Toon posts:

Moederbord hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ben op zoek naar een moederbord

Wat is je budget?
200€ Goedkoper mag ook.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik ben momenteel een gamepc aan het samenstellen. Ik heb een goede moederbord nodig die OC aan kan. Mijn setup is als volgt: RTX2070, i5-9600k, 2x8 gb RAM 3200, h115i pro water cooler,970 evo 500gb ssd m2

Ik heb zelf naar de z390’s gekeken, ik twijfelde tussen de z390 gaming plus en de Z390 tomahawk.
Natuurlijk sta ik open voor andere moederborden behalve de z390’s.

Alle reacties

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10-2025
Je zult dus altijd een Z moederbord nodig hebben. Anders kun je niet overklokken. Welkom in de wereld van Intel. Als je voor een AMD CPU had gekozen, dan had je kunnen overclocken met veel meer borden.

Verder: controleer dat je moederbord de juiste M2 aansluiting heeft en dat die inderdaad over PCI loopt en niet over SATA. En zorg dat het moederbord de kloksnelheid van het geheugen ondersteunt, anders is dat ook nutteloos. Het is sowieso de vraag of je met Intel profijt hebt van geheugen met zo'n hoge kloksnelheid. Wellicht dat je beter geld kunt besteden aan een grotere SSD.

Lijkt me verder dat je aan mATX voldoende hebt. Dus ik zou niet gaan zoeken naar (duurdere) ATX borden.

Gebruik de prijswatch en pik de goedkoopste mATX Z390 eruit. Dan kom je al een heel eind.

[ Voor 14% gewijzigd door pepsiblik op 18-03-2019 11:01 ]