Welke GPU icm een i5 4590

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-01 16:22
Dag Medetweakers,

Een tijd terug was ik op zoek naar een nieuwe GPU en heb toen vanwege een aanbieding een Vega 56 besteld.
Deze voldeed echter niet aan de verwachting aangezien de kaart out of the box instabiel was en bleef, deze heb ik dus terug gestuurd.

Nu ben ik er weer over aan het denken een nieuwe GPU te halen en heb een aantal kaarten in gedachte maar vraag me af wat een goede match is met mijn i5 4590.

Ik zoek een?
GPU
Voor 1080P 144Hz gaming.
Mijn CPU is een i5 4590.

Wat is je budget?
In principe heb ik geen budget, maar ik zoek een GPU waarbij de CPU een zo min mogelijk bottleneck geeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik game op 1080p 144Hz.
Mijn huidige GPU is een R9 280x en mijn huidige CPU een i5 4590.
Daarnaast heb ik 4x4Gb DDR3 RAM op 1600mhz.

Ik heb al op een aantal "bottleneck" websites gekeken maar hoor dat deze niet echt betrouwbaar zijn.

Nu had ik een van de volgende videokaarten in gedachte:
- GTX 1660 Ti
- GTX 1660
- RX 580 8 Gb
- RX 590
- RTX 2060

Ik speel voornamelijk de volgende games: War Thunder, Ark: Survival Evolved, PUBG en Apex Legends.
Mvg,
HauptmannTinus

[ Voor 5% gewijzigd door Tinu-s op 19-03-2019 13:01 ]

Alle reacties

Verwijderd

Welke games?

Er zijn namelijk games waarbij de CPU te traag is. Dan maakt het niet uit welke videokaart je neemt, zelfs met de huidige videokaart heb je dan een CPU bottleneck.

• Tinu-s
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:07:
Welke games?

Er zijn namelijk games waarbij de CPU te traag is. Dan maakt het niet uit welke videokaart je neemt, zelfs met de huidige videokaart heb je dan een CPU bottleneck.
Goed punt!

Ik speel voornamelijk de volgende games: War Thunder, Ark: Survival Evolved, PUBG en Apex Legends.
Heb ze ook toegevoegd aan mijn opening post.

Voor zover ik weet zijn dit redelijk GPU heavy games.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-01 18:33

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik zou persoonlijk voor een RX580 gaan omdat je niet de nieuweste games speelt en je hem voor 180* euro kan krijgen. Je cpu is wel oud maar wat @Verwijderd zecht is ook niet helemaal eerlijk. Ga uit van 10% perf verlies.

*Je kan hem voor minder krijgen als je de twee gratis spelen verkoopt zeg even 60 euro dan word hjj in eens 120~ euro ;)

Trouwens hoeveel geheugen heb je nu ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sweatleek op 19-03-2019 12:44 ]

confused reality

Verwijderd

Wat is er niet eerlijk aan mijn post. Het is simpelweg een feit dat er games zijn waarbij de i5 4590 gewoon niet voldoet op de zware momenten. Dan hebben we het niet over 10% performance verlies, wat gewoon totaal uit de lucht gegrepen is. Het verschilt gewoon extreem veel tussen de verschillende games. Maar dan hebben we het dus over een niet soepel te draaien game. Een game die dus niet fatsoenlijk wil draaien, ongeacht de instellingen omdat de CPU gewoon te traag is.

Hoe het met de games War Thunder, Ark: Survival Evolved, PUBG en Apex Legends is kan ik alleen niet vertellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2019 13:18 ]

• Tinu-s
Sweatleek schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:42:
Ik zou persoonlijk voor een RX580 gaan omdat je niet de nieuweste games speelt en je hem voor 180* euro kan krijgen. Je cpu is wel oud maar wat @Verwijderd zecht is ook niet helemaal eerlijk. Ga uit van 10% perf verlies.

*Je kan hem voor minder krijgen als je de twee gratis spelen verkoopt zeg even 60 euro dan word hjj in eens 120~ euro ;)

Trouwens hoeveel geheugen heb je nu ?
Ik heb 4x4Gb DDR3 RAM op 1600mhz.
Toegevoegd aan de OP.
Pagina: 1