeken naarmate het technischer wordt, daar hoor ik alleen 'gebruik de wifi-tuner' (dat gaat alleen niet als je geen verbinding kunt krijgen)

Ik gebruik:

KPN Modem Experia 10A, glasvezel 200/200
Google Pixel XL op android 9
Iphone 6

Op allebei te telefoon last van dit probleem.

Wat ik geprobeerd heb:

Modem gereset
2.4 en 5Ghz kanalen gewisseld
Ip adressen vernieuwd
Wifi tuner software van KPN

Dit alles helaas zonder resultaat, ik weet nu niet waar ik nog verder moet kijken.
Ook omdat de verbinding, mits hij eenmaal verbonden is, gewoon voldoet aan mijn verwachting.

Wie o wie heeft er nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Wifi uitzetten en accesspoint neerzetten?

Hebt er genoeg wat veel aangeraden wordt is unifi AC's maar je zou ook iets anders neer kunnen zetten. Afhankelijk van wat je wensen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
* Heb je dit op 1 of meerdere clients?
* Welke client(s) heb je probleem op,?
* Wat zijn je WiFi settings?
* Wat voor foutmelding krijgt je?
* Hoe ziet je netwerk er verder uit?

En het advies om gelijk wat nieuws te kopen lijkt me voorbarig ... Die ExperiaBox moet gewoon een werkend WiFi kunnen geven.