Samsung 960 EVO op MSI Z97 GAMING 5 ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel beschik ik over een pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 moederbord met een SATA-6 pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB SDD. Ik vraag me echter af of het zin heeft een M.2 SSD zoals de pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB te plaatsen. Helaas beschikt mijn mobo enkel over een PCI-E 2.0 x2 M.2 slot, en daarmee zou de potentiële snelheid van de 960 niet volledig benut worden. Ik lees echter ook dat het mogelijk is dat wél te benutten dmv een PCIe to M.2 adapter. Het enige nadeel daarbij is dat mijn pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G op x8 ipv x16 gaat draaien, maar ik weet eerlijk gezegd niet goed wat dat inhoudt.

Kan iemand mij wellicht in de goede richting sturen? Is het wijs om naar een SSD zoals de 960 te kijken? En in welk slot (of met welke adapter)?

Dank!

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 17-03-2019 19:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TommyGun Het heeft weinig nut, het is duur en werkt niet vol. de 850 evo voldoet toch prima ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@Hackus Jazeker, maar ik kom ruimte te kort (die games van tegenwoordig...) dus aangezien ik toch iets moet veranderen zat ik naar de opties te kijken. Ik kan natuurlijk mijn huidige SSD ook vervangen door een grotere (SATA-6) disk, of ernaast plaatsen...

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 17-03-2019 20:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TommyGun of hier 1TB uitzoeken categorie: Solid state drives

deze is een stuk goedkoper dan Samsung, maar haalt dan niet de volle snelheid pricewatch: Intel 660p 1TB

ikzelf zou deze gebruiken ipv 850 pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 17-03-2019 20:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.