Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23
Mijn vraag

Ik ben een netwerk-leek, maar voor mijn band ben ik bezig een draadloos in-ear systeem aan het opzetten voor onze eigen monitor-mixes.
Als mixer hebben we de Behringer X32 Rack die we uiteindelijk willen bedienen via tablets/telefoons.

Om een gesloten netwerk op te zetten (zonder internet toegang) heb ik een Ubiquiti Edgerouter-X en een UAP-AC-LR gekocht, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om de mixer vindbaar te maken op dat netwerk.

Via de commandline heb ik mijn laptop de static ip 192.168.1.15 gegeven.
Ik heb de Edgerouter , via de basic wizard geconfigureerd (laptop op Eth0). Edgerouter ip is 192.168.1.1

De digitale mixer heeft een menu optie waarin ik deze de static ip 192.168.1.200 heb gegeven. (en volgens de tutorials mbt deze mixer, zou dat voldoende moeten zijn om hem vindbaar te maken, dus ik denk dat ik de router nog niet goed heb geconfigureerd)
Daarna laptop op Eth1 aangesloten en mixer op Eth2 en de accespoint op Eth4

vanuit laptop kan ik de router pingen en via webbrowser in het dashboard komen.

In het dashboard van de Edgerouter zie ik dat alles 'Connected' is, maar alleen de switch (de router zelf, toont een IP: 192.168.1.1/24)

Vanuit het dashboard van de Edgerouter kan ik niet mijn laptop pingen, noch de mixer. En vanuit mijn laptop kan ik de mixer ook niet bereiken (Destination Host Unreachable)

Mijn vraag, hoe configureer ik de Edgerouter dat de digitale mixer (op IP 192.168.1.200) bereikbaar is voor andere devices?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquiti Edgerouter X
Behringer X32 Rack mixer
laptop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik in het dashboard voor Eth2 de config open, zie ik daar bij 'Address' dat ik handmatig een IP kan invoeren, maar als ik daar 192.168.1.200/24 invoer en opsla, dan is het dashboard van de router daarna helemaal niet meer te bereiken (ik kan de router ook niet meer pingen vanaf mijn laptop en moet ik een factory reset uitvoeren om er weer bij te kunnen).
Als ik kies voor 'Use DHCP' of 'DHCP for IPv6' dan merk ik geen verschil (kan de mixer nog steeds niet pingen).

Zoals gezegd ben ik een netwerk-leek, dus alle hulp is welkom _/-\o_

Star Citizen Referral Code

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Doe je laptop even op een andere poort.
Standaard config van de Edgerouter is dat Eth0 de WAN poort is. Aangezien je hier exclusief de Switch wil gebruiken voor lokaal verkeer moet je je beperken tot ETH1 .. Eth 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
hermanh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:30:
Doe je laptop even op een andere poort.
Standaard config van de Edgerouter is dat Eth0 de WAN poort is. Aangezien je hier exclusief de Switch wil gebruiken voor lokaal verkeer moet je je beperken tot ETH1 .. Eth 4
Voor de initiele configuratie had ik hem op Eth0, maar daarna op Eth1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien lastig te zien voor een netwerk-leek, maar een router is niet noodzakelijk voor een netwerk. Wat in de volksmond "router" heet heeft in werkelijkheid een hele stapel functies, en je moet dus even opletten welke functie je wel nodig hebt in dit scenario, en welke niet.

In principe zou je toekunnen met een switch, dat je een ethernet-netwerkje geeft, en eventueel een access point, dat een brug slaat tussen het bedrade netwerk en het draadloze. Of zelfs, als alles aan de draadloos moet, dan zou dat voldoende moeten zijn. Je kan dan al ethernetberichten uitwisselen. Wil je IPberichten uitwisselen, heeft alles wat mee moet doen niet alleen verbinding (draad naar switch of associatie met AP) nodig, maar ook een IPadres. Dat kan je statisch invullen (voor alles!) of dynamisch, via DHCP, of een mix van beide. Maar dat moet je wel even instellen.

Het is ook wel handig als je apparaten per naam kan bereiken, dat je "mixer" intypt en je krijgt de mixer. Dat doet DNS. Daarvoor heb je een DNS-server nodig, en moeten alle apparaten weten welk IPadres dat heeft. Maar dat DNS-server-IPadres kun je ook via DHCP aan de klantjes uitdelen. Je kan zelfs, bij sommige apparaten, zorgen dat dit ene apparaat altijd hetzelfde adres krijgt en dat daar dan deze naam bijhoort. Ofzo, daar kan nog wel meer. Om te kijken of dit apparaat dat allemaal kan, duik in de documentatie.

