Hallo,
Mijn huidige pc is inmiddels al weer bijna 5 jaar oud en is wat mij betreft aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem hoop ik de komende jaren weer naar hartelust te kunnen gamen (1440p 144hz) o.a. Sekiro, Path of Exile en Metro Exodus. Verder zal dit systeem worden gebruikt voor software development o.a. python, C# en de eerste stappen in de richting van AI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel al vermeld stond is het budget wat beschikbaar is ongeveer €2000. de absolute maximumprijs is 2500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mocht het passen dan zou ik graag mijn huidige case mee nemen:
Verder ben ik van plan om mijn huidige ssd's ook mee te nemen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal alles moeten hebben wat niet mee komt uit de huidige PC.
- mobo
- cpu (+koeler)
- gpu
- ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeur ik heb altijd Intel gehad wat ook de reden is dat ik hier een Intel systeem heb opgesteld.
RGB heeft voor mij totaal geen toegevoegde waarde aangezien de pc onder het bureau zal komen te staan.
Ga je overklokken?
Overklokken zal plaats vinden ik ben echter niet van plan om het "maximale" er uit te trekken maar gebruik maken van bijvoorbeeld Gigabyte's easy tune of Intel's Extreme Tuning Utility om zo tot een "veilige" overclock te komen.
Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op het systeem of ik hier weer een tijdje mee vooruit kan. Zouden jullie andere keuzes maken met het gegeven budget?
Mijn huidige pc is inmiddels al weer bijna 5 jaar oud en is wat mij betreft aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem hoop ik de komende jaren weer naar hartelust te kunnen gamen (1440p 144hz) o.a. Sekiro, Path of Exile en Metro Exodus. Verder zal dit systeem worden gebruikt voor software development o.a. python, C# en de eerste stappen in de richting van AI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel al vermeld stond is het budget wat beschikbaar is ongeveer €2000. de absolute maximumprijs is 2500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mocht het passen dan zou ik graag mijn huidige case mee nemen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Obsidian 350D Window | € 116,- | € 116,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 116,- | |
Verder ben ik van plan om mijn huidige ssd's ook mee te nemen:
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toshiba Q300 (19nm) 480GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal alles moeten hebben wat niet mee komt uit de huidige PC.
- mobo
- cpu (+koeler)
- gpu
- ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeur ik heb altijd Intel gehad wat ook de reden is dat ik hier een Intel systeem heb opgesteld.
RGB heeft voor mij totaal geen toegevoegde waarde aangezien de pc onder het bureau zal komen te staan.
Ga je overklokken?
Overklokken zal plaats vinden ik ben echter niet van plan om het "maximale" er uit te trekken maar gebruik maken van bijvoorbeeld Gigabyte's easy tune of Intel's Extreme Tuning Utility om zo tot een "veilige" overclock te komen.
Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op het systeem of ik hier weer een tijdje mee vooruit kan. Zouden jullie andere keuzes maken met het gegeven budget?
| 1 | Intel Core i9-9900K Boxed | € 545,05 | € 545,05 |
| 1 | Gigabyte Z390 Aorus Pro | € 191,- | € 191,- |
| 1 | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 842,99 | € 842,99 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,94 | € 73,94 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.876,87 | |