Vanochtend ging het regenen en opeens hoorde ik een harde knal en alle stroom viel uit, het rook ook verbrand in de meterkast. Blijkbaar heeft dit met lekkage te maken. Nu heb ik wel weer stroom zolang het droog blijft maar mijn PC start niet meer op en krijgt helemaal geen stroom. Nu twijfel ik of ik de hele voeding moet vervangen of alleen de kabel
Vraag
Alle reacties
Het verhaal is even omsamenhangend. Heb je een lekkage in de meterkast en daar de kortsluiting werkt je pc niet meer?Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:36:
Vanochtend ging het regenen en opeens hoorde ik een harde knal en alle stroom viel uit, het rook ook verbrand in de meterkast. Blijkbaar heeft dit met lekkage te maken. Nu heb ik wel weer stroom zolang het droog blijft maar mijn PC start niet meer op en krijgt helemaal geen stroom. Nu twijfel ik of ik de hele voeding moet vervangen of alleen de kabel
Misschien eerst controleren of de automaat in staat /zekering nog wel goed is.
Bij kortsluiting kan er ook iets in de meterkast kapot zijn en dan zul je een vakman moeten gaan inschakelen.
Bij kortsluiting kan er ook iets in de meterkast kapot zijn en dan zul je een vakman moeten gaan inschakelen.
Ja, alles werkt weer behalve mijn pc en telefoonladersRaznov schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:46:
Weet je zeker dat er nog wel stroom op de aansluitingen staat?
Voeding is Seagate mwII en die zou tegen piekspanni g beschermd moeten zijn
Grote kans zelfs dat niet alleen je voeding, maar je hele PC kapot is. Elektronica kan niet goed tegen piekspanning en als zelfs je telefoonladers doorgebrand zijn vrees ik het ergste voor je moederbord...
Klinkt toch eerder als een kapot stopcontact ofzo. Heb je de telefoonladers/PC aan een stopcontact aangesloten waarvan je 100% zeker bent dat het werkt?
Zo niet, probeer eens een andere stroomkabel? Veel monitors gebruiken dezelfde kabel, kan je makkelijk testen. Als het dan nog niet werkt weet je dat je het bij je hardware moet zoeken.
Zo niet, probeer eens een andere stroomkabel? Veel monitors gebruiken dezelfde kabel, kan je makkelijk testen. Als het dan nog niet werkt weet je dat je het bij je hardware moet zoeken.
Pagina: 1