Maargoed, eerst je concrete probleem. Je hebt dus een edgerouter x. Als ik zo op die z'n pagina bij ubiquiti kijk dan staat daar:
The EdgeRouter™ X provides five independent, Gigabit RJ45 ports that are configurable for switching.
Oftewel, op dit moment gedragen die poorten zich alsof je vijf verschillende netwerkkaarten in een PC had gestoken. Als je wil dat de poorten zich samen gedragen als een switch, dan moet je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 19:19
Ik zou het zelf als volgt doen:

Als je in de interface van de Edgerouter zit ga je naar het tabblad Wizards
Voer hier de basic setup uit
Standaard zal de router nu op eth 1 t/m 4 DHCP ingesteld hebben. eth0 kunnen we negeren (je hebt immers geen Internet access nodig.
Eventueel kun je vaste IPadressen op de apparaten instellen, maar je kunt dit nu ook door de router laten uitdelen. Eigenlijk zou nu alles al moeten gaan werken :-)

In jouw configuratie hierboven gebruik je ook 2 x hetzelfde IP-adres (1x voor de router 192.168.1.200 en 1x hetzelfde IP-adres voor de digitale mixer. Dat gaat nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik zou zeggen koop een router van asus. een x router is een device wat voornamelijk via command line ingesteld dient te worden en niet geschikt is voor netwerk leken.

je zal jezelf een hoop moeite besparen door bv een asus ac68u te halen. dan heb je router en wifi in 1. mocht je toch ubiqity willen houden dan zou een unifi USG plus ap makkelijker zijn. omdat je die kan instellen via de unifi controller software wat toch iet wat vriendelijker is.. mocht het meeste bedraad zijn dan raad ik toch de asus oplossing aan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
JoowrusZ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:09:

In jouw configuratie hierboven gebruik je ook 2 x hetzelfde IP-adres (1x voor de router 192.168.1.200 en 1x hetzelfde IP-adres voor de digitale mixer. Dat gaat nooit werken.
Dan heb je dat denk ik verkeerd gelezen. De mixer zelf heeft een menu optie waarin je (net als op een laptop) hem zelf een static ip-adres kan laten kiezen, maar blijkbaar doet de router daar niks mee.
Hubert schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:29:
ik zou zeggen koop een router van asus. een x router is een device wat voornamelijk via command line ingesteld dient te worden en niet geschikt is voor netwerk leken.

je zal jezelf een hoop moeite besparen door bv een asus ac68u te halen. dan heb je router en wifi in 1. mocht je toch ubiqity willen houden dan zou een unifi USG plus ap makkelijker zijn. omdat je die kan instellen via de unifi controller software wat toch iet wat vriendelijker is.. mocht het meeste bedraad zijn dan raad ik toch de asus oplossing aan.
nee die x router is inderdaad wat te complex voor mij. De reden waarom ik geen consumenten-alles-in-een-router heb genomen is omdat het signaal daarvan niet sterk genoeg kan zijn om te wedijveren met het signaal van de in-ear transmitters en de honderden wifi-hotspots (telefoons) in een zaal.
Overigens had ik met onze eigen thuis router (zo'n standaard ding van telfort) ook weinig succes

Maar ik zal vanavond weer even verder prutsen. (nieuwe firmware van de mixer heeft ook een DHCP optie, om de router het ip te laten bepalen, dus misschien dat dat beter werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Wat eerder al is aangegeven is dat je voor jou gebruik helemaal geen router nodig hebt. Zodra je alle apparaten zelf voorziet van een statisch IP adres (let even op dezelfde subnet maskers) en je ook geen netwerk naar Internet nodig hebt, dan kun je volstaan met een simpele Switch van 15 euro.

Alternatief voor wat je zoekt is om niet alles statisch te defineren, maar de router actief in te zetten. (start gewoon de wizard WAN2LAN die zet ook de DHCP aan en sluit alles aan als normale clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb de router nogmaals geconfigureerd met basic wizard, de static ip van mijn laptop verwijderd en die krijgt nu wel een ip toegewezen.
Ook mijn telefoon die is verbonden via de UAP-LC-LR krijgt een IP (net als de UAP-LC-LR).

