bios voor PB IConnect 2730RW

Pagina: 1
Acties:

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Kan iemand mij helpen?? Ik heb een PB pc thuis staan en nu weet ik over het algemeen wel welke onderdelen erin zitten maar ik wil een Bios update uitvoeren, maar :'( ik weet niet welk moederbord ik heb.

Ik heb een PB IConnect 2730RW:

PIII 800
128 MB
Intel 810E chipset
SB Live!
Nec DVD
etc

Ik heb kunnen vinden dat het een Gigabyte GA6WMM7 is maar hoe weet ik dit zeker, wat bij de specs die ik heb gedownload staat dat er een AWARD bios in zit maar ik heb een AMI.

Alvast bedankt

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

mvds

Totally awesome!

Als eerste. Waarom koop je een Packard Bell? Als tweede. En waarom zou je daarop een bios-update willen uitvoeren? Heb je problemen dan?

• Clueless
Ten eerste was het niet mijn keus om PB te nemen. Ten tweede is de biosversie al een jaar oud en ten derde wil ik van dat k*t PB logo af |:(

Verwijderd

Ik denk niet dat je van dat logo af komt door een nieuw BIOS.

Bijna alle "merk" pc hebben een of ander stom logo bij het opstarten. Dat is bv bij Dell ook zo, en dat krijg je er niet uit, tenzie er een optie in het BIOS zit om het uit te zetten.

• Clueless
Het is inderdaad het moederbord van Gigabyte, maar op de website van PB staat een Bios update maar op de website van Gigabyte staat ook een update. Welke moet ik nu nemen?? :? :? :?

Verwijderd

ALS het logo van PB in de bios zit heb je natuurlijk een goeie kans dat als je de bios van de PB site afhaalt deze er weer in verwerkt zit.

Verwijderd

of je moet je bios file zelf ff modden om er een kinky logo in te zetten. Topics genoeg omtrent dit onderwerp....

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

mvds

Totally awesome!

Ach, ik zou gewoon van de bios afblijven zolang je geen problemen hebt. Die PB zal er niet sneler van worden als je een nieuwe bios erin zet.

Verwijderd

op http://hwfaq.shrimpwars.be/ vind je in de rubriek "motherboard info" 3 links naar sites die je helpen je hardware te identificeren. 2 rubrieken verder vind je alle info terug omtrent de BIOS.

Verwijderd

zijn er geen bios updates op de PB website?
of wil je een bios hebben waarbij je lekker kan overklokken?
dan is flashen wel erg gevaarlijk

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem maar heb dat opgelost door sisoft sandra op te halen en daarin zit een routine waarmeeje allerlei gegevens over je moederbord kan terug vinden. Evenals over je bios en nog veel meer zaken.
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=sisoft&cn=&ca=10001
Op deze pagina vindt je een download voor de laatste versie. Draai je nog met win 95 dan heb je misscien een oudere versie nodig. Neem dan even via email (zie mijn profiel contact op)
Groetjes Tiemen.
Pagina: 1