TLS Downgrade detected?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi,

Opeens werkt Tweakers niet meer in Chrome op MacOS :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CUTna0Ve9m35qyGzodw5flD8/medium.png

Enig idee?
In Safari werkt het nog wel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier hetzelfde issue. Je kan het tijdelijk oplossen door deze setting naar disabled te zetten:

chrome://flags/#tls13-variant

Eerste optie dus op disabled.

W10 1803, Chrome Version 73.0.3683.75 (Official Build) (64-bit)

Edit: Chrome heeft net geüpdated en ik kan eerder genoemde optie niet meer vinden. Wel vind ik chrome://flags/#enforce-tls13-downgrade maar die staat op 'Default'
This option enables the TLS 1.3 downgrade hardening mechanism. This hardens TLS 1.3 connections while remaining compatible with TLS 1.0 through 1.2 connections. Firewalls and proxies that do not function when this is enabled do not implement TLS 1.0 through 1.2 correctly or securely. They must be fixed by vendors. – Mac, Windows, Linux, Chrome OS, Android
Wellicht was het een crappy update/versie van Chrome die hiervoor zorgde (dat nu weg is met de laatste update) @DennusB wellicht even Chrome ook updaten...

[ Voor 70% gewijzigd door Notna op 18-03-2019 12:43 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• DennusB
  • Niet online
Hier doet ie het opeens weer, zonder herstart van Chrome!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@Notna Hoewel het een workaround is, raad ik het niet aan om met TLS/SSL settings te …

T.net werkt overigens op Edge gelukkig wel.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:43:
@Notna Hoewel het een workaround is, raad ik het niet aan om met TLS/SSL settings te …

T.net werkt overigens op Edge gelukkig wel.
Vandaar het woord tijdelijk ;) Echter na de update van Chrome kan ik die optie niet meer vinden en wel de nieuwe optie die lijkt te suggereren dat Chrome er nu op een andere manier mee omgaat.

Xbox Live ID:Notna8310

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
Hier ook van niet naar wel tijdens het zoeken naar dit issue. Topic was erg snel gevonden via google :)

intergalactic.fm

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11 16:53
Had er ook last van in Brave (chromium). Na het verwijderen van de cache deed hij het weer.

No one is listening until you fart

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik gok dat er in de loadbalancer iets mis ik gegaan, waarschijnlijk is de monitor wel aangegaan bij de devs. :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-11 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:49:
Ik gok dat er in de loadbalancer iets mis ik gegaan, waarschijnlijk is de monitor wel aangegaan bij de devs. :)
Blijkbaar is TLS1.3 aanzetten genoeg om chromegebruikers weg te jagen ;)

Maar serieus, het was geen 'downgrade' maar een upgrade van TLS 1.2 naar TLS 1.3 waar chrome van over de zeik ging. Voorlopig TLS 1.3 maar weer even uitgezet dus tot ik kan vinden hoe ik alle http/2 sessies kan afkappen voor een upgrade.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• DennusB
  • Niet online
Kees schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Blijkbaar is TLS1.3 aanzetten genoeg om chromegebruikers weg te jagen ;)

Maar serieus, het was geen 'downgrade' maar een upgrade van TLS 1.2 naar TLS 1.3 waar chrome van over de zeik ging. Voorlopig TLS 1.3 maar weer even uitgezet dus tot ik kan vinden hoe ik alle http/2 sessies kan afkappen voor een upgrade.
Thanks voor je update :D Fijn dat het voor nu weer werkt!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-11 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Voor de mensen die er (weer) last van hebben: restart je browser.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1