Ik ben op zoek naar een opvolger of aanvulling voor mijn huidige spiegelreflex camera (canon 650D)
Ik gebruik deze camera het meest met mijn Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM lens.
Verder heb ik nog een 70-300 en een 50 mm plastic fantastic lens.
Maar zoals gezegd is de 15-85 voor 90% van de gevallen toereikend.
Ik fotografeer met name landschappen/ reisfotografie en af een toe portretten.
nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken en heb ik een aardig verlanglijstje opgesteld:
- (electronische) zoeker is een pre
- mogelijkheid tot 4K filmen
- draaibaar/kantelbaar scherm (liefst touch screen)
- goede kwaliteitsfoto's ook bij hoge iso (hier schijnt met name canon niet zo goed te presteren?)
- hoeft niet per se fullframe (dit ivm formaat camera en lenzen)
- een vorm van stabilisatie is een pre
- prijsindicatie ca. € 1.500,= Dit is zonder lenzen. Maar budget staat niet helemaal vast.
Ik verwacht ook dat als ik lenzen nodig heb en ik volledig overstap dat ik misschien mijn huidige lenzen wel van de hand kan doen en daarvoor wat nieuws kan kopen.
Ik kijk daarbij naar merken als canon, fuji en sony, maar alternatieven zijn ook welkom.
Canon eos RP, Sony alfa 6400 en Fuji XT-30 ?
Canon RP is fullframe en heeft niet zulke goede prestaties in donkere omgevingen (hoge iso)?
Sony presteert goed maar heeft niet zo'n fijn scherm?
Fuji, tsja. weet niet. Ook daar zijn de reviews van met name de AF zeer matig (bij filmen)
Misschien kunnen de mede forum gebruikers mij adviseren
Ik gebruik deze camera het meest met mijn Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM lens.
Verder heb ik nog een 70-300 en een 50 mm plastic fantastic lens.
Maar zoals gezegd is de 15-85 voor 90% van de gevallen toereikend.
Ik fotografeer met name landschappen/ reisfotografie en af een toe portretten.
nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken en heb ik een aardig verlanglijstje opgesteld:
- (electronische) zoeker is een pre
- mogelijkheid tot 4K filmen
- draaibaar/kantelbaar scherm (liefst touch screen)
- goede kwaliteitsfoto's ook bij hoge iso (hier schijnt met name canon niet zo goed te presteren?)
- hoeft niet per se fullframe (dit ivm formaat camera en lenzen)
- een vorm van stabilisatie is een pre
- prijsindicatie ca. € 1.500,= Dit is zonder lenzen. Maar budget staat niet helemaal vast.
Ik verwacht ook dat als ik lenzen nodig heb en ik volledig overstap dat ik misschien mijn huidige lenzen wel van de hand kan doen en daarvoor wat nieuws kan kopen.
Ik kijk daarbij naar merken als canon, fuji en sony, maar alternatieven zijn ook welkom.
Canon eos RP, Sony alfa 6400 en Fuji XT-30 ?
Canon RP is fullframe en heeft niet zulke goede prestaties in donkere omgevingen (hoge iso)?
Sony presteert goed maar heeft niet zo'n fijn scherm?
Fuji, tsja. weet niet. Ook daar zijn de reviews van met name de AF zeer matig (bij filmen)
Misschien kunnen de mede forum gebruikers mij adviseren
[ Voor 33% gewijzigd door tjerkpolle op 18-03-2019 16:21 ]