De mixer nog steeds niet.

via de console van de edgerouter gui kreeg ik de volgende arp gegevens:
ubnt@ubnt:~$ show arp
Address HWtype HWaddress Flags Mask Iface
192.168.1.38 ether e0:d5:5e:ad:48:2c C switch0
192.168.1.40 ether b4:fb:e4:f3:9a:05 C switch0
192.168.1.39 (incomplete) switch0
192.168.1.41 ether d0:77:14:d2:d7:e5 C switch0
Het lijkt erop dat hij wel ip 192.168.1.39 heeft gereserveerd voor de mixer, maar niet toegewezen.
Het is mij even onduidelijk of dat aan de router ligt of dat het netwerk poort van de (nieuwe) mixer defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metaalhoofd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:52:
Ik heb de router nogmaals geconfigureerd met basic wizard, de static ip van mijn laptop verwijderd en die krijgt nu wel een ip toegewezen.
Ook mijn telefoon die is verbonden via de UAP-LC-LR krijgt een IP (net als de UAP-LC-LR).

De mixer nog steeds niet.

[...]

Het lijkt erop dat hij wel ip 192.168.1.39 heeft gereserveerd voor de mixer, maar niet toegewezen.
Het is mij even onduidelijk of dat aan de router ligt of dat het netwerk poort van de (nieuwe) mixer defect is
Waarom heb je een ROUTER aangeschaft terwijl je alleen maar een aantal apparaten op één en het zelfde netwerk met elkaar wilt kunnen verbinden middels TCP/IP?

Een router is bedoeld om meerdere IP netwerken met elkaar te kunnen verbinden én vervolgens ook met elkaar te kunnen laten babbelen (een switch werkt op OSI laag 2 en doet dát wat jij wil, een router snapt daarnaast ook nog alles op OSI laag 3....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
wimmel_1 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:05:
[...]

Waarom heb je een ROUTER aangeschaft terwijl je alleen maar een aantal apparaten op één en het zelfde netwerk met elkaar wilt kunnen verbinden over IP?

Een router is bedoeld om meerede IP netwerken met elkaar te kunnen verbinden én vervolgens te laten babbelen (een switch werkt op OSI laag 2 en doet dát wat jij wil, een router snapt daarnaast ook nog alles op OSI laag 3....).
In m'n zoektocht naar een geschikte wifi oplossing voor deze mixer (met een sterke zender) kwam ik op een aantal fora de combinatie van Edgerouter X + de UAP AC LR tegen.
Consumenten wifi routers schijnen te zwak te zijn voor concert-podia met een hoop mensen in de zaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat heeft die "Mixer" voor een IP Address / subnetmask (én hoe komt dat apparaat aan die gegevens :) ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
wimmel_1 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:25:
Wat heeft die "Mixer" voor een IP Address / subnetmask (én hoe komt dat apparaat aan die gegevens :) ).
Mixer heeft 2 opties: DHCP mode (ofwel hij vraagt om een IP) of je kan handmatig een statisch ip opgeven.

In het laatste geval, als het ip van de router 192.168.1.1 is dan vul ik bijv de volgende gegevens in:
ip: 192.168.1.200
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

maar nu staat hij op dhcp mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Al geprobeerd de Edgerouter als switch in te stellen via https://help.ubnt.com/hc/...outer-as-a-Layer-2-Switch ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:52:
De gegevens in de ARP-database zijn het resultaat van ARP-berichten die over de lijn gaan en van vragen die aan het ARP-subsysteem gesteld worden.
Die conclusie is niet correct. Doe maar eens show arp, dan ping naar een onactief adres op het lokale subnet, en dan nog eens show arp. Dit werkt ook op andere computers met net iets andere commandos.

Als je wil weten wat er gereserveerd is voor DHCP-uitgifte, moet je dat aan het DHCP-subsysteem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ja, maar daarna is de Edgerouter onbereikbaar als ik op poort Eth1 t/m 4 het dashboard probeer te benaderen.

Ook de WAN2LAN wizard (andere suggestie hier) geeft foutmeldingen als ik er geen internet aansluiting op heb (terwijl ik bij factory settings juist de Eth0 poort nodig heb om mijn laptop daarop in te prikken en het dashboard te benaderen)
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:29:
[...]

De gegevens in de ARP-database zijn het resultaat van ARP-berichten die over de lijn gaan en van vragen die aan het ARP-subsysteem gesteld worden.

[...]

Die conclusie is niet correct. Doe maar eens show arp, dan ping naar een onactief adres op het lokale subnet, en dan nog eens show arp. Dit werkt ook op andere computers met net iets andere commandos.

