Toon posts:

AGP&PCI bus-speeds (divider?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals in mijn sig te zien is, heb ik een Abit KT7, ik heb nu mijn AXIA 1000@1456MHz, maar mijn PCI bus loopt nu op 39MHz en mijn AGP bus op 78MHz (dit alles volgens Sisoft Sandra)

dit lijkt mij een beetje veel, alhoewel het systeem wel stabiel is.

Wat ik mij dus afvraag is, of er op het KT7 mobo ergens in de BIOS een mogelijkheid is om mijn dividers aan te passen zodat ik mijn FSB nog hoger kan zetten zonder de AGP en PCI bus-speed te verhogen, want die zitten nu aan hun max denk ik.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
staat er niks in de handleiding of op de Abit site

39 Mhz is wel veel >:)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ben even aan het zoeken, nog steeds.
Maar heb al wel een linkje wat misschien interressant is voor je.
FAQ (nee, niet van GOT ;) )

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Als het stabiel is zou ik het gewoon laten gaan..

Zover ik het weet is het niet mogelijk om die divider aan te passen..

Maar stel dat het kon, dan zou je hem van 1/3 naar 1/4 kunnen zetten... dan word je PCI bus dus 116/4 = 29MHz... en das wel erg laag....

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Yes. The PCI clock of KT133 based motherboards is fixed to 1/3 of FSB until the FSB is set at 135MHz (unlikely on a KT133!) after which it is set as 1/4. With KT133A motherboards the PCI clock can be 1/3 or 1/4 of the FSB depending on whether it is set as 100MHz or 133MHz. The AGP clock is always fixed to be twice the PCI clock. So no matter how the FSB is changed, the PCI & AGP clock will be changed according to these fixed ratios. The KT7 user's manual states that this option allows you to "independently increase the CPU FSB speed". This statement is misleading: the PCI and AGP bus speeds are affected. (Confirmed by ABIT)
Neem hieruit op dat het uitomatis gaat.
Hoger dan 135MHz dan gaat ie over van 1/3 op 1/4.

[edit] je hebt hem nu op 13x112 staan?
dan kun je nog even.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de snelle reactie en de info :)

nu moet ik ff kijken naar die 135MHz, of die er standaard bijzit zodat ik memory op 100 zet (loopt nu op 155MHz >:)) en dan FSB op 35 of hoger :D

THX! :)

Verwijderd

Topicstarter
jammer, lukt niet, FSB op 136 PCI is dan 34, memory op 100 gezet, maar pc wil niet eens opstarten, 145/35 doet ie ook niets, dus heb ik maar 1MHz erbij gezet en dan is ie weer ietsiepietsie sneller, pc loopt nu op 1470 MHz, 12.5x117.6 ofzo, AGPP en PCI bus-speed zijn hetzelfde gebleven en memory loopt nu op 157MHz >:)

geeft wel leuke scores in Sisoft Sandra, 10000 mark overschreden :9~

nu maar effe kijken hoe lang ie dit volhoudt :D

die nieuwe 3r BIOS doet wonderen voor mij *D nu maar hopen dat ze die multiplier een keer op 13 instellen bij de volgende BIOS, of is dat niet mogelijk? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou je niet al teveel zorgen maken- ik heb met m'n Celly destijds regelmatig PCI van boven de 41 gehad en AGP van 82, zonder noemenswaardige problemen (behalve die ene Realtek NIC, maar dat is welbekend). Zelfs de CMD controller van m'n CUBX heeft geen bezwaar tegen 40.5.

Kortom, maak je maar geen zorgen- in het ergste geval krijg je gewoon vastlopers. Niets gaat doorbranden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
phew, dat is weer een zorg minder :D

dank :)

maar zou het mogelijk zijn dat Abit die multiplier een keer zou verhogen in een nieuwe BIOS-versie? :?
Pagina: 1