Pc voor audio bewerking samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Op zoek naar een nieuw systeem voor audiobewerking. Op dit moment wordt hier een systeem voor gebruikt met een i7-4790 cpu met 8gb ddr3 en is snel genoeg. Dus een huidige i5 met ongeveer dezelfde kracht zou ook voldoende zijn. De huidige pc moet worden vervangen, wordt al weer een aantal jaartjes gebruikt.

De huidige pc heeft een passief gekoelde cpu cooler en een fanless voeding, ivm -0db geluid omdat het wordt gebruikt in een opnamestudio waarbij met microfoons opnames worden gemaakt. Echter, een hele stille pc maar wel met fans in de voeding en cpu cooler mag op zich, als je het maar niet ( of bijna niet ) hoort.

Wat heel erg belangrijk is: De onderdelen moeten geen storing ( hoog frequent piepende bijgeluiden ) op de onboard audio geven of op de geluidskaart die via pci / pcie wordt aangesloten. Dit probleem is er nu nl wel. Gelukkig niet op de externe geluidskaart, die extern wordt gevoed, maar omdat er meerdere audiolijnen worden gebruikt is het ook belangrijk dat de andere geluidslijnen storingsvrij worden. Blijkbaar heeft het moederbord of de frequentie van de cpu? wel invloed , want deze voeding zat ook in de vorige pc en die had die bijgeluiden niet. Kortom..de onderdelen moeten, voor zover mogelijk, hierop geselecteerd worden dat deze bijgeluiden er niet zijn.

Schijfruimte: SSD van 250gb is voldoende, rest van de opslag gaat via een nas server. En het liefst met nog een ouderwets PCI slot ivm een geluidskaart die ik wil gebruiken ( ja, ik heb hier windows 10 drivers voor ) Of..zonder pci slot, maar dan heb ik er een pcie geluidskaart bij nodig die 192khz samplerate en een asio driver heeft, mag ook onboard. Maar asio en 192khz is dan wel noodzakelijk.

Ik wil 2 tft schermen kunnen aansluiten, maar heb geen grafische eisen.

Wie kan me helpen met de samenstelling van bovenstaande, of weet een bestaand systeem die hier aan voldoet ? Nieuw, of jong gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door ewal op 17-03-2019 12:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Hoi Ewal, er is in dit forum een standaard vragen lijstje (te zien als je een topic start), wellicht heb je die vragen nu ook wel beantwoord in je tekst, maar aan de hand van de vragen is dit sneller te scannen door mede forum leden, en kunnen ze makkelijker suggesties doen. Daarnaast word er wel van je verwacht dat je zelf met een eerste opzet komt, kijk eens in 1 van de andere topics voor een basis idee. En zet dat lijstje van componenten neer hier in je start topic in de vorm van een RML lijst. Succes met samenstellen :)

[ Voor 6% gewijzigd door TrueChaoZ op 17-03-2019 16:45 ]