Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maak van je OLED B6/C6/G6 & meer 4ktvs een 120FPS gaming tv?

Pagina: 1
Acties:

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 13:09
Hallo beste mensen. Sinds het begin van de aanschaf zit het mij dwars dat de B6 OLED alleen tot 60fps gaming ondersteunt terwijl het wel een 120hz paneel heeft en beschikt over hdmi 2.0 waardoor de bandbreedte ook genoeg ruimte hiervoor biedt. Ook de soc kan het aan ... Wel nu, hoe krijgen wij 120fps/1080p op dit beeldscherm? En op de beeldschermen van vele andere merken die vaak ook een 120hz paneel hebben, maar de input het niet toelaat vanwege firmware of andere zaken. Ik had het vorig jaar al opgegeven maar kwam vandaag toevallig uit bij dit artikel:

https://www.blurbusters.com/overclock/120hz-pc-to-tv/

Nu heb ik het begin helemaal gevolgd maar daar kom ik in ieder geval niet verder mee en blijf ik hangen op 60fps. Andere tv's kunnen hier misschien wel al baat bij hebben.

Wel nu; als de ''easy methode'' niet werkt heb je nog twee opties als 4k tv bezitter, namelijk:

''ToastyX Custom Resolution Utility'' en mocht die dan niet werken dan heb je nog een ''Expert Hacker Method''

Deze 2 laatse opties heb ik nog niet geprobeerd omdat ik bang ben dat ik iets stuk maak (ook al staat er nog informatie over hoe je het ongedaan kunt maken maar ik ben extra voorzichtig gezien ik in het verleden weleens wat heb stuk gemaakt en wil niet in de problemen komen).

Nu de vraag, heeft iemand hier ervaring met een tv tot 120fps/1080p ''forcen'' en is dit wel of niet gelukt? Of is er toevallig een monteur aanwezig die wat meer kan vertellen over deze kwestie. _/-\o_

• Da Queen
Geen 1 iemand? Kan me niet voorstellen dat hier geen techneut zit :-(

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Een LG oled B6 heeft HDMI 2.0. Dus dat zegt dat er 1080p 120hz ondersteund wordt. (als dat niet jouw tv is, kijk dan even naar de spsecs van die van jou.) Nu zal je even moeten kijken of je videokaart ook over HDMI 2.0 beschikt. Als je videokaart enkel over HDMI 1.4b (of lager) beschikt, dan kan je nu al stoppen met proberen.

Verder kan ik niet spreken over de genoemde applicaties. Maar ik bezit wel een Nvidia kaart. En ik heb op de manier waarop de website dat uitlegt, ook de refreshrate van mijn monitor kunnen verhogen. Ik draai al 3-4 jaar op de zelfde monitor die ik dus "overclocked" heb tot 1 fps voordat het beeld onzuiver begint te worden. Alles doet het nog. Dus dat laat mij vermoeden dat er weinig kwaad in zit.
Als je een AMD kaart hebt, weet ik je weinig te helpen hiermee.

[ Voor 5% gewijzigd door 7Sins op 18-03-2019 20:22 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat er HDMI 2.0 op een tv zit wil niet automatisch zeggen dat 120Hz/fps (/ > 60Hz) wordt toegestaan (en uiteraard sowieso niet op een 60hz tv met HDMI 2.0). Op de 2016 LG's wordt het niet ondersteund van zichzelf en zul je op z'n minst die custom resolution moeten proberen (vanaf 2017 wel). Heb wel eens resultaten gemeld zien worden van iig hoger dan de 60Hz limiet daarmee (niet per se met LG, niet op gelet).
Bij de meeste tv's wordt het tegenwoordig wel gewoon standaard ondersteund (op sommige ook op 1440p).

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 18-03-2019 22:19 ]

• Da Queen
Thanks voor de reacties, inderdaad moet je videokaart of console het wel ondersteunen...maar we zijn inmiddels weer een week verder ...heeft niemand de 2 hacks geprobeerd hier of zit er misschien een monteur hier op Tweakers die dit kent?