Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag is het mogelijk om een raspberry pi 3b+ te reflowen?

Ik vraag dit omdat ik laatst de 5v en de 3.3v pins tegen elkaar heb laten gaan en nu doet de raspberry helemaal niks meer ik heb meerdere keren geprobeert een andere software op een sd kaartje te doen maar dit werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dus je hebt sluiting gemaakt en denkt dat nu op te lossen door te reflowen? Wat is de logica daarachter?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Uiteraard is het mogelijk, Maar afhankelijk van de schade gaat het waarschijnlijk niks uitmaken. Heb je de zekering al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Kun je vertellen wat je precies wilt reflowen en hoe je dat voor je ziet?
Heb je niet gewoon de hardware opgeblazen? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
denk dat het verstandiger is om de pi te vervangen (minder risico om andere dingen ook stuk te maken) je SD kan nog stuk je adapter of erger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb perrongeluk pin 1 en 2 elkaar laten aan raken en nu denk ik dat ik het misschien kan oplossen door te reflowen want dat zie je vaker als er hardware kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MeZZiN schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:30:
denk dat het verstandiger is om de pi te vervangen (minder risico om andere dingen ook stuk te maken) je SD kan nog stuk adapter of erger.....
offtopic:
Heb je deze zin nagelezen voordat je hem stuurde :?
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:32:
Ik heb heb perrongeluk pin 1 en 2 elkaar laten aan raken en nu denk ik dat ik het misschien kan oplossen door te reflowen want dat zie je vaker als er hardware kapot is
Probeer het gewoon. :) Of Google wat je moet doen na kortsluiting.

@Verwijderd zoeken bij google naar 'raspberry pi recover from short' levert meteen een lotgenoot op: Dead RPi 3 B+ after short circuit pin 1 and 2 of GPIO.

[ Voor 53% gewijzigd door Room42 op 18-03-2019 14:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Reflowen lost defecte (soldeer)verbinding problemen op; geen opgeblazen componenten :X Reflowen is geen wondermiddel.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 18-03-2019 14:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Ik gok dat een nieuwe RPi veel goedkoper is dan het (laten) reflowen... daarnaast als er iets kapot is, helpt reflowen niet.
Gewoon nieuwe bestellen, deze is zo in huis ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:32
Room42 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:32:
[...]
Probeer het gewoon. :) Of Google wat je moet doen na kortsluiting.
Of gewoon pin 1 en 2 wat langer verbonden laten. Je hebt de kans dat de Pi zichzelf reflowed :+

De pi is gelukkig geen chinese ali meuk, dus er is allang een zekering ergens gesprongen die voorkomt dat de kortsluiting nog langer gevaar oplevert

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1