Als je wil weten wat er gereserveerd is voor DHCP-uitgifte, moet je dat aan het DHCP-subsysteem vragen.
Dat is nog iets geks, hoewel mijn laptop bijvoorbeeld wel een ip heeft toegewezen gekregen, kan ik het ip niet pingen vanaf de Edgerouter GUI of de CLI console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:00
Als ik even van de volgende aannames uit ga:
- Je vanaf je laptop (bekabeld) bij de edgerouter kunt komen
- Je clients via het accesspoints bij de edgerouter kunnen komen

Dan kunnen er nog 2 zaken mis zijn:
1. Je kunt niet van client naar client verbinding maken (lijkt mij sterk)
2. Je mixer is niet juist verbonden/is kapot

Je geeft aan dat je niet kunt pingen naar je computer, maar dat kan standaard ook niet als de client windows 10 is met een ingeschakelde firewall. Kun je vanaf de router/laptop wel het IP van het accesspoint pingen? Als dat wel werkt kun je het eerste uitsluiten

Als je je computeren & mixer een statisch adres geeft en de kabel direct tussen de mixer en je laptop legt (even kijken of lampje gaat branden, anders is misschien cross kabel nodig). Kun je dan wel verbinding krijgen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
laurens0619 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:26:
Als ik even van de volgende aannames uit ga:
- Je vanaf je laptop (bekabeld) bij de edgerouter kunt komen
- Je clients via het accesspoints bij de edgerouter kunnen komen

Dan kunnen er nog 2 zaken mis zijn:
1. Je kunt niet van client naar client verbinding maken (lijkt mij sterk)
2. Je mixer is niet juist verbonden/is kapot

Je geeft aan dat je niet kunt pingen naar je computer, maar dat kan standaard ook niet als de client windows 10 is met een ingeschakelde firewall. Kun je vanaf de router/laptop wel het IP van het accesspoint pingen? Als dat wel werkt kun je het eerste uitsluiten

Als je je computeren & mixer een statisch adres geeft en de kabel direct tussen de mixer en je laptop legt (even kijken of lampje gaat branden, anders is misschien cross kabel nodig). Kun je dan wel verbinding krijgen?
ik zal vanavond eens kijken, net ook een simpele switch gehaald bij de mediamarkt, dan kan ik het ook met static ip's uitproberen, zonder ingewikkelde routersoftware.

Ik heb geen crosskabel, maar met een gewone utp kabel direct tussen laptop en mixer, kon ik met static IP's vanuit de laptop ook de mixer niet bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:00
Metaalhoofd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:40:
[...]

ik zal vanavond eens kijken, net ook een simpele switch gehaald bij de mediamarkt, dan kan ik het ook met static ip's uitproberen, zonder ingewikkelde routersoftware.

Ik heb geen crosskabel, maar met een gewone utp kabel direct tussen laptop en mixer, kon ik met static IP's vanuit de laptop ook de mixer niet bereiken
Weet je of toen het lampje ook brandde van de netwerkkaart? Zo ja, dan zou het geen verschil mogen maken met een switch (maar prima om uit te sluiten).
Heeft de mixer uberhaupt wel eens gefunctioneerd in een netwerk setup? Wellicht is je laptop ook de boosdoener?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
laurens0619 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:44:
[...]

Weet je of toen het lampje ook brandde van de netwerkkaart? Zo ja, dan zou het geen verschil mogen maken met een switch (maar prima om uit te sluiten).
Heeft de mixer uberhaupt wel eens gefunctioneerd in een netwerk setup? Wellicht is je laptop ook de boosdoener?
De mixer heb ik net een week binnen (nieuw gekocht), maar misschien is het een DOA-gevalletje.

Als mijn laptop wel een router kan pingen en het internet op kan via de lan-poort en onze (bedrade) netwerkprinter kan vinden, dan denk ik dat die het wel doet. Heb het overigens ook met een andere laptop geprobeert terwijl ik aan het werk was om mijn primaire laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:02
@Metaalhoofd Om een evt. DOA uit te sluiten, kan/wil je evt. proberen om alles even op je thuisnetwerk aan te sluiten/te verbinden?

Zorg wel dat alles op DHCP staat > kijk of je mixer wel een IP krijgt en of deze goed te benaderen is, kan je iig een DOA uitsluiten.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
okee, heb net nog geprobeerd met een simpele switch en static IPs maar mijn laptop kan de mixer niet vinden.

Ook op mijn thuis-router (experia box v8) zie ik wel dat een ip is toebedeeld aan het mac adres van de mixer, maar er komt verder geen verbinding tot stand

03/20/2019 19:52:45 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:52:43 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:52:40 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:52:08 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:51:36 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:51:20 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:51:04 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:56 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:48 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:44 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:40 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:38 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:35 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:50:03 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:49:31 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:49:15 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:59 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:51 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:43 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:39 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:35 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:33 sending OFFER to 192.168.2.8
03/20/2019 19:48:30 sending OFFER to 192.168.2.8

etcetera

ik denk dat ik maar een RMA ga aanvragen voor de mixer (downgrade van firmware en nieuwe upgrade maakten geen verschil) :(

[ Voor 4% gewijzigd door Metaalhoofd op 20-03-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:02
@Metaalhoofd je kunt evt. nog even kijken wat er gebeurt als je je (thuis)netwerk instelt als: 192.168.0.x
Aangezien dit 'subnet' ook genoemd staat in de handleiding van de behringer.

En anders indd als RMA aanmelden

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:21:
ik denk dat ik maar een RMA ga aanvragen voor de mixer (downgrade van firmware en nieuwe upgrade maakten geen verschil) :(
Even voor de duidelijkheid: op welke UTP-poort heb je je router aangesloten? Er zitten namelijk 2 achterop.

De ene is voor je stagebox en de andere is voor je remote connection.

Zelf had ik een TP-Link Nano Router aan de X32 hangen. Werkte als een tiet.
Afbeeldingslocatie: http://www.aajkaadeals.com/images/products/13112.jpg

Houd er ook rekening mee dat de X32 echt maar een beperkt aantal connecties kan opzetten met remote apparaten om monitoren in te stellen. Wanneer je met 10 man op het podium staat wordt het al lastig voor dat ding.

Probeer die Edgerouter er eens tussenuit te halen en alleen je AP aan te sluiten? De boel in dezelfde range te zetten en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
sypie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 06:19:
[...]

Even voor de duidelijkheid: op welke UTP-poort heb je je router aangesloten? Er zitten namelijk 2 achterop.

De ene is voor je stagebox en de andere is voor je remote connection.

Zelf had ik een TP-Link Nano Router aan de X32 hangen. Werkte als een tiet.
[Afbeelding]

Houd er ook rekening mee dat de X32 echt maar een beperkt aantal connecties kan opzetten met remote apparaten om monitoren in te stellen. Wanneer je met 10 man op het podium staat wordt het al lastig voor dat ding.

Probeer die Edgerouter er eens tussenuit te halen en alleen je AP aan te sluiten? De boel in dezelfde range te zetten en kijken wat er gebeurt.
Uiteraard gebruikte ik de port met 'Ethernet Remote' en niet de 'Personal Monitoring Ultranet' poort.

Ik heb het in totaal 3 verschillende routers geprobeerd, met en zonder DHCP/static IP (op verschillende poorten die wel werkten voor mijn laptop en met verschillende kabels die wel werkten met mijn laptop), met een simpele switch en direct connect met mijn laptop.

Als band zijn we met z'n vijven evt nog een geluidsman erbij, dus zal de X32 tzt hoogstens 6 connecties tegelijkertijd hoeven open te zetten. Het aantal monitor-kanalen en aux-outs voor 5 stereo-mixes was ook een grote pré tov de AR18 (naast het hebben van een schermpje).

Bax heeft mijn RMA aanvraag al geaccepteerd, dus ik zal hem morgen bij DHL afleveren. Hopelijk krijg ik binnen enkele weken een andere (of deze gerepareerd, maakt mij niet zo uit), want vanaf juni willen we met onze nieuwe in-ear systeem gaan optreden en van te voren moeten we er natuurlijk wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb afgelopen vrijdag de defecte mixer opgestuurd en vandaag al een nieuwe ontvangen van Bax (prima service dus).

De nieuwe mixer kreeg gelijk een IP toegewezen van de Edgerouter (basic wizard) en ook via wifi werkt het als een trein.

Het bleek dus inderdaad te liggen aan de mixer.

Inmiddels heb ik ook een simpele switch, maar een router die IP adressen uitdeelt werkt veel handiger als een bandlid bijvoorbeeld een nieuwe telefoon heeft of als een zaal graag onze mixer wil gebruiken als eindmixer ipv hun eigen.

Pagina: 1