Port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramfre
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo.
ik heb thuis een Ziggo modem met een router daaraan gekoppeld nu wil ik port forwarden voor een Minecraft vriendenservertje nu is mijn vraag

moet ik de Ziggo router port forwarden of de andere router.

Alvast bedankt voor je reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramfre
Owja was vergeten te zeggen dat ik met de ander router verbinding heb en niet de ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dat ligt eraan hoe je je netwerk thuis hebt ingericht maar hoogstwaarschijnlijk staat het Ziggo modem in Bridge mode waarbij het Ziggo modem in principe alleen maar een doorgeefluik is. In dat geval moet je forwarden op de router. Controleer eerst even hoe het Ziggo modem staat ingesteld door er op in te loggen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Bramfre schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:59:
Owja was vergeten te zeggen dat ik met de ander router verbinding heb en niet de ziggo
Ja dat is best lastig, want je hebt nu waarschijnlijk een router achter een router met dubbele NAT. Dan moet je hem twee keer forwarden, beter stel je de tweede router in als een AP :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Ja dat is best lastig, want je hebt nu waarschijnlijk een router achter een router met dubbele NAT. Dan moet je hem twee keer forwarden, beter stel je de tweede router in als een AP :).
Of gewoon de modem in bridge, zoals hierboven vermeld. Dat doet Ziggo in enkele minuten voor je. Beetje zonde om een router alleen als switch te gebruiken (lees nergens dat deze wi-fi uitdeelt dus dan is het geen AP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Ja dat kan ook :) de TS is niet echt scheutig met informatie, wat voor router heb je? ;) Staat je modem in bridge?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramfre
Een devolo powerline kitje en ik weet niet wat je je met bridge bedoelt 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bramfre schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:42:
Je bent nog steeds niet scheutig met informatie (want Devolo Powerline geeft meerdere producten) en nu toon je ook nog eens geen inzet door niet zelf even te zoeken wat 'bridge mode' zou kunnen betekenen ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 18-03-2019 14:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
Powerline is geen switch.
Je stelt de port forwarding in op de Modem van Ziggo.

Open CMD en voer ipconfig /all in.

De default gateway is het IP adres van je modem.
Deze vul je in de browser en log in met de admin gegevens.
(als goed is wachtwoord op sticker)

Port forwarding zou er moeten staan.
Hierbij voer je de IP adres van je minecraft server in ( hoogst waarschijnlijk je pc, ipconfig IP4 adres)
en de poort voor de minecraft server ( staat op google)

Hopelijk is dit genoeg informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bramfre schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:42:
Geef anders eens duidelijkheid over de situatie:

- exact welke modem heb je van Ziggo? (merk+model staat iig op de sticker)
- je hebt nog een router, exact welke? (merk+model)
- je noemt hier een Devolo powerline kitje. Exact welke (modelnr) en wat verbind je ermee?
- waar draai je Minecraft op? Waar is dat rechtstreeks op aangesloten?

Allicht ook nuttig: draai eens op de computer waar Minecraft op staat een traceroute:

Windows:
code:
1
tracert 8.8.8.8

Linux of meeste andere OSsen:
code:
1
traceroute 8.8.8.8

Post resultaat hier als platte text.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazher schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:46:
Powerline is geen switch.
Je stelt de port forwarding in op de Modem van Ziggo.

Open CMD en voer ipconfig /all in.

De default gateway is het IP adres van je modem.
Deze vul je in de browser en log in met de admin gegevens.
(als goed is wachtwoord op sticker)

Port forwarding zou er moeten staan.
Hierbij voer je de IP adres van je minecraft server in ( hoogst waarschijnlijk je pc, ipconfig IP4 adres)
en de poort voor de minecraft server ( staat op google)

Hopelijk is dit genoeg informatie.
Als de modem in bridge staat, komt hij bij het adres van zijn router en niet bij zijn modem. Bij een Ziggo modem kom je meestal door naar 192.168.100.1 te gaan.

Zonder extra info is het lastig om nu al een juiste feitelijke oplossing te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Als de modem in bridge staat, komt hij bij het adres van zijn router en niet bij zijn modem. Bij een Ziggo modem kom je meestal door naar 192.168.100.1 te gaan.

Zonder extra info is het lastig om nu al een juiste feitelijke oplossing te geven.
Als de ziggo modem op bridge staat, dan komt hij daar niet op met het default gateway adres.
Hij laat het woord powerline vallen waarbij ik ervan uit ga dat hij alleen 1 modem/switch heeft. ( ja dit is slect weet ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Erazher : niet via het default gateway adres idd maar je kan nog altijd wel inloggen op die Ziggo modems, zelfs als ze in bridge mode staan. Per type modem verschilt het adres maar het zijn wel altijd vaste adressen zoals die hmmpf bijv. noemt. TS zou dus even moeten controleren welk type modem hij heeft en op de interwebz zoeken welk LAN-adres hoort bij bridge modus van het modem. TS kan ook Ziggo bellen, die kunnen hem zo vertellen of het modem wel of niet in bridge mode staat.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als de TS een nieuw modem heeft is deze alleen IP6 en zal hij deze misschien eerst naar IP4 om moeten laten zetten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij IPv6 hoef je niet eens poorten te forwarden maar heeft ieder apparaat een eigen publiek adres. Vaak zal er wel een firewall met default deny op alle binnenkomende verbindingen naar de prefix aanwezig zijn, dan moet je een uitzondering voor gewenste IP(v6)+poort instellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramfre
pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL) Wit
Ik heb dit powerline kitje en de modem staat niet in bridge en de Ziggo modem is de connect box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bramfre schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:15:
pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL) Wit
Ik heb dit powerline kitje en de modem staat niet in bridge en de Ziggo modem is de connect box
OK, en nu antwoord op de rest van de vragen die we stelden? Plus exacte merk- en modelnr van die "connect box"?

Als wij geen goed beeld hebben van de situatie bij jou thuis kunnen we ook geen goed antwoord geven op je vraag, zo simpel is het.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 19-03-2019 11:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1