Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onbekende douche mengkraan aansluinting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Siyara
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:58
Beste tweakers,

Hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Mijn douchemengkraan lekt, dus ik wil deze graag vervangen. Echter na het verwijderen kwam ik (en de lokale bouwmarkten) dat deze aansluiting compleet onbekend is. Ik kan hem online ook niet vinden. Kraan heeft geen typenummer of merknaam, dus googlen is lastig.

Mijn vraag, is kent iemand dit type kraan en weet die waar deze te krijgen zijn?
...

Alvast hartelijk dank!

Beste antwoord (via Siyara op 17-03-2019 13:50)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:48
Siyara schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:43:
Dank! Moet dus als ik het goed begrijp 2 nieuwe S koppelingen halen voor een "normale" kraan?
Ja,
Denk er aan dat je voordat je naar de bouwmarkt gaat, opmeet hoever je aansluitingen uit elkaar staan (hartafstand). En wat de diameter is van je aansluiting (eventueel een oude S koppeling meenemen).
Dat is belangrijke informatie om de juiste S koppeling bij je nieuwe kraan te zoeken.

TheS4ndm4n#1919

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:43
Zijn het niet gewoon twee gekke S koppelingen die er nog even af moeten? Want ik neem aan dat je geen twee duims waterleidingen in huis hebt lopen 😀

BCC wijzigde deze reactie 17-03-2019 13:44 (34%)

• Siyara
Dank voor je antwoord!

Ik heb er niet superveel verstand van, maar de kerel die ik erbij had durfde ze er niet af te halen. Hij gaf aan dat ik op zoek moest naar een douchekraan met die aansluiting, dus dat doe ik nu maar braaf :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:30
Dit is een s koppeling die je er gewoon moet uitdraaien. Lijkt veel op deze: https://www.vepasanitair....koppeling-chroom-12088000

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BCC
En verkopen. Wat een prijs 😄

• Siyara
Dank! Moet dus als ik het goed begrijp 2 nieuwe S koppelingen halen voor een "normale" kraan?
Dit type kraan moet toch ook gewoon te krijgen zijn, dat ik die S koppelingen niet hoef te vervangen?

Siyara wijzigde deze reactie 17-03-2019 13:44 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
Draai hem er eerst maar eens voorzichtig uit om te kijken. Gok dat je een inbus erin moet stoppen en moet draaien? Hij zit aardig dichtgevoegd dus misschien eerst ff rondom bevrijden met een schroevendraaier

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:48
Siyara schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:43:
Ja,
Denk er aan dat je voordat je naar de bouwmarkt gaat, opmeet hoever je aansluitingen uit elkaar staan (hartafstand). En wat de diameter is van je aansluiting (eventueel een oude S koppeling meenemen).
Dat is belangrijke informatie om de juiste S koppeling bij je nieuwe kraan te zoeken.

TheS4ndm4n#1919

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:50

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

En als de afstand tussen de 2 aansluitingen niet 12 of 15cm is gaat het erg lastig worden om een vervangende kraan te vinden.
15cm hoh is tegenwoordig de standaard, 12 is een oude maat en er zijn nog wel kranen/thermostaten te vinden, maar het aanbod is minimaal.

Dit lijken me speciale koppelingen voor deze kraan, om deze mooi strak tegen de muur te kunnen monteren, lijkt me dat je deze er gewoon af kan draaien.

Bij veel nieuwe kranen zitten gewoon ook al S-koppelingen, dubbel kopen is ook zonde van het geld.

Vitality Discoshow

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Siyara
Gisteravond begon de oude kraan te spuiten, niet goed terug gemonteerd, kreeg hem er ook niet meer op.

Heb daarna die oude koppelingen verwijderd, bleek gewoon 15cm te zijn en vanochtend een nieuwe kraan gekocht. S koppelingen bevestigd, nieuwe kraan er op gezet en alles is weer prima.

Dank allen. Had geen idee dat die oude koppelingen los gehaald konden worden. Was overigens wel een flinke klus om die los te krijgen, maar gelukkig gelukt zonder beschadigingen aan de tegels.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True