Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• richi95
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-04 13:49
Sinds enkele maanden is mijn context menu op het bureaublad en in de windows verkenner langzamer dan het was. Dit is niet vervelend langzaam tot ik naar het deelmenu 'nieuw' ga welke er meestal 10-15 seconden over doet om te openen en waarbij de windows verkenner al meerdere keren is gecrasht de afgelopen tijd terwijl ik alleen maar probeer een nieuwe map aan te maken.

Verder werkt mijn laptop goed en snel.

Ik heb al het een en ander gevonden op internet en heb o.a. het volgende gedaan:
- registry keys opschonen met behulp van CCleaner.
- het opnieuw installeren van de drivers voor Nvidia en Intel graphics.
- Het verwijderden van de registry keys van het context menu. (na het maken van een backup natuurlijk;)

Ik weet momenteel niet meer wat ik nog kan doen om dit op te lossen of waar het probleem zou kunnen zitten. Het enige dat ik me nog kan bedenken is om de laptop volledig opnieuw te installeren en vanaf scratch alles weer erop te zetten.

Over de laptop:

BTO notebook. 17CL68

Processor: Intel-4720HQ 2,60Ghz
Ram: 2x 8GB (Team elite)
Grafische kaart: Nvidia GTX960M
Besturingssysteem: Windows 10 Pro
SSD 250GB Samsung 850 EVO
HDD 1TB 7200rpm (geen idee werk merk)

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk met sysinternal's autoruns wat er allemaal aan context menu's wordt geladen en verwijder alles wat je niet kunt verklaren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• richi95
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-04 13:49
Brahiewahiewa schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:26:
Kijk met sysinternal's autoruns wat er allemaal aan context menu's wordt geladen en verwijder alles wat je niet kunt verklaren
Bedankt voor je reactie. Heb autoruns geïnstalleerd alleen naar mijn idee geen vreemde dingen gevonden bij de ContextMenuHandlers. Alleen programma's die al maanden/jaren op mijn laptop geïnstalleerd zijn en er dus al veel langer op staan dan het probleem zich voor doet.

Ik wil ze best verwijderen om te kijken of dat enig verschil maakt maar ik weet niet hoe gevaarlijk dat kan zijn. Of dat de programma's dan nog wel naar behoren zullen blijven werken.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True