Nog eens: DMA aan voor Pioneer 106S in Win98SE

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 16:00
Search gebruikt, en veel gevonden ... maar niks bruikbaars :(

Euhm ... ik heb dus de Pioneer 106S DVD-drive en de videokaart (ATi Radeon 64MB DDR ViVo) geeft bij de installatie van de programma onderdelen aan dat er problemen kunnen ontstaan met de Pioneer 106S omdat DMA niet is ingeschakeld. Nu heb ik hier overal gezocht naar hoe ik DMA moet aanzetten, en er staat steeds "Systeem, naar je CD-rom stations, Pioneer aanklikken, Eigenschappen, DMA aanvinken" ... maareuh, DMA staat daar helemaal niet bij (:?). Ik draai Win98SE ...

Hoe krijg ik DMA toch aan :?

• Wouter!
Ohw ja ... nu ik het er toch over heb, bij m'n Plextor 16/10/40 IDE en bij m'n HD (IBM Denkstar 40 GB) kan ik ook helemaal niks vinden over DMA ... en die wil ik toch ook wel aanzetten als ie nog niet aanstaat.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 20:19

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

bij via chipset. 4in1 drivers installen kun je het meteen aanzetten.

• Wouter!
Sorry, is Intel chipset

• Wouter!
Ik heb wel de Intel Ultra ATA Storage Driver waar ik een boel informatie kan vinden ... maar ik begrijp daar niet veel van. Ik weet best wel redelijk wat van PC's ... maar wat daar staat gaat me toch te ver.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

In de bios is ook een optie om udma aan te zetten of op auto.

• Wouter!
Heb ik al eens naar gezocht, toen niet gevonden ... zal nog eens kijken

Verwijderd

Als je 106s goed wordt herkend moet er toch echt bij System/Device manager een optie voor "DMA" zijn, net zoals een optie voor "Sync data tranfer" :? Misschien een probleem met je IDE controllers?

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04

Kms

Ik begrijp niet precies of je nu de Intel Ultra ATA Storage Driver wel of niet geinstalleerd hebt maar als je die wel geinstalleerd hebt dan klopt het dat je de DMA optie niet kan vinden. Dit omdat bij deze driver dit automatisch aanstaat. Je kan met dat Companion progje die bij de driver zit, dit ook zien en ook welke DMA mode voor elke IDE apparaat wordt gebruikt.

• Wouter!
Op woensdag 25 juli 2001 03:53 schreef Msk4376 het volgende:
Ik begrijp niet precies of je nu de Intel Ultra ATA Storage Driver wel of niet geinstalleerd hebt maar als je die wel geinstalleerd hebt dan klopt het dat je de DMA optie niet kan vinden. Dit omdat bij deze driver dit automatisch aanstaat. Je kan met dat Companion progje die bij de driver zit, dit ook zien en ook welke DMA mode voor elke IDE apparaat wordt gebruikt.
Precies ... dat kan ik zien, ik heb die Storage Driver ook wel geïnstalleerd ... ik dacht ook dat ik dat duidelijk had gezegd, maar nadat ik die post nog eens las zag ik idd dat ik het niet duidelijk heb gezegd :)

• Wouter!
In BIOS kan ik alleen de UDMA kanalen veranderen ... De Plextor is daar disabled, lijkt me dat ie toch wel een nummer mag hebben :?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Yep dacht dat 2 (UDMA 33?) wel goed was, bij 4 gaat het volgens mij fout.

• Wouter!
Is het misschien een idee om die Intel Ultra ATA Storage Driver eraf te gooien :? En dan zelf de DMA aanvinken? Want van die storage driver word ik niet veel wijzer ... bovendien kan ik er helemaal niets instellen. Ik zal de Plextor zometeen in de BIOS even op 2 zetten ...

• Wouter!
^^^ Sorry hoor, maar 't is nog niet gelukt ^^^
Pagina